• Hagyjunk-e szünetet a fogamzásgátló tabletta szedésében?

        Szerző: WEBBeteg - Dr. Molnár Zsuzsanna, szülész-nőgyógyász szakorvos

        A fogamzásgátló tabletták bevezetésekor minden figyelem a káros mellékhatások kutatására, vizsgálatára fordult. Mára már ismert tény, hogy a tablettaszedésnek nemcsak esetleges mellékhatásai, hanem a fogamzásgátló hatáson túl egyéb előnyei is vannak.

        Ilyen például, hogy a petefészekrák illetve a méhnyálkahártya rosszindulatú megbetegedésének kockázatát a tablettát nem szedőkéhez képest csökkenti. Ez a "védő" hatás annál tovább marad fent illetve annál tovább tart, minél hosszabb ideig alkalmazták a fogamzásgátlót.

        Hirdetés

        Nem érdemes szünetet tartani a tablettaszedésben

        A fogamzásgátló tabletta szedésében szünetet tartani orvosi szempontból nem indokolt. Amennyiben jól bevált, mellékhatásoktól mentes, kényelmes tablettát szed valaki, akkor szünetet nem kell tartani. Éveken, évtizedeken át szedhető.

        Régebben volt elterjedt a tablettaszedési szünet alkalmazása, de a mai készítmények jelentősen alacsonyabb hormontartalmú szerek, így szünet tartása nem indokolt, sőt nem javasolt, mert a bár az esetek nagy százalékában visszaállnak a természetes petesejtéréssel járó mensesek, de a ciklus visszatérése nem biztos. Jelentkezhet fájdalmas görcsös menses, illetve gondoskodni kell más fogamzásgátló módszerről, melyek hatékonysága alulmaradhat a tablettához képest.

        Ezek a cikkek is érekelhetik Önt

        Tehát a tablettát akkor érdemes abbahagyni, ha gyermeket tervez valaki, vagy a rendszeres szexuális kapcsolata megszűnt. Utóbbi esetén is érdemes tovább szedni, ha tabletta nélkül a menstruáció bő vérzéssel vagy fájdalommal járt.

        Semmi ok tehát félelemre a hosszú ideig tartó szedéssel kapcsolatban. Szünetet lehet tartani, ha valaki úgy ítéli meg, hogy szeretne, de orvosi oka nincs a tabletta szedés indok nélküli abbahagyásának.

        Olvasson tovább! Kimaradt egy szem fogamzásgátló tabletta - Mi tehetek?

        Forrás: WEBBeteg
        Orvos szerzőnk: Dr. Molnár Zsuzsanna, szülész-nőgyógyász szakorvos

        Módosítva: 2019.02.25 17:05, Megjelenés: 2017.05.19 09:41
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Demencia

        Demencia

        B. M., szakfordító

        Már az első jeleket komolyan kell venni. 10 tünet, ami demenciára utal.

        Bőrsérülés, horzsolás

        Bőrsérülés, horzsolás

        WEBBeteg - Szponzorált tartalom

        Sérülés bármikor érheti testünket, ezért jó, ha tudja, mit kell tenni ilyenkor. (x)

        Hogyan enyhíthető a menstruációs fájdalom?

        Akár minden negyedik nőt érinthet a fájdalmas hasi görcsökkel, gyengeséggel, rossz közérzettel járó menstruáció, szaknyelven dysmenorrhoea. Enyhébb esetben a mindennapi tevékenységet nem befolyásolja, súlyosabb formában azonban az iskolai, munkahelyi teljesítmény is csökkenhet.

        Az endometriózis okai és tünetei

        Endometriózisról akkor beszélünk, amikor a méh nyálkahártyája a méhen kívül máshol is megtalálható a szervezetben. Számos kellemetlen panasz mellett a meddőség egyik gyakori oka is lehet.

        A premenstruációs szindróma megelőzése

        A nők 75 százaléka szenved a menstruációt megelőzően fejfájástól, hangulatingadozástól, felfúvódástól és egyéb problémáktól (összefoglaló néven premenstruációs tünetektől). A panaszok kihatnak a munkára, személyes kapcsolatokra és az életminőségre is. Ennek azonban nem feltétlenül kell így lennie.

        Mikor beszélhetünk normális menstruációról?

        A menstruáció szerencsére napjainkban már nem tabutéma. Mégis szükséges tisztázni, hogy mik a normális menstruáció jellemzői, mikor is beszélünk kóros vérzésről.

        Fájdalmas, késik, kimarad - A menstruációs zavarokról

        A menstruációs zavarok, rendellenességek hátterében többnyire hormonális rendellenesség áll, bár anatómiai eltérés is lehet a vérzészavar oka. Felléphet vérzés a normális időben jelentkező menzesz elmúlta utáni napokban, vagy éppen a menstruáció jelentkezése előtti héten is.

        Menstruáció késés a tabletta szedés befejezése után

        Kedves Szakértő! Két hónappal ezelőtt hagytam abba a fogamzásgátló tabletta szedését, és öt nappal később jött meg a menstruációm. Azóta azonban nem volt menstruációm. Körülbelül két héttel ezelőtt csináltam egy terhességi tesztet, ami negatív volt, de azóta sem menstruálok. Ugyanakkor étvágytalan és fáradt is vagyok. Lehetséges, hogy a menstruációm késése összefügg a tabletta szedés abbahagyásával? Milyen más oka lehet a ciklusom késésének?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA