• Miért hasznos a mediterrán diéta?

        WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        Szerző: WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Sokat olvashatunk a mediterrán diétáról, azonban szeretjük, ha komoly tények támasztják alá a kijelentéseket. Ez vezérlete a Harvard Egyetem kutatóit, akik 26 ezer görög ember életmódján keresztül vizsgálták, mennyire hasznos a mediterrán diéta.

        Mik is az ún. mediterrán diéta legfontosabb összetevői? Az olivaolaj használata, mely az adatok kiértékelése során, egymagában 9 százalékkal csökkentette a rák kialakulásának kockázatát. További része a sok gyümölcs, zöldség és teljeskiőrlésűgabona-termékek rendszeres fogyasztása.

        Hirdetés

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

         

        Fontos eleme, hogy a zöldségeket, gyümölcsöket a lehető legkevesebb hőhatásnak tegyük ki elkészítésük során. Ezzel lehet megőrizni a legtöbbet a számunkra fontos összetevőkből. Hetente többször hal, naponta 1-2 dl bor fogyasztása. Az étrendben kerülendő a vörös húsok evése. A kutatók megpróbálták az egyes ételekre lebontani az összetevők hasznosságát, mely során az olivaolaj használata lett a leglényegesebb.

        Azon túl, hogy jól ismert kedvező hatása a koleszterin szintre, a rákos betegségek kialakulásának megelőzősében is fontos szerepet tölthet be. Azonban, ha valaki kerülte a vörös húsokat és több borsót, lencsét evett már 12 százalékkal csökkent az esélye, hogy daganatos betegség alakuljon ki nála.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Különösen hasznos a brokkoli

        Tovább vizsgálva a zöldségeket, kiderült, hogy a brokkoli különösen hasznos a prosztatarák megelőzésében. Azon férfiaknál, akik veszélyeztet ezen tumor, azaz GSTM1 génváltozat hordozói, ezen zöldség fogyasztása heti 400 grammos adagban, csökkentett a gén aktiválódását. Ezzel nagyon fontos lépést akadályozott a tumor kialakulása során.

        Lényeges, hogy gyógyszerek helyett étrendünk helyes megválasztásával nem csak az egészségünk megőrzésért tehetünk, hanem az elhízás ellen is. Nem kell mindig új csodaszerektől várni a gyógyulást, mikor már régóta ismertek a helyes táplálkozás alapszabályai.

        Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Forrás: WEBBeteg
        Orvos szerzőnk: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Módosítva: 2016.04.20 07:38, Megjelenés: 2016.04.20 07:38
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Inkontinencia

        Inkontinencia

        Cs. K., fordító

        A bőrápolás az aktív inkontinens betegeknél is fontos. Hasznos tanácsok.

        Gyermekkori ágybavizelés

        Gyermekkori ágybavizelés

        WEBBeteg

        Az ágybavizelés súlyos teher a gyermeknek, pedig a probléma kezelhető!

        Mennyi folyadékra van szüksége naponta egy felnőttnek?

        Mintegy három liter folyadékra van szüksége egy átlagos súlyú felnőttnek naponta; a pontos mennyiséget a testsúly határozza meg.

        Megtévesztőek lehetnek a mentes élelmiszerek

        Egyre többen keresik a megváltoztatott összetételű, mentes élelmiszereket, de ezek megtévesztőek lehetnek - mondta Miháldy Kinga dietetikus az M1 aktuális csatornán pénteken.

        Mit kell tudni az olivaolajról?

        Mit jelent az extra szűz kifejezés? Miért nem alkalmas magas hőfokon történő sütésre? Tényleg csökkenti a rossz koleszterin szintjét? Rövid összeállítás az olivaolajról.

        Omega-3 zsírsavak: nagy mennyiségben veszélyes!

        Az omega-3 zsírsavak eddig a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos megbetegedések elleni küzdelemben csodafegyvernek számítottak. A legfrissebb tanulmányok arra hívják fel a figyelmet, hogy a sokat istenített zsírsavak túladagolva éppen ellenkező hatást válthatnak ki.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.