• Hogyan tesz az ajándékozás egészségessé?

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K. fordító

        Mindannyian úgy nőttünk fel, hogy azt hallottuk, adni jobb, mint kapni. A tudomány most bebizonyította, hogy ez így igaz. A jószívűség és nagylelkűség csökkenti a szívinfarktus kockázatát.

        A nagylelkűség erősíti az immunrendszert. Amikor a Harvard tanulói egy kísérlet során az árvákról gondoskodó Teréz anyáról néztek filmet, a szervezetükben az antitestek száma jelentősen megnövekedett. Mikor arra kérték őket, gondoljanak vissza arra, mikor voltak önzetlenül kedvesek valakivel, az antitestek száma egy óra hosszára emelkedett. Egy másik kutatás eredménye szerint az agy örömközpontja aktívabb volt, mikor adományozásról kellett dönteni.

        Hirdetés

        Ez kutatók szerint azért is van így, mert az énközpontúság előbb utóbb magas stressz hormonokhoz vezet, mely hosszú távon általános érszűkületet okozhat. A megoldás? Hallgasson meg másokat is, legyen minél többet társaságban, hiszen több kutatás szerint is a szociális kapcsolatok jót tesznek az általános egészségi állapotunknak.

        Csökkentse fájdalmát a másokon való segítéssel!

        A krónikus fájdalmakban szenvedőknél jelentősen csökken a fájdalom - és  magárahagyatottság érzet a depresszió, ha olyanokkal kerülnek kapcsolatba, akiknek hasonló fájdalmaik vannak. Kutatások szerint a fájdalomérzet ilyenkor mintegy 13 százalékkal csökken. A jelenség mögött a megnövekedett endorfinszint állhat.

        Kevesebb megfázás

        A Carnegie Mellon University által végzett felmérés szerint azoknál, akik szociálisan erősebben kötődnek valakihez, kevesebb a náthás megbetegedések előfordulási aránya. A kötődés egyik legegyszerűbb módja az önkéntes szolgálat.  

        A szeretet begyógyítja a sebeket

        Egy 2005-ben, az Ohio State University által végzett kutatásban résztvevő házaspárokon két alkalommal is vékony sebet ejtettek.  Az első alkalommal szeretetteljesen, egymást támogató módon beszélgettek egymással, míg a második esetben a kapcsolatukban lévő problémákat vitatták meg. A második alkalommal ejtett seb átlagosan egy nappal később gyógyult, ám az egymásra mérgesebb pároknál ez akár két nappal későbbre is eltolódhatott az első seb gyógyulásával összehasonlítva.

        A cortisol nevű stresszhormon termelődését legegyszerűbben masszázzsal lehet csökkenteni. Egy ilyen irányú kutatásban résztvevő alanyoknál masszázs után jelentősen csökkent a cortisol szint, a depresszió- és szorongásérzet.

        (WEBBeteg - Cs.K. fordító, lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2009.12.19 20:04, Megjelenés: 2009.12.19 20:04
      • Cikkajánló

        D-vitamin

        D-vitamin

        Támogatott tartalom

        Ilyenkor a legfontosabb a D-vitamin pótlása. Pótolja könnyen, egyszerűen! (x)

        Allergiás?

        Allergiás?

        Szponzorált tartalom

        Védelmet nyújthat az egysejtűek titkos fegyvere, az ectoin. (x)

        Koffeinmentes kávé - Ártalmas-e az egészségre?

        A koffeinmentes kávé ízében és megjelenésében is nagyon hasonlít a hagyományos kávéra, ám csak minimális koffeint tartalmaz. Nem ez az egyetlen különbség azonban a hagyományos és a koffeinmentes kávé között.

        A koronavírus-járvány során sok csaló akar meggazdagodni

        A koronavírus-járványt övező bizonytalanság, elszigeteltség, szorongásos állapot miatt legtöbben a televízió- vagy a rádiócsatornák híradásaiból tájékozódnak. Az internet azonban a magyar háztartások jelentős hányadában elérhető, így annak használata a felnőttek és a gyermekek számára is kézenfekvő. Ám a közösségi oldalakról, hírportálokról tájékozódók a valós, napi információk mellett álhíreket is felfedezhetnek.

        Az éjszakai felriadás a stressz jele is lehet

        Ha Ön is tapasztalta már, hogy felriad az éjszaka közepén, szíve hevesen ver, pulzusa szapora, és szinte kiugrik az ágyból, akkor nagy valószínűséggel túl sok stressz éri a mindennapokban, és feldolgozatlan problémái vannak. Az ilyen éjszakai felriadások nagyon megkeserítik az érintettek életét.

        A stressz és a kardiológiai problémák

        Az Egészségügyi Világszervezet jelentése alapján a halálozási okokat a szív- és érrendszeri megbetegedések vezetik, melynek egyik kiváltó okaként - sok más tényező mellett - a stresszt emelik ki.

        Ön hogy kezeli a stresszt?

        A mindennapok során mindenkit ér kisebb-nagyobb stressz a munkahelyén vagy családi életében. Nem mindegy azonban, hogy hogyan viszonyulunk hozzá, hagyjuk, hogy legyőzzön, vagy megtanuljuk kezelni és felülemelkedünk rajta.

        A stressztől valóban meg lehet őszülni?

        Sokszor halljuk a mondást, miszerint a bánattól, szomorúságtól és aggodalomtól meg lehet őszülni. De vajon valóban van összefüggés a harag, a stressz és az őszülés között vagy ez csak fölösleges riogatás?

        Ezt idézheti elő napjaink népbetegsége: a stressz

        A stressz nem csak a dolgozó emberek betegsége, nem kíméli a fiatalokat és az időseket sem. Eleinte szervezetünk még képes kompenzálni a túlhajszoltságot, de hosszú távon a stresszes életmódnak súlyos következményei lehetnek.

        Relaxáció a hétköznapokban - Az autogén tréning módszere és alkalmazása

        Mi ez a módszer? Kik számára ajánlott és kiknek nem? Hogyan és mennyi idő alatt sajátítható el? Hogyan néz ki a gyakorlatban? Mit nyerhetünk vele hosszú távon?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA