• Edzés és szívproblémák - Az orvos válaszol

        Szerző: WEBBeteg

        Szívproblémám van. Szeretném megkérdezni, hogy terhelés mellett mennyi az a pulzus szám, ami még normálisnak számít. - Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

         

          Tisztelt Doktornő!


        Van egy bizonyos szív problémám ez a leírtak alapján , kéthegyű billentyű elégtelenség, három hegyű billentyű elégtelenség, aorta billentyű elégtelenség, körkörös szívizom vastagodás, valamint szívritmus zavar. Elkezdtem fitness terembe járni, persze csak óvatosan és fokozatosan végzem a gyakorlatokat.
        Ezzel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy a terhelés mellett mennyi az a pulzus szám, ami még "normálisnak" számít. Ha esetleg ezzel kapcsolatban van valamilyen észrevétele, vagy javaslata azt szívesen fogadom.
        Fontos lenne nekem a mozgás, mert szeretném, ha a fizikai állapotom javulna, és rám is férne. Előre is köszönöm válaszát és türelmét.
        Hirdetés

        Kedves Kérdező!

          Mire utal a pulzusszám? Mennyi az optimális tartomány?


        A pulzusszám értékelése számtalan tényezőtől függ. Nyugalomban illetve aktív mozgás vagy stressz szituáció kapcsán egészséges egyén esetében is más-más értékek mérhetők.
        Mire utal a pulzusszám? Mennyi az optimális tartomány?>>

        Nem ír sok információt a billentyűkről, jó lenne látni magát az ultrahangos leletet (a szívritmuszavar természetéről sem ír), bár a legszerencsésebb az lenne, ha kardiológusával konzultálna.

        Mindenesetre a billentyűelégtelenség miatt a statikus terhelések (pl. súlyzózás, emelések) kevésbé javasoltak, mert ezek ronthatják a billentyű funkcióját (bár nem derül ki, mekkora a visszaengedés foka), inkább dinamikus mozgásforma javasolt (úszás, bicikli, futás).

        Általában az edzések során kívánatos pulzusszámot az életkor alapján lehet meghatározni: a max. pulzusszámot a 220-életkor képlettel lehet kiszámolni, a testedzés céljától függ, ennek hány százalékát kell elérni.

        Kezdetben valószínűleg elég, ha a max. frekvencia 60-70%-át éri el.

        (WEBBeteg/Dr. Bene Orsolya)

        Módosítva: 2015.01.18 17:16, Megjelenés: 2015.01.18 17:16
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Gyermekkori ágybavizelés

        Gyermekkori ágybavizelés

        Dr. Dinya Zoltán

        Milyen pszichés következményei lehetnek a gyermekre nézve?

        Diabéteszes neuropátia

        Diabéteszes neuropátia

        Cs. K., fordító

        Milyen emésztési problémák lehetnek a diabéteszes neuropátia következményei?

        Minden, amit a pulzusról tudni kell

        Mik azok a tudnivalók, melyekkel mindenképpen tisztában kell lennünk pulzusunkkal kapcsolatban?

        Mire utal a pulzusszám? Mennyi az optimális tartomány?

        A pulzus vizsgálata az egyik legrégebben alkalmazott orvosdiagnosztikai módszer, mely a szív hallgatózásával, a vérnyomás mérésével együtt végezve a mai napig nélkülözhetetlen része az általános betegvizsgálatnak.

        A késői vacsora és a reggeli kihagyása rontja a szívroham utáni felépülés esélyét

        A késői vacsora és a reggeli kihagyása négy-ötszörösére növeli a halál, egy újabb szívroham vagy az angina pectorisnak nevezett mellkasi fájdalom esélyét a szívinfarktuson átesett embereknél a kórház elhagyását követő 30 napban - állapították meg a szakemberek a European Journal of Preventive Cardiology című folyóiratban.

        Hogyan csökkenthetjük a magas nyugalmi pulzusszámot?

        A percenként mért szívverés számát nevezzük pulzusnak, amely akkor nyugalmi, ha éppen nyugalomban vagyunk, tehát nem mozgunk, nem élünk meg stresszhelyzetet. Dr. Vaskó Péter, a Budai Kardioközpont szakorvosa szerint ha a nyugalmi pulzusszámunk is magas, azt mindenképpen ajánlatos kivizsgáltatni.

        Az önkényes gyógyszerelhagyás veszélyei

        Életem végéig gyógyszert kell szednem?, Én nem szeretem a gyógyszereket!, Félek a mellékhatásoktól! - Ilyen, és ehhez hasonló kérdésekkel számtalanszor fordulnak hozzám a páciensek.

        Állóképesség szükséges az igazán jó szexuális élethez

        A rendszeres edzés hatására emelkedik a paraszimpatikus tónus, amely jó hatással van az erekcióra és a hölgyek izgalmi állapotára is.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.