mitralis prolapsus-pánikbetegség

Jó napot! Körülbelül 2 hónapja diagnosztizáltak nálam mitralis prolapsust fél évvel ezelőtt volt már egy ultra hangom akkor még semmit nem mutattak ki. Igazából érthetetlen pánik szerű tünetekkel fordultam először orvoshoz. Egy egy mellkasi fájdalomra hirtelen karzsibbadásra nagyon bepánikolok és akár 140-150 et is eléri a pulzusom nem tudom levetkőzni azt a gondolatot hogy bármikor megállhat a szívem vagy éppen infarktusom lesz. Most Betalock 50 mg-ot szedek reggel este felet. Próbálkoztak már con-cor 2.5 mg vel reggel fél de nem voltam jól tőle. Régen terheltem magam rendesen birtam mindent. Most pedig nem bírom elviselni hogy a szívem terhelésnél 170 et is ver akár. Attól félek hogy leáll és nem bírja ezért aztán bepánikolok és rosszul is leszek. Az orvos azt mondta hogy ez a pulzusszám aerob terhelésnél magas ezért irta föl a gyógyszert ami egyébként szerintem nem nagyon hat mert ha nem fogom vissza magam és normálisan meghajtom a testem ugyan úgy gyorsan kalapál mintha nem szedném. Tehát nem értem hogy egyáltalán szükségem van e erre a gyógyszerre? Pánikbetegség lehet ez? Vagy valóban félnem kéne valamiféle rejtett szívbetegségtől? 18 éves vagyok fiú 68kg 180cm. Tanácsát előre is köszönöm!

Dr. Molnár Dóra válasza mitralis prolapsus témában

Kedves Kérdező!

A szíve nem fog megállni a fenti tünetekkel, nyugodjon meg! Ez valóban inkább pánik roham, nem szív eredetű rosszullét. Enyhe mitralis prolapsus veleszületett eltérés ilyen fiatalokban, nyilván fél éve is volt, csak olyan enyhe, hogy nem írták le. Ez nem is betegség enyhe formában, hanem a billentyű mozgását jellemző állapot, amivel nincs teendő, az élettartamot nem befolyásolja. Mozogjon, étkezzen egészségesen és valószínűleg nem kell majd gyógyszert sem szedni. Életkorát figyelembe véve edzés pulzus felmehet 170/percre is, ha ez nem kellemes, akkor hosszabb bemelegítéssel, kicsit alacsonyabb fokozaton terhelje magát, így javulni fog az erőnlét, alacsonyabb pulzusszám mellett is. Koffein bevitel kerülése, megfelelő (2-2, 5L) folyadék bevitel javasolt. Érdemes esetleg valamelyik recept nélkül kapható magnézium készítménnyel is próbálkozni, a ritmuszavar gyakoriságát csökkentheti. Az alkalmazási előírás utasítása szerint szedje!

Jobbulást kívánok! Tisztelettel. Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. december 19., 18:52; Megválaszolva: 2012. december 22., 12:19
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Melkasi Diskomfort
Tisztelt Dr. 19 Éves koromban diagnosztizálták nálam az MPS-t. Azóta időszakosan visszatérőek a tünetek vagy csak felfigyelek a...
Mitralis prolapsus
Üdvözlöm! 2012.09.-én mérsékelt mitralis prolapsust állaptitottak meg, akkor Nebiletet írtak fel és nem szedtem, illetve ki sem váltottam, nem...
Pánikbetegség gyógyszer
Kedves Doktornő! 2 éve volt az első spontán pánikrohamom, ami begyűrűzött, közlekedni se tudtam stb. Akkor antidepresszáns nélkül, alkalmi frontin...
Somnol covid után álmatlanság
Kedves Doktornő! 5 hete estem át a covidon, komolyabb tüntek nélkül. A szagláselvesztés idegileg nagyon megviselt, és mire vissza kaptam /kb.1 hèt...
Rexetin szerotonin szindróma
Kedves Doktornő! Reggelente 10 mh Rexetint szedek szorongásra. Hollandiai nyaraláson fél marihuánás sütemény elfogyasztása után 4-5 órán át...