• 5 kalóriaégető futópados edzésterv

        Szerző:
        WEBBeteg

        Kevés az ideje? Akkor ezeket a gyors és minden testrészt átmozgató gyakorlatokat önnek találták ki.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        A futópad az egyik legnépszerűbb fitness gép – minden edzőteremben és sok otthonban is megtalálható. Jó alternatívát nyújt azok számára, akik ódzkodnak a szabadtéri sporttól, biztonságos, kontrollált körülményeket biztosít: a futópadon az emelkedő és a sebesség is állítható, és akkor állunk le, amikor csak szeretnénk.

        A futópados edzés - ha jó az edzésterv - az egyik leghatékonyabb, legkeményebb, rengeteg kalóriát égető edzésforma lehet.

        A lényeg a feladatok váltakoztatásában rejlik. Ahelyett, hogy egyenletes ritmusban kocognánk, érdemes időnként sebességet és emelkedési szöget változtatni, valamint talajon végzett gyakorlatokat is beiktatni az edzésbe. Egy ilyen edzés sokkal kevésbé unalmas, megdolgoztatja az egész testet, munkára készteti a szívet, és fokozza a kalóriaégetést. Ilyen módon egy egyórás edzés során akár 900 kalóriát is le lehet dolgozni.

        Hirdetések

        Az edzéshez a futópad mellett súlyzókra és fitnesz labdára lesz szüksége. Mint minden új edzésfajta kipróbálása előtt, kérje ki orvosának véleményét.

        60 perces gyakorlatok 

        Két edzéstervet fogunk bemutatni, mindkettő elvégzéséhez egy teljes órára van szükség. Az elsővel a rendelkezésre álló 60 perc alatt maximális hatást lehet elérni. A második edzésterv célja, hogy minél jobban erősítse a kardiovaszkuláris állóképességet.

        1) „Nincs kifogás” edzés

        • Az edzést kezdje a futópadon:

        • Folytassa a talajon végzett gyakorlatokkal:

        1. Vegye fel a kézi súlyzókat, és csináljon 30 kitolást a feje fölé, guggolással váltakozva.
        2. Csináljon 30 könyökhajlítást (hogy a bicepsz is dolgozzon), kombinálja előre kitöréssel.

        • Térjen vissza a futógépre:

         

        • Térjen vissza a talajra (fitneszlabdán):

        1. Csináljon 30 mellkas kinyomást kézi súlyzókkal (karok derékszögben behajlanak, miközben a könyökök kifele néznek, majd egyenesen előre nyúlnak).

        2. Végül 30-szor tárja szét az előre kinyújtott karokat, kezében a kézi súlyzókkal.

        • Nyújtással fejezze be az edzést.

        2) Változatos, állóképességet fejlesztő edzés

        • Az edzést kezdje a futópadon:

         

        • Folytassa a talajon végzett gyakorlatokkal:

        1. Álljon háttal egy padnak és támaszkodjon rá tenyereivel, lábait hajlítsa be, és nyomja ki, majd engedje vissza magát (a tricepszet dolgoztatja).

        2. Végezzen 30 fekvőtámaszt.

        • Térjen vissza a futógépre:

         

        • Térjen vissza a talajra:

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        1. Csináljon 75 kis felülést (csak a mellkas emelkedik): 25 középre, 25 jobbra, 25 balra elfordulva.

        2. Alkarján és lábujjhegyén támaszkodva (hassal a föld felé) egyenesen tartsa a törzsét a levegőben, egy percig. Ismételje meg még egyszer.

        • Nyújtással fejezze be az edzést.

        3) Ha csak 30 perce jut edzésre:

        Ez a program rendszeresen sportoló, edzésben lévő személyeknek ajánlott.

        20 perces edzések

        4) Intenzív futás

        Válassza az edzettségének megfelelő sebességet!

        Az edzést folytassa erőnléti gyakorlatokkal a talajon. A gyakorlatokat kombinálja guggolással és kitörésekkel, ahogy fent említettük.

        5) Hegymenet

        Válassza az edzettségének megfelelő sebességet!

        Az edzést folytassa erőnléti gyakorlatokkal a talajon. A gyakorlatokat kombinálja guggolással és kitörésekkel, ahogy fent említettük.

        (WEBBeteg; Forrás: webmd.com

         
        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Túlzott izzadás

        Dr. Bodnár Edina

        Mi okozza a hiperhidrózist, és mik lehetnek a következményei? Mit tehetünk?

        Verejtékmirigy-gyulladás

        Cs. K., fordító

        A betegséggel járó stressz kezelhető, és van rá mód, hogy jobban érezze magát!

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

        Hatékony zsírégető edzésterv kezdőknek

        A fogyáshoz az alapokkal mindenki tisztában van, hogy hetente négyszer mozogjon legalább egy órát, figyeljen oda a táplálkozásra és legyen türelmes, mert a fogyás beindulásához és a látványos eredményekhez legalább 2 hónap kell. De ez kevés támpont ahhoz, hogy tudjuk, mit sportoljunk. Ebben segít az alábbi néhány ötlet, amely útmutató a zsírégető edzés elkezdéséhez.

        Alvászavarok gyötrik? - Tippek a nyugodt alváshoz

        Elalvás előtt a legtöbben jó éjszakát kívánnak egymásnak, ám e jó kívánság megvalósulása sokak számára csak álom. Felmérések szerint a magyar lakosság 15-30 százaléka szenved valamilyen alvászavartól, és minden második ember találkozott már élete során ezzel a problémával. Az érintettek felénél az alvászavar kezelést igényel.

        Nem minden sport megengedett trombózis után

        A trombózis igen nagy trauma annak, aki versenysportolóként kénytelen volt szembenézni vele. Nemcsak a fájdalom és a gyógyszerek miatt, hanem azért is, mert az addigi életmódjában komoly változások állnak be.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA