Alvászavar stressztől, vizsgaidőszakban

Tisztelt Doktor Nő/Úr! A problémám az, hogy alvászavarral küszködök, stresszes vagyok a vizsgaidőszakban eléggé. Régebben az orvosom rivotrilt írt fel ennek a kezelésére, elalvás előtt vettem be, ami enyhített a panaszaimon. A kérdésem az lenne ha megint elkezdeném szedni esténként a rivotrilt 0, 25 mg-os, esetleg 0, 5 mg-os mennyiségben az okozna-e memória zavart, a tanulásom rovására menne-e? Mert olvastam ilyet a fellépő mellékhatások között, hogy okozhat ilyen fajta tünetet, vagy ez csak esetleg nagyobb mennyiség esetén fordulhat elő? Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza szorongásoldó témában

Kedves Kérdező!

A gyógyszerszedés helyett én jobban kedvelem a relaxációt a szorongás csökkentésére, de ha ön gyógyszerszedésben gondolkodik, akkor szedheti a Rivotrilt. A mellékhatások elkerülése végett javaslom, hogy kis mennyiséget próbáljon ki, hátha ez is elegendő már az alvászavarok csökkentésében. Ha reggel nehezen ébred és kábának érzi magát, akkor lehet tovább csökkenteni a mennyiséget. Ha a Rivotril nem váik be, akkor ki lehet próbálni más altatókat vagy az alprazolamot tartalmazó szereket is. Memóriazavar előfordulhat a Rivotril szedése mellett, de ennek mértéke a szedett dózistól függ általában.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2012. május 15., 14:20; Megválaszolva: 2012. május 17., 21:57
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Szeparációs szorongás? Mit lehet...
Jonapot! Adott egy 1eves 2honapos ikerpár, (fiu , lany) .Kb 1honapja a fiu viselkedese nagyon megvaltozott. Foldhoz verte magat, duhrohamai voltak, falba...
Pánik vagy komolyabb?
Tisztelt Doktornő! Hosszú évek óta szenvedek depresszióban és szorongasban. Erre Citapramot és Rivotrilt szedek, reggel 30 mg citapram és 0,5 mg...
Fejfájás - escitil?
Kedves Doktornő! Mindig is aggodalmas típus voltam, ami kb. 2honapja erősödött fel bennem, főleg a 2,5 éves kislanyommal kapcsolatban. De úgy...
Nyugtató vagy hangulatjavító
Tisztelt Doktornő! November közepén kezdődtek a panaszaim. Azóta már másodszor vagyok 1 hónapos táppénzen és még nem jutottam sehova....
Mi állhat a háttérben?
Tisztelt Doktornő! Abban szeretném a segítségét kérni, hogy 5 évvel ezelőtt volt egy síbalesetem, akkor ott nagyon megijedtem halálfélelmem volt!...