• Visszérproblémák

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő A következőben szeretném kikérni a véleményét, tanácsát. Az elmúlt időszakban észrevettem, hogy megjelentek a seprűvénák mindkét bokám körül. Mintha mindig több lenne, ill. jobban láthatóvá válnának. Valamint, az alsó lábszáramon, mintha az erek is „kékebbnek” látszódnának, és időszakonként jelennek meg kisebb piros foltok. A múlt héten viszont a vádli fölött kicsivel, a térhajlat alatt lett egy nagyobb piros folt, az ér mentén. Nem emlékszem, hogy beütöttem volna, viszont kisebb fájással kezdődtek a tünetek. Elsősorban a sípcsont mellett, a belső rész fele, néha mási helyeken is, pl.: felső lábszár hátsó részénél, combtőben. Amit nem tudok eldönteni, hogy izom, vagy más jellegű e. A sípcsontnál akkor is szokott jelentkezni, a fekvő helyzetben megemelem a lábam. Az nem jellemző, hogy csak állás, vagy pihentetés közben érzek a kisebb fájdalmat. Pár hete, kb 6km gyalogoltam, amitől „bedurrant” a bal vádlim. Az orvos, Litovin kenőcsöt, és Detralex tablettát javasolt, felületi érgyulladás miatt. Voltam vérvételen is, nem találtak nagyobb eltérést. A D-dimer értékem 0, 2. (<0, 5). Olvastam, hogy az a jó, ha nem is lehet kimutatni, ez a 0, 2 lehet e probléma? Az utóbbi években jelentősen nőtt az ülőmunkám, ill. kicsit visszaszorult a mozgás, amit próbálok ismét aktívabbá tenni. Stressztől sem volt mentes az elmúlt pár hónap. Kisebb gyulladás is lehetett a szervezetemben, ami orr, fogínyvérzéssel párosult. Édesapámnak (82éves), sajnos gyakran bedagad, elszíneződik az alsó lábszára. Orvosom, ez év elejétől vérnyomáscsökkentőt javasolt, mert néha a sresszesebb időszakban feljebb ment a pulzusommal egyidejűleg de általában 120-140 65/75 (p.65-90)között van. Szedtem is egy darabig, de a pulzusom volt 58 is, a vérnyomásom 106 is. Kicsit fejfájós lettem. Ha így lecsökken a vérnyomás, pulzus, lelassulhat e a keringés, ami miatt pangás, esetleg visszerek is megjelenhetnek, vagy ez nem befolyásolhatja? 191cm magas vagyok, azt is olvastam, hogy a magas embereknek magasabb a v.ny., ill. magasabb a pulzusa. Szeretném megkérdezni, Ön mit gondol, mi okozhatja, illetve, milyen összefüggések lehetnek, az egyéb tünetek között, valamit mi lenne a leghatékonyabb módszer, amit e problémák ellen lehetne tenni? Érdemes e, a 130 körüli vérnyomást kezelni, és ha igen, adódhat ebből kifolyólag egyéb gond? Nagyon köszönöm, hogy levelem elolvasta, véleményezte! Tisztelettel: Antal

        Dr. Molnár Dóra válasza a életmód témában

        Kedves Kérdező! Amennyiben gyógyszer nélkül 130Hgmm körüli a vérnyomás, akkor elsősorban az életmódi változtatásokkal javasolt az ideális szint megközelítése, nem pedig tablettákkal. Ha kimondott stressz hatásra szalad fel, akkor szóba jöhet eseti vérnyomáscsökkentő használata is. A kezdődő visszérbetegség miatt angiológiai szakrendelés felkeresése javasolt, napi dinamikus mozgás - tempós séta, kerékpár, ülés közben óránként pár perc vénás torna - segít megelőzni a romlást, javíthat a a jelenlegi helyzeten is. Egyébként a rendszeres sport a stressz kezelésében is sokat segít. Amit még tehet: csökkentse a konyhasó bevitelt. Készételek, kombinált ételízesítők elég sok sót tartalmaznak, érdemes inkább a természetes zöld fűszerek használatára áttérni. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2018. április 27., 17:25; Megválaszolva: 2018. május 03., 08:17

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Tegnapi napon este a 11 óra munka ledolgozása után miután egész nap egyhelyben áltam csak minimális mozgások voltak amíg valamiért odébbmentem de álltam egész nap egyhelyben. Hazaértem és a bal belső bokámnál majdnem a...
        Tisztelt Doktor nő! Érdeklődni szeretnék, hogy kéthegyű szívbillentyű elégtelenség illetve prolapsus esetén lehet-e kompressziós harisnyát hordani felületes visszértágulat esetén? Mindkét lábamon térd alatt erek dülledtek ki, nehéz...
        Tanácsot szeretnék kérni. Ismerősöm 5 éve viszérrel műtött lábszára estére csúnyán bedagad és fáj is. Bokája fölött a lábszáron kb. 10 cm hosszan (kb 2 cm széles sávban) enyhe pír látszik a bőrén. Másik lábával nincs semmi...
        Kedves Doktor/Doktornő! 17 éves koromtól kezdve aranyérrel küszködök, legútóbb fél éve volt, elég sokáig, majdnem kerek 2 hónapig. Gyógyúlásomat a medencefenék tréningnek köszönhetem joformán, amit mai napig végzek napi 2-3 alkalommal...
        Édesanyám bal bokája fölött tenyérnyi pirosas barnás folt jelent meg a nyár közepén.természetesen orvosi vivzsgálatokon, ultrahang, vettünk részt, trombust nem találtak.kompressziós harisnyát visel, minden este kenem a lábát vadgesztenye...
        Tisztelt doktor úr / doktor nő! A Trental-t 22 éve szedem, (írta ki a doktor úr, kórházi kivizsgálás után) fülzúgás miatt. A Nebilet-et 14 éve szedem, szapora szívdobogás miatt, (100- 108/ min volt akkor). Magasságom 172 cm testsúlyom 68 kg....
        Tisztelt Doktornő A következőben szeretném kikérni a véleményét, tanácsát. Az elmúlt időszakban észrevettem, hogy megjelentek a seprűvénák mindkét bokám körül. Mintha mindig több lenne, ill. jobban láthatóvá válnának. Valamint, az...
        65 éves édesanyámat tavaly november végén operálták. Térdprotézisét kellett eltávolítani MRSA fertőzés miatt. Antibiotikumos (vankomicin, gentamicin) mozgó spacert ültettek be, valamint emelt dózisú ciprofloxacint kap (2x750 mg). 4 hétig...
        Kedves Doktornő. Kérem segítsen mert össze-vissza küldözgetnek és senki sem tud megnyugtató választ adni! Diagnózisom: CVI.Varicositas extr.Inf.I.u.és 2.5mg nebivololt szedek magas/110-120/pulzusomra amely készítmény a többi/Betaloc, Concor,...
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Mióta aranyér párnát használok munkahelyemen ( kb 2 hete) egyre inkább kevesebb időt tudtam ülve tölteni és most már párna nélkül sem tudok ülni, mert úgy érzem fegyülnek az erek normális keringés...