Szívbetegség

Tisztelt Doktor úr/nő! Azt szeretném Öntől megkérdezni, hogy mit jelent a következő eredmény: 2011.10.25-én katéteres vizsgálatot végeztek és a következőt állapitották meg: az LAD kp szakaszán bridge látható, mely kp fokú átmérő csökkenést okoz systoléban. Ez mennyire veszélyes, kell-e ezzel kezdeni valamit, illetve lehet-e kezdeni vele valamit. Folyamatos szoritás, szúró érzés van a sziv felső része felől, terhelni nem tudom magam, mert rosszul leszek. Terheléses EKG-t nem tudták befejezni anginás panaszok és nehézlégzés miatt. 14 éves koromban carditisem volt, ez év júniusában pitvar fibbrilláció miatt kezeltek, melyet elektromos cardioversioval sikerült helyreállitani. A családban több infarktus, stroke történt. 37 éves, nagycsaládos fiatalember vagyok. Várom szives válaszát! Köszönettel:

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bene Orsolya válasza szívkatéterezés témában

Kedves kérdező!

A myocardial bridge tulajdonképpen egy szívizom-híd, ami alá "beszorul" a koszorúér. Amikor a szívizomzat összehúzódik (szisztole) , valamilyen fokban összenyomja az eret. Bár a koszorúerek a szívizom elernyedésekor, diasztoléban kapják a vér nagy részét, ez az összenyomás okozhat panaszokat sajnos, főleg terheléskor. Összességében jóindulatú eltérésről van szó, de ritkán társulhatnak hozzá ritmuszavarok, ingerképzési zavarok. Általában gyógyszeres kezeléssel (pl. béta-blokkolóval, mint az Ön által szedett Nebilet) lehet próbálkozni, de vannak próbálkozások műtéti kezeléssel, ill. koszorúér-tágítással, PTCA-val is. Ez utóbbival kapcsolatosan nem túl meggyőzőek az eredmények, míg a műtét elég megterhelő lehet (és lehetnek szövődményei) , ezt inkább csak a nagyon súlyos eseteknél alkalmazzák (nem tudom, a hazai gyakorlatban egyáltalán milyen gyakran kerül rá sor) . Összességében tehát jóindulatú eltérésről van szó, ha a Nebilet nem használ, esetleg még Ca-csatorna blokkolóval lehetne próbálkozni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. október 27., 21:02; Megválaszolva: 2011. október 29., 17:13
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Szívkatéterezés
Anyukám cukorbeteg, 4-szer ad be inzulint.Hétfőn szívkatéterezésre kell mennünk, mert a szív koszorúerei beszűkültek,nagyon elmeszesedtek.AZT...
Szívkatéter után
Szívkatéter után 5 nappal még nagyon fáj az alkarom. Mikor várhatok javulást? Mesulid 100 mg-os tablettát kaptam rá.
Vérhígító szedése?
Egy éve volt infarktusom.Szívkatéterezésem lessz 19-én. A vérhígítók szedését mikor kell abbahagynom?
Szívkatéterezés?
Tisztelt DR Nő/Úr! 20 éve kaptam egy infarktust. tavaly októberben az EF 30% volt, most február elején 23-25%. Mennyire rossz ez az érték? Az...