• Hogyan működik a kórházi szuperbaktérium?

Amerikai tudósok felfedték az egyik legrettegettebb kórházi szuperbaktérium működésének lényegét. Ezzel megnyílt az út a kórokozó elleni gyógyszer vagy oltás kidolgozása felé. Erről a Nature című természettudományi folyóirat közölt cikket a hétvégén.

A Clostridium difficile vagy más nevén C-diff (esetleg CDF) egyre több áldozatot szed a kórházakban. Ez a legveszélyesebb kórházi szuperkórokozó, vagyis gyógyszerrel szemben ellenálló baktérium a Methicillin-ellenálló Staphylococcus aureus (MRSA) mellett.

A C-diff ellenálló burokkal rendelkezik. Mindenkinek jelen van a belében, de ott a bélflóra más, jótékony baktériumai kordában tartják. Akkor van probléma, ha túlzott antibiotikumhasználat következtében a jótékony baktériumok elpusztulnak, és ekkor elszaporodik a bélben a C-diff, súlyos vérzéseket vagy vastagbélgyulladást okozva.

A C-diff szaporodása közben kétféle mérgező anyagot termel. Most azt fedezték fel, hogy a két méreg közül melyik okozza a nagyobb bajt. Kiderült, hogy pont fordítva van, mint eddig feltételezték. "Húsz éven át az orvosok figyelme az A típusú toxinra összpontosult, de most kiderült, hogy az igazi bűnös a B toxin" - jelentette ki Dale Gerding, a chicagói Loyola Egyetem kutatója.

Az amerikai tudósok a két méreg különböző változatait hozták létre, és tesztelték őket hörcsögökön.

Tőlük függetlenül brit tudósok röntgenes kristálystruktúra-elemzési módszerrel létrehozták a CDF baktérium burkának első nagy felbontású képét. erről a Molecular Microbiology című tudományos folyóiratban közöltek beszámolót. A felfedezés nagy jelentőségű, mert elvben megnyitja az utat az olyan gyógyszerek kidolgozása előtt, amelyek képesek feltörni a baktérium védőburkát

A C-diff batérium évente félmillió megbetegedést és 15-20 ezer halált okoz az Egyesült Államokban.

(Független Hírügynökség)

Hgb (haemoglobin)

Dr. Dobi Gyöngyi

Mennyi a normálértéke? Mi okozhatja azt, ha a szintje eltér a normál tartománytól?

Kiurgó pulzus

Kardioközpont

Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

A dietoterápia szerepe a krónikus gyulladásos bélbetegségeknél

Krónikus gyulladásos bélbetegségek (colitis ulcerosa, Crohn-betegség) esetében a diéta célja a fellángolás szakaszában megfelelő mennyiségű energia- és fehérjebevitel elérése, a folyadék- és elektrolit veszteség pótlása. Az étrendet mindig a beteg állapotához és a betegség stádiumához kell igazítani.

A gyomorhurut okai, tünetei és kezelése

A gyomorhurut (gastritis) a gyomor nyálkahártyájának gyulladásos folyamatát jelenti. Hátterében több kiváltó ok is állhat.

Csökken a kórházi fertőzések száma

Több területen is csökkenő tendenciát mutat a kórházi fertőzések száma - mondta az országos tisztifőorvosi feladatokért felelős helyettes államtitkár az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában.

Kórházi fertőzések: egy jó és egy rossz hír

Jó hírt közölt az ÁNTSZ: az előző évhez képest 2015-ben öt százalékkal csökkent az egészségügyi ellátással összefüggő kórházi fertőzések száma. A rossz hír, hogy a tavasszal történt kórházi fertőzéses halálesetek a megfelelő protokoll betartása mellett is előfordulhatnak.

A fokhagyma felére csökkentheti a tüdőrákkockázatot

Hetente kétszer nyers fokhagymát fogyasztva csaknem megfeleződik a tüdőrák kialakulásának kockázata, ráadásul a fokhagymaevő dohányosoknál is jelentősen csökken a tüdőrák veszélye. Az erről szóló kínai tanulmány online jelent meg a Cancer Prevention Research folyóiratban.

Kórházi fertőzések - Sok beteg halálát okozzák

Az egyre gyakoribb kórházi clostridiumfertőzéseket nem a rossz higiéné okozza, hanem a baktérium genetikai módosulása, állapították meg brit tudósok. Erről a BBC brit közszolgálati portálon olvasható cikk a Genome Biology című orvosi lapban megjelent tanulmány alapján.

• Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Az inkontinencia termékek széles választéka segít javítani a betegek életminőségét.
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)