• Az influenzavírus titkai

Szerző: Független Hírügynökség

Európai tudósok felderítették, hogyan téríti el az influenzavírus a megtámadott gazdasejtet, és hogyan kényszeríti vírusmásolatok gyártására. A "betöréses lopást" a vírus egy apró enzimrészlete végzi.

A Nature című brit tudományos hetilapban megjelent tanulmány szerint, a "betöréses lopást" a vírus egy apró enzimrészlete végzi. A felfedezésben több más kutatóintézettel együtt, a franciaországi grenoble-i EMBL Európai Molekuláris Biológiai Laboratórium vett részt.

Ez az enzim a polimeráz, amely a vírus saját fehérjéinek előállítására kényszeríti a megtámadott sejtet. Ebből a célból a vírus polimeráza lehasít egy genetikai jelet a sejt molekuláiból, és magához ragasztja. Ez a jel úgy működik, mint egy engedélyezési kód, amely beindítja a sejt fehérjegyártó gépezetét.

A kódtolvaj a vírus polimeráz enzimének egyik alkatrésze, amelyet PA-val jelölnek.

Tavaly ugyanezek a kutatók felfedezték a polimeráznak egy másik részletét, a PB2-t, amely felismeri az engedélyezési kódot, és hozzákapcsolódik.

A két felfedezés együtt csaknem teljes képet ad arról, hogy az influenzavírus hogyan keríti hatalmába a megtámadott sejtet.

A felfedezés után a PA-t lehetne megcélozni a gyógyszertervezőknek. Ha ugyanis megakadályozzák a genetikai jel lehasítását, akkor lényegében megállítják a fertőzést, ugyanis a vírus képtelen lesz sokszorozódni.

(FH)

Módosítva: 2010.01.18 09:06, Megjelenés: 2010.01.18 09:06

Felfázás

Szponzorált tartalom

A fertőzés kezdetén sikerrel alkalmazható hagyományos növényi gyógyszer. (x)

Töltsd ki tesztünket!

Szponzorált tartalom

Mennyire érzed a menstruációd közeledtét? Te melyik típusba tartozol?

Influenza - megugrott a betegszám

Egy hét alatt hetven százalékkal nőtt az influenzások száma Magyarországon. A betegek között sok a gyerek. A védőoltást még most is be lehet adatni, viszont a védettség nem alakul ki azonnal.

Influenza: tünetek, szövődmények és kezelés

Az influenza szövődményei egytől egyig súlyos, életveszélyes betegségek, ezért már az influenza tüneteinek első jelentkezésekor érdemes megkezdeni a kezelést. Ismerje meg a tüneteket!

Influenza - Járvány van Magyarországon

Átlépte a járványküszöböt az influenzaszerű tünetekkel orvoshoz forduló betegek száma január negyedik hetében - írta a Nemzeti Népegészségügyi Központ.

Influenza elleni védőoltás: kinek érdemes beadatni?

Hazánkban minden évben október elejétől számítunk az influenzás megbetegedések szezonális előfordulására. Amennyiben mindenképp el akarjuk kerülni a megbetegedést, nincs más teendőnk, mint beadatni az influenza elleni védőoltást. A vakcina beadatása különösen ajánlott az időseknek, a krónikus betegeknek és a munkakörükből kifolyólag sok emberrel érintkezőknek, illetve a gyermekközösségek tagjainak.

Hogyan erősítsük immunrendszerünket?

Az őszi hónapok beköszöntével egyre többen fáznak meg, lesznek betegek, vagy rosszabb esetben az influenza miatt esnek ágynak. Mindez betudható az időjárás megváltozásának - a lehűlésnek, esőknek, nyirkossá vált levegőnek -, amely hozzájárul a kórokozók számának növekedéséhez.

Férfi influenza: valós betegség lehet?

A férfi influenza kifejezést leginkább pejoratív értelemben használjuk azokra, akik túl sokat panaszkodnak a megfázásuk vagy influenzájuk miatt. Egy kutatás eredménye azonban arra enged következtetni, hogy a férfi influenza valós betegség lehet.

Hogyan lesz az influenzából tüdőgyulladás?

Hogyan különíthetőek el a vírusos eredetű légzőszervi betegségek? Nátháról vagy influenzáról beszélünk? Kik tartoznak az influenzafertőzés által leginkább veszélyeztetett rizikócsoportba? Hogyan alakulnak ki az influenza szövődményei? Melyek a tüdőgyulladás tünetei? Cikkünkből megtudhatja a válaszokat.

Tudnivalók az influenzavírusról

Az influenzaszezon rendszerint decembertől áprilisig tart. Ebben az időszakban járványok is kialakulhatnak, mivel az influenza vírusok igen fertőzőképesek.