Tucatnyi érv a tojás mellett

DRportal
frissítve:

A tojásnak számtalan sok pozitívuma van. Az alábbi cikkünkben tizenkét pontba foglaltuk össze a legfontosabbakat.

1. Segíti a koncentrációt
A megfelelő tápanyagbevitel segíti a gyerekeket a tanulásban. Egy kutatás kimutatta, hogy a megfelelő reggeli segíti a gyerekeknél:

  • Koncentrációt és annak időtartamát.
  • Matematikai és olvasási készséget.
  • Magatartást.
  • Eredményeket.

Az egészséges reggelinek része a tojás is, melyben 14 különféle tápanyag segíti a családot az egésznapi teendőikre felkészülni.

2. Íz
A tojás ízletes. Rengeteg különféle módja van a tojás elkészítésének, így biztos, hogy mindenki számára van olyan recept, ami megfelel az ízlésének.

3. Súlyszabályozás
A fehérje, ami a tojásban van, segíthet a fogyásban, mivel a kalóriamennyiség bevitelét csökkenthetjük mellette. Azok, akik tojást reggeliznek, 163 kalóriával kevesebbet fogyasztanak, és a jóllakottság-érzetük miatt napközben is 418 kalóriával fogyasztottak kevesebbet.

4. Az agy fejlődése
A kolin, ami a tojássárgájában található, stimulálja az agy működését és fejlődését.

5. A látás megőrzése
A lutein és a zeaxanthin olyan antioxidánsok, melyekről úgy vélik, segítenek a szem egészségének megőrzésében. Az időskori látáskárosodás is kisebb mértékű ezeknek hála.

6. Több energia
A tojásos étkezések segítenek a nap folyamán szinten tartani az energiánkat, és kordában tartani az éhségünket. Egy nagy tojásban hatgrammnyi kiváló minőségű fehérje van. A komplett fehérje tartalmazza azt a kilenc alapvető aminosavat, melyet a szervezetünk magától képtelen előállítani.

7. Multivitamin

Egy 50 grammos tojás tartalma: Vitaminok és ásványi anyagok a napi beviteli szükséglet százalékos értékében:
  • Kalória: 70
  • Zsír: 5g
  • Koleszterin: 190 mg
  • Nátrium: 55 mg
  • Szénhidrát: 0
  • Fehérje: 6g
  • Omega-3-zsírsav: 37 mg
  • Omega-6-zsírsav: 574 mg
  • A-vitamin: 8%
  • Kalcium: 2%
  • D-vitamin: 8%
  • Riboflavin: 15%
  • B12-vitamin: 30%
  • C-vitamin: 0%
  • Vas: 4%
  • E-vitamin: 10%
  • Niacin: 6%
  • Folsav: 15%
  • Magnézium 2%
  • Foszfor: 10%
  • Kálium: 2%
  • Cink 4%
  • Szelén: 23%

Látható, hogy megenni egy nagy tojást nagyjából olyan, mint egy multivitaminkapszula bevétele.

8. Kényelmes
A tojás a legtöbb helyen kapható, és ha van otthon, bármikor tudunk belőle gyorsan és egyszerűen készíteni valamilyen laktatós és ízletes ételt.

9. Frissesség
Egy tojás nagyjából 3-7 nap alatt jut el a tyúkoktól az asztalig, akár piacon, akár szupermarketekben vásároljuk. A hűtőszekrényben akár 4-5 hétig is elállnak, de a legjobb, ha a csomagoláson feltüntetett dátum előtt fogyasztjuk el, és addig is a dobozban, hűtőben tartjuk őket.

10. Megfizethető
A tojások a legtöbb helyen megfizethetőek, olcsók. Bár vannak különleges, drágább tojások, de egy doboznyi hagyományos tyúktojás ár-érték arányban olcsónak mondható.

11. Sokoldalúság
A tojásokat tojásételekben is lehet fogyasztani, vagy más ételek részeként is. Sok étel elkészítéséhez kell tojásfehérje vagy sárgája.

12. Gyorsan elkészül
Nagyon sok módon lehet percek alatt ízletes, meleg ételt készíteni a tojásból. És ezeket egy kis fantáziával az ízlésünknek megfelelően fűszerezve fogyaszthatjuk.

(DRportal)

Cikkajánló

Emelkedett májenzimértékek
Emelkedett májenzimértékek

Mi okozhatja?

Amputáció
Amputáció

Hogyan birkózhat meg vele? Mi segíthet?

WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, klinikai farmakológus
WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
Budai Allergiaközpont - Varga Dóra, dietetikus
Budai Allergiaközpont
Cikkértesítő
Értesítés a témában születő új cikkekről.