• Miért hasznos a mediterrán diéta?

        Dr. Csuth Ágnes
        Szerző: WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Sokat olvashatunk a mediterrán diétáról, azonban szeretjük, ha komoly tények támasztják alá a kijelentéseket. Ez vezérlete a Harvard Egyetem kutatóit, akik 26 ezer görög ember életmódján keresztül vizsgálták, mennyire hasznos a mediterrán diéta.

        Mik is az ún. mediterrán diéta legfontosabb összetevői? Az olivaolaj használata, mely az adatok kiértékelése során, egymagában 9 százalékkal csökkentette a rák kialakulásának kockázatát. További része a sok gyümölcs, zöldség és teljeskiőrlésűgabona-termékek rendszeres fogyasztása.

        Hirdetés

        Fontos eleme, hogy a zöldségeket, gyümölcsöket a lehető legkevesebb hőhatásnak tegyük ki elkészítésük során. Ezzel lehet megőrizni a legtöbbet a számunkra fontos összetevőkből. Hetente többször hal, naponta 1-2 dl bor fogyasztása. Az étrendben kerülendő a vörös húsok evése. A kutatók megpróbálták az egyes ételekre lebontani az összetevők hasznosságát, mely során az olivaolaj használata lett a leglényegesebb.

        Azon túl, hogy jól ismert kedvező hatása a koleszterin szintre, a rákos betegségek kialakulásának megelőzősében is fontos szerepet tölthet be. Azonban, ha valaki kerülte a vörös húsokat és több borsót, lencsét evett már 12 százalékkal csökkent az esélye, hogy daganatos betegség alakuljon ki nála.

        Különösen hasznos a brokkoli

        Tovább vizsgálva a zöldségeket, kiderült, hogy a brokkoli különösen hasznos a prosztatarák megelőzésében. Azon férfiaknál, akik veszélyeztet ezen tumor, azaz GSTM1 génváltozat hordozói, ezen zöldség fogyasztása heti 400 grammos adagban, csökkentett a gén aktiválódását. Ezzel nagyon fontos lépést akadályozott a tumor kialakulása során.

        Lényeges, hogy gyógyszerek helyett étrendünk helyes megválasztásával nem csak az egészségünk megőrzésért tehetünk, hanem az elhízás ellen is. Nem kell mindig új csodaszerektől várni a gyógyulást, mikor már régóta ismertek a helyes táplálkozás alapszabályai.

        Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Forrás: WEBBeteg
        Orvos szerzőnk: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Módosítva: 2016.04.20 07:38, Megjelenés: 2016.04.20 07:38
      • Cikkajánló

        Migrén

        Migrén

        Dr. Zsuga Judit

        A migrén kezelési stratégiája a fejfájás gyakoriságától is függ.

        Elalvást segítő tippek

        Elalvást segítő tippek

        Szponzorált tartalom

        4+1 jó tanács, hogyan aludjunk jól és pihentetően home office idején. (x)

        Táplálkozási tanácsok kijárási korlátozás idejére

        Nagyot fordult velünk a világ a koronavírus mostani megjelenésével. Az eddigi szokásaink, napi rutinunk egyik napról a másikra a múlté lett. Szeretteink, embertársaink és saját magunk védelme érdekében sokat tartózkodunk otthonunkban, a lehetőségeinkhez mérten igyekszünk minél kevesebbet kimozdulni. Az eddigi, akár naponta többszöri vásárlásainkat most vissza kell szorítani - heti, kétheti bevásárlásokra, rendelésre, házhoz szállításra.

        Stockholm-diéta

        Az elmúlt évben a 10 legkeresettebb étrend között a Stockholm-diéta is szerepelt. Cikkünkben részletezzük, hogyan épül fel ez a diéta, valamint hogy mennyire sikeres.

        Mit kell tudni az olivaolajról?

        Mit jelent az extra szűz kifejezés? Miért nem alkalmas magas hőfokon történő sütésre? Tényleg csökkenti a rossz koleszterin szintjét? Rövid összeállítás az olivaolajról.

        Omega-3 zsírsavak: nagy mennyiségben veszélyes!

        Az omega-3 zsírsavak eddig a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos megbetegedések elleni küzdelemben csodafegyvernek számítottak. A legfrissebb tanulmányok arra hívják fel a figyelmet, hogy a sokat istenített zsírsavak túladagolva éppen ellenkező hatást válthatnak ki.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA