Gyógyszer elhagyás?

Tisztelt szakértők! 3 éve szedem szakorvosi javaslatra a Helex sr nevű alprazolam tartalmú szorongásoldót, napi 2-szer 0, 5 mg-ot. Úgy érzem, már semmit sem használ, hiába veszem be, szinte állandósultak a rosszulléteim.Sokkal rosszabbul vagyok, mint mielőtt a gyógyszert elkezdtem szedni. A fő tünetem a bizonytalanságérzés, és tompa nyomás a fejemben.Olyan vagyok, mint aki "ittas". Tanácstalan vagyok, hogy a tüneteimet mi okozhatja? Az alapbetegségem-a szorongás, pánik-erősödött fel, vagy a gyógyszer szedésének hosszú távú mellékhatása lehet a panaszaim oka? A jelenlegi orvosom nem támogat az elhagyásban, egyedül pedig nem tudom hogyan kezdjem el, mert úgy hallottam, ezt a retard hatású gyógyszert nem lehet vagdosni, felezgetni. A simára való átállás sem ment, mert egy 0, 25 mg-os Frontin is kiütütt, olyan erősnek éreztem miután bevettem. Antidepresszánst nem szeretnék szedni. Tanácsot kérnék ennek a retard hatású szernek az elhagyásához. Nagyon fontos lenne, hogy sikerüljön megszabadulnom ettől a függőségtől, mert van egy 7 éves iskolás kisfiam, akinek nagy szüksége van rám. Tehát az adagom napi 2-szer 0, 5 mg Helex sr, reggel és este. Nagyon szívesen fogadnék bármilyen jótanácsot.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Veress Dóra válasza szorongásoldó témában

Kedves Kérdező!

A tünetei két dologra utalhatnak: egyik, hogy a helex mellett szükség volna hangulatjavítóra is, mert a betegsége erősödik. A másik, hogy éppen nincs szüksége a gyógyszerre, és ezért túl sok a 2xo.5mg.

Minthogy nem ismerem önt és a betegsége korábbi és jelenlegi jellemzőit sem, ezért csak azt tudom tanácsolni, hogy menjen vissza az orvosához és mondja meg, hogy abba akarja hagyni. Ebben nem akadályozhatja meg Önt, ha nincs erre különösebb oka. Mindemellett az SR készítmény mennyiségét egyszerre o.5mg-mal lehet csökkenteni, és a következő csökkentésig legalább 3 napnak el kell telnie. Ha nem sürgős a leszokás, akkor ennél várjon többet. Eleinte kellemetlen tüneteket tapasztal, de ezek idővel elmúlnak. A csökkentést a reggeli adaggal érdemes elkezdeni, hogy éjszaka tudjon aludni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. március 29., 23:19; Megválaszolva: 2012. április 01., 00:00
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Magas GPT laboreredmény
Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr! 27 éves, férfi vagyok, testsúlyom 72kg. 2013. október végén volt egy laborvizsgálatom megduzzadt nyaki nyirokcsomó...
Kivédhető-e a Xanax SR 1 mg. Retard...
Tisztelt Doktornő/-Úr/! A neurológia szakrendelésen a múlt év végén a kérdésben szereplő gyógyszert írta fel a szakorvos.8 hónapi rendszeres...
Alvászavar stressztől...
Tisztelt Doktor Nő/Úr! A problémám az, hogy alvászavarral küszködök, stresszes vagyok a vizsgaidőszakban eléggé. Régebben az orvosom rivotrilt...
Visszatérő szorongás
Tisztelt Doktor úr/nő, 10 éve diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget, szorongásos panaszokkal. Akkor reggeli db1 Paroxat és 1, 5db Rivotril 0, 5mg...
Frontin leszokás
T. Doktor nő! Másfél éve szedek napi 0, 5- 0, 75 (néha 1) mg frontint, lehetséges-e ilyen kis mennyiségnél is a hozzászokás? A napokban...