• Tucatnyi érv a tojás mellett

        Szerző: drportal.hu

        A tojásnak sok pozitívuma van, ezeket tizenkét pontba foglaltuk össze nagy vonalakban.

        1.    Segíti a koncentrációt
        A megfelelő tápanyagbevitel segíti a gyerekeket a tanulásban. Egy kutatás kimutatta, hogy a megfelelő reggeli segíti a gyerekeknél:
        -    Koncentrációt és annak időtartamát.
        -    Matematikai és olvasási készséget.
        -    Magatartást.
        -    Eredményeket.
        Az egészséges reggelinek része a tojás is, melyben 14 különféle tápanyag segíti a családot az egésznapi teendőikre felkészülni.

        Hirdetés

        2.    Íz
        A tojás ízletes. Rengeteg különféle módja van a tojás elkészítésének, így biztos, hogy mindenki számára van olyan recept, ami megfelel az ízlésének.

        3.    Súlyszabályozás
        A fehérje, ami a tojásban van, segíthet a fogyásban, mivel a kalóriamennyiség bevitelét csökkenthetjük mellette. Azok, akik tojást reggeliznek, 163 kalóriával kevesebbet fogyasztanak, és a jóllakottság-érzetük miatt napközben is 418 kalóriával fogyasztottak kevesebbet.

        4.    Az agy fejlődése
        A kolin, ami a tojássárgájában található, stimulálja az agy működését és fejlődését.

        5.    A látás megőrzése
        A lutein és a zeaxanthin olyan antioxidánsok, melyekről úgy vélik, segítenek a szem egészségének megőrzésében. Az időskori látáskárosodás is kisebb mértékű ezeknek hála.

        6.    Több energia
        A tojásos étkezések segítenek a nap folyamán szinten tartani az energiánkat, és kordában tartani az éhségünket. Egy nagy tojásban hatgrammnyi kiváló minőségű fehérje van. A komplett fehérje tartalmazza azt a kilenc alapvető aminosavat, melyet a szervezetünk magától képtelen előállítani.

        7.    Multivitamin
          

        Egy 50 grammos tojás tartalma: Vitaminok a napi beviteli szükséglet százalékos értékében:
        Egy 50 grammos tojás tartalma:
        -    Kalória: 70
        -    Zsír: 5g
        -    Koleszterin: 190 mg
        -    Nátrium: 55 mg
        -    Szénhidrát: 0
        -    Fehérje: 6g
        -    Omega3 zsírsav: 37 mg
        -    omega6 zsírsav: 574 mg
        -    A-vitamin: 8%
        -    Kalcium: 2%
        -    D-vitamin: 8%
        -    Riboflavin: 15%
        -    B12 vitamin: 30%
        -    C-vitamin: 0%
        -    Vas: 4%
        -    E-vitamin: 10%
        -    Niacin: 6%
        -    Folsav: 15%
        -    Magnézium 2%
        -    Foszfor: 10%
        -    Kálium: 2%
        -    Cink 4%
        -    Szelén: 23%

          Látható, hogy megenni egy nagy tojást nagyjából olyan, mint egy multivitamin kapszula bevétele.

        8.    Kényelmes
        A tojás a legtöbb helyen kapható, és ha van otthon, bármikor tudunk belőle gyorsan és egyszerűen készíteni valamilyen laktatós és ízletes ételt.

        9.    Frissesség
        Egy tojás nagyjából 3-7 nap alatt jut el a tyúkoktól az asztalig, akár piacon, akár szupermarketekben vásároljuk. A hűtőszekrényben akár 4-5 hétig is elállnak, de a legjobb, ha a csomagoláson feltüntetett dátum előtt fogyasztjuk el, és addig is a dobozban, hűtőben tartjuk őket.

        10.    Megfizethető
        A tojások a legtöbb helyen megfizethetőek, olcsók. Bár vannak különleges, drágább tojások, de egy doboznyi hagyományos tyúktojás ár-érték arányban olcsónak mondható.

        11.    Sokoldalúság
        A tojásokat tojásételekben is lehet fogyasztani, vagy más ételek részeként is. Sok étel elkészítéséhez kell tojásfehérje vagy sárgája.

        12.    Gyorsan elkészül
        Nagyon sok módon lehet percek alatt ízletes, meleg ételt készíteni a tojásból. És ezeket egy kis fantáziával az ízlésünknek megfelelően fűszerezve fogyaszthatjuk.

        (DRportal)

        Módosítva: 2020.04.11 12:05, Megjelenés: 2015.04.06 09:41
      • Cikkajánló

        Inkontinencia

        Inkontinencia

        Cs. K., fordító

        Higiéniai nedvszívó termékekkel a komfortérzetért.

        Allergiás?

        Allergiás?

        Szponzorált tartalom

        Védelmet nyújthat az egysejtűek titkos fegyvere, az ectoin. (x)

        A koronavírus-járvány során sok csaló akar meggazdagodni

        A koronavírus-járványt övező bizonytalanság, elszigeteltség, szorongásos állapot miatt legtöbben a televízió- vagy a rádiócsatornák híradásaiból tájékozódnak. Az internet azonban a magyar háztartások jelentős hányadában elérhető, így annak használata a felnőttek és a gyermekek számára is kézenfekvő. Ám a közösségi oldalakról, hírportálokról tájékozódók a valós, napi információk mellett álhíreket is felfedezhetnek.

        Tanácsok horgászoknak a koronavírus-járvány idején

        A COVID-19 a szabadban is terjed cseppfertőzés útján, ezért a jelenlegi járványhelyzet a horgászoktól is nagyobb odafigyelést igényel. A szabályok betartása mellett a horgászat mindazonáltal nem tilos és nem is veszélyes.

        Egyre többen eszik, jól teszik? A zab szervezetre gyakorolt hatása

        A zab és a zabkása több országban rendkívül elterjedt, például az Egyesült Államokban az emberek jelentős része rendszeresen fogyasztja, elsősorban reggelire. Hazánk étkezési szokásait figyelembe véve érdemes lenne növelni az étrendben betöltött súlyát, mivel rendkívül egészséges, és rendszeres fogyasztása számos hosszú távú előnnyel jár. Ezeket tekintjük át a következőkben.

        Tojás és koleszterin - Fél évszázadig félreértelmezték a hatását

        A tojás közismert a magas koleszterintartalmáról. Mivel a koleszterin - pontosabban a vér magas koleszterintartalma - bizonyítottan kulcsszerepet játszik az érelmeszesedés és a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásában, jogosan merült fel a gyanú, hogy a tojás fogyasztása növelheti ezeknek a betegségeknek a kockázatát. De vajon csakugyan így van? A tojásfogyasztás története az elmúlt fél évszázad talán legnagyobb táplálkozástudományi balfogása.

        Legnagyobb ellenségeink: telített zsír, só és cukor

        Büszkén és jogosan hirdetjük, hogy sportnemzet vagyunk, a sportoló nemzet jelzőt viszont a legnagyobb jóindulattal sem aggathatjuk magunkra. Az egészségtudatos táplálkozás tekintetében sem büszkélkedhetünk, évek óta Európa sereghajtói vagyunk, amikor a lakosság egészségügyi állapotát vizsgálják. Egy 2014-es felmérés eredményeit kiértékelve továbbra is kijelenthetjük: a mozgáshiány mellett a legégetőbb problémát az egészségtelen táplálkozás jelenti.

        Mivel helyettesíthető a tojás?

        Tojásallergia felnőtteknél és gyerekeknél is jelentkezhet. Kezelésének egyetlen módja, ha a tojást kiiktatjuk az étrendből, de ez nem jelenti azt, hogy a tésztafélékről, édességekről is le kell mondani.

        A nyers tojás fogyasztásának előnyei

        A tojás leggyakrabban főzve vagy sütve kerül a tányérra, pedig a nyers tojás fogyasztásának számtalan előnye van: nagy mennyiségben és kiváló minőségben biztosítja a szervezet számára eszenciális tápanyagokat, valamint a test izomzatának tömegét is növeli.

        Egyszerre használ és árt a tojás

        Kanadai tudósok kutatási eredménye szerint a tojásfogyasztás noha növeli a koleszterinszintet, ezzel egyidejűleg csökkenti a vérnyomást. A kutatóknak emellett sikerült a tojásnak olyan proteinjeit azonosítani, mely a vérnyomáscsökkentő gyógyszerek mintájára működnek.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Füstmentes jövő?
        Az ártalomcsökkentés a társadalom, és így végső soron mindannyiunk érdeke. (x)
        Új - Távkonzultáció
        Válasszon szakterületet, foglaljon percek alatt az otthonából, kényelmesen!
      • Orvos válaszol
        Dr. Tóth Judit

        Dr. Tóth Judit

        Onkológus, belgyógyász, aneszteziológus

      • Infografika és videó
      • Hirdetés
      • Szavazás

        Korábbi szavazások