• Az influenzavírus titkai

Szerző: Független Hírügynökség

Európai tudósok felderítették, hogyan téríti el az influenzavírus a megtámadott gazdasejtet, és hogyan kényszeríti vírusmásolatok gyártására. A "betöréses lopást" a vírus egy apró enzimrészlete végzi.

A Nature című brit tudományos hetilapban megjelent tanulmány szerint, a "betöréses lopást" a vírus egy apró enzimrészlete végzi. A felfedezésben több más kutatóintézettel együtt, a franciaországi grenoble-i EMBL Európai Molekuláris Biológiai Laboratórium vett részt.

Ez az enzim a polimeráz, amely a vírus saját fehérjéinek előállítására kényszeríti a megtámadott sejtet. Ebből a célból a vírus polimeráza lehasít egy genetikai jelet a sejt molekuláiból, és magához ragasztja. Ez a jel úgy működik, mint egy engedélyezési kód, amely beindítja a sejt fehérjegyártó gépezetét.

A kódtolvaj a vírus polimeráz enzimének egyik alkatrésze, amelyet PA-val jelölnek.

Tavaly ugyanezek a kutatók felfedezték a polimeráznak egy másik részletét, a PB2-t, amely felismeri az engedélyezési kódot, és hozzákapcsolódik.

A két felfedezés együtt csaknem teljes képet ad arról, hogy az influenzavírus hogyan keríti hatalmába a megtámadott sejtet.

A felfedezés után a PA-t lehetne megcélozni a gyógyszertervezőknek. Ha ugyanis megakadályozzák a genetikai jel lehasítását, akkor lényegében megállítják a fertőzést, ugyanis a vírus képtelen lesz sokszorozódni.

(FH)

Módosítva: 2010.01.18 09:06, Megjelenés: 2010.01.18 09:06

Érdemes mesélni!

Szponzorált tartalom

A meseolvasásnak számos jótékony hatása van. Olvassunk mesét gyermekünknek! (x)

Psoriasis

K. M.

Pikkelysömöröm van, hogy lesz párom? Hogy merjek így szexelni?

Influenza - érdemes most beadatni a védőoltást

December végén, január elején érhet Magyarországra az influenzajárvány, ezért érdemes most beadatni a védőoltást - mondta az egészségügyi államtitkár.

Influenza: jövő hét végén a patikákban lesz az oltóanyag

Jövő hét végén már a patikákban lesz az influenza elleni oltóanyag, a rizikócsoportba tartozók és a 60 év felettiek számára az 1,3 millió adag ingyenes vakcina már elérhető - közölte az egészségügyért felelős államtitkár.

Influenza elleni védőoltás: kinek érdemes beadatni?

Hazánkban minden évben október elejétől számítunk az influenzás megbetegedések szezonális előfordulására. Amennyiben mindenképp el akarjuk kerülni a megbetegedést, nincs más teendőnk, mint beadatni az influenza elleni védőoltást. A vakcina beadatása különösen ajánlott az időseknek, a krónikus betegeknek és a munkakörükből kifolyólag sok emberrel érintkezőknek, illetve a gyermekközösségek tagjainak.

Hogyan erősítsük immunrendszerünket?

Az őszi hónapok beköszöntével egyre többen fáznak meg, lesznek betegek, vagy rosszabb esetben az influenza miatt esnek ágynak. Mindez betudható az időjárás megváltozásának - a lehűlésnek, esőknek, nyirkossá vált levegőnek -, amely hozzájárul a kórokozók számának növekedéséhez.

Mit tegyünk, ha influenzás lett a gyermekünk?

Sokan tanácstalanok, hogy vajon mit is tegyenek, és mikor forduljanak orvoshoz a kisgyermekükkel, ha az influenza tünetei jelentkeznek.

Férfi influenza: valós betegség lehet?

A férfi influenza kifejezést leginkább pejoratív értelemben használjuk azokra, akik túl sokat panaszkodnak a megfázásuk vagy influenzájuk miatt. Egy kutatás eredménye azonban arra enged következtetni, hogy a férfi influenza valós betegség lehet.

Hogyan lesz az influenzából tüdőgyulladás?

Hogyan különíthetőek el a vírusos eredetű légzőszervi betegségek? Nátháról vagy influenzáról beszélünk? Kik tartoznak az influenzafertőzés által leginkább veszélyeztetett rizikócsoportba? Hogyan alakulnak ki az influenza szövődményei? Melyek a tüdőgyulladás tünetei? Cikkünkből megtudhatja a válaszokat.

Tudnivalók az influenzavírusról

Az influenzaszezon rendszerint decembertől áprilisig tart. Ebben az időszakban járványok is kialakulhatnak, mivel az influenza vírusok igen fertőzőképesek.