• Amikor túl sok a stressz

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Ön is egy aktív ember? Akkor bizonyára tudja, mekkora örömet jelent a családdal és barátokkal töltött idő, egy új munkahelyi feladat vagy a bevásárlás. Néha mégis úgy érzi, hogy a fejére nőnek a teendők? Ismerje meg a határait, hogy a stressz ne keseríthesse meg a mindennapokat!

        Tegyünk különbséget a jó és a rossz stressz között!

        A rossz stresszt mindenki ismeri. Az idő nyomása, a sok feladat, a zaj, a kiszolgáltatottság érzése ennek tipikus példái.

        De a jó stresszt is ismerjük! Gondoljunk csak arra, amikor nagy lelkesedéssel készülünk valamire! Pozitív stressz a felkészült tanulók vizsgadrukkja vagy egy sportverseny előtti izgalom.

        Hirdetés

        Ne adjon esélyt a stressznek!

        A stressz kialakulásának talaja az önbizalom- és az önértékelés hiánya. Ha Ön is túl sokat kételkedik képességeiben, azon aggódik, vajon helyt tud-e állni minden élethelyzetben, akkor valószínűleg jól ismeri, hogy mi is az a stressz.

        Ne adjon esélyt a stressznek!

        A dózistól függ

        A negatív és pozitív stressz határvonala rendszerint könnyen meghúzható. Amikor úgy érzi, ez már „túl sok”, akkor lépte át a határt. Az alaphangulat gyorsan romlik.

        A pozitív stresszt sokszor nem is vesszük észre, egyszerűen csak jól érezzük magunkat. Ha valakit sok pozitív stressz ér, és közben nincs ideje ellazulni, pihenni, akkor az is átcsaphat negatív stresszbe. Ez a folyamat tovább tart és kevésbé szembetűnő. A túlzott mértékű pozitív stressz vezethet kiégés szindrómához is. Aki lelkesen dolgozik, sokszor nem érzi a terhelést.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A negatív stressz jelei

        A stressz tünetei mindenkinél különbözőképpen jelentkeznek. Van, akinél heves szívdobogás, másoknál gyomorpanaszok formájában. A következők lehetnek még a stressz jelei:

        • Türelmetlenség másokkal szemben (túl lassúnak érez más embereket)
        • Állandóan rossz gondolatok és aggályok gyötrik
        • Barátok hiánya, úgy érzi, egyre kevésbé van kedve velük találkozni
        • Levertség, mindent kimerítőnek talál
        • Alvási problémák, egyszerűen nem tud kikapcsolni

        Ha semmibe veszi a figyelmeztető jeleket, akkor a stressz egyre súlyosabb mértékűvé válhat, és egyre nehezebb lesz kézben tartani.

        NE engedje legyőzni magát! Találja meg az egyensúlyt a feladatok és a pihenés között! Mindezt igazítsa személyiségéhez! Ha pozitív stressz éri, akkor is adjon magának időt a pihenésre! Ezek után már semmiféle stressz nem rendítheti meg!

        Kiégés (burnout)- teszt

        A kiégés- (burnout) szindróma egy tünetegyüttes, amely hosszú távú fokozott érzelmi megterhelés, kedvezőtlen stresszhatások következtében létrejövő fizikai-érzelmi-mentális kimerülés.

        Töltse ki tesztünket, és állapítsa meg, szenved-e hasonló problémától!


        Forrás: WEBBeteg
        B. M., szakfordító; experto.de
        Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Módosítva: 2019.05.05 17:36, Megjelenés: 2018.04.04 05:21
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Éjszakai bepisilés

        Éjszakai bepisilés

        Dr. Sándor György

        Kezelésével megelőzhetők a betegség következményei. Hogyan gyógyítható?

        Onkológiai kezelés

        Onkológiai kezelés

        Dr. Ujj Zsófia Ágnes

        A terápia egyik mellékhatása szájnyálkahártya-gyulladás lehet. Hogyan előzze meg?

        Munkahelyi stressz - Megalázás és kiközösítés

        Stresszhelyzetbe bárhol, bármikor kerülhetünk. Az, hogy ezekben a szituációkban hogyan cselekszünk, függ attól is, hogyan tudunk megküzdeni az adott helyzettel, mennyire bízunk önmagunkban, saját erőnkben, saját döntéseink helyességében.

        A stressz és a kardiológiai problémák

        Az Egészségügyi Világszervezet jelentése alapján a halálozási okokat a szív- és érrendszeri megbetegedések vezetik, melynek egyik kiváltó okaként - sok más tényező mellett - a stresszt emelik ki.

        Orvosunkkal az internetes zaklatásról

        Cyberbullyingnak nevezi az angol szakirodalom azt a napjainkban elterjedt jelenséget, amikor valakit telefonon vagy interneten keresztül megfélemlítenek, zaklatnak vagy bántalmaznak.

        Az éjszakai felriadás a stressz jele is lehet

        Ha Ön is tapasztalta már, hogy felriad az éjszaka közepén, szíve hevesen ver, pulzusa szapora, és szinte kiugrik az ágyból, akkor nagy valószínűséggel túl sok stressz éri a mindennapokban, és feldolgozatlan problémái vannak. Az ilyen éjszakai felriadások nagyon megkeserítik a tőlük szenvedők életét.

        Relaxáció a hétköznapokban - Az autogén tréning módszere és alkalmazása

        Mi ez a módszer? Kik számára ajánlott és kiknek nem? Hogyan és mennyi idő alatt sajátítható el? Hogyan néz ki a gyakorlatban? Mit nyerhetünk vele hosszú távon?

        A stressztől valóban meg lehet őszülni?

        Sokszor halljuk a mondást, miszerint a bánattól, szomorúságtól és aggodalomtól meg lehet őszülni. De vajon valóban van összefüggés a harag, a stressz és az őszülés között vagy ez csak fölösleges riogatás?

        Lelkileg is készüljünk a baba érkezésére

        Az újszülött érkezése szorosabbra vonhatja a családi kapcsolatokat, de nagyobb fokú alkalmazkodást is követel mindenkitől.

        A tartós stresszhatásért felelős új agyi folyamatot azonosítottak

        Az agyvízen keresztül közvetített mechanizmus esetében a veszély fellépése után több tízperces késéssel aktiválódik az az agyi terület, mely a stresszre adott válaszért és a viselkedés kialakításáért felelős. Az eredmények új távlatokat nyithatnak a poszttraumás stressz szindróma, a krónikus stressz és a kiégés idegi folyamatainak megértéséhez.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA