Vérsürüség

Egy vér vizsgálat után, kijött, hogy a triglicerin értéke a véremben 370, a maximális 140 helyett. Mit tegyek?

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza triglicerin témában

Tisztelt Kérdező!

Nem tudom hol nézette a trigliceridszintjét, esetleg külföldön, mivel mi itthon és Eu-ban SI mértékegyésgrendszert használunk, azaz mmól/l-ben adjuk meg. Az ön által irt értékek mg/dl-ben vannak megadva. No de ez nem jelent gondot. A 140 mg/dl-s hatáértéken jóval felül van az Ön 370 mg/dl-s értéke, azaz magas!

- Fontos kérdés, hogy evett-e előtte zsiros ételt, ui. ez jelentősen befolyásolja a mért értéket, azaz egy kiadós vacsora már "látszik" a másnapi trigilceridszinten. Ebből adódik, hogy javasolt egy kontroll vizsgálat, zsirszegény étrendet követően.

- További alapkérdések: van-e családi halmozódás ezirányban ill.van-e társbetegsége (cukorbetegség, elhízás etc.) .

- Javasolt: zsírszegény étrend, ill. ha a koleszterinszintek nem magasak, akkor fibrát származékok szedése javasolt.

Tisztelettel: Dr. Bíró Csaba István kardiológus-belgyógyász Debrecen

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2008. június 18., 23:11; Megválaszolva: 2008. június 18., 23:11
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
ASD, gyógyszer melletti szoptatás
Tisztelt doktor úr/nő! Másfél hete született meg a kisbabám 38. hétre tervezett császárral. A terhességem alatt jóformán végig gyógyszert kellett...
INR-el kapcsolatos kérdés
Tisztelt Doktornő! Az alábbi gyógyszereket szedem: ELIQUIS 5mg 2x reggel-este DIGOXIN 125mcg 1x reggel BISOPROLOL 5mg 2x reggel-este VEROSPIRON...
Lelet értelmetés
Kedves Dr nő.Leirná nekem erről a leletről a vélenényét.EKG: S.r fr.94/min.pQ: 0,24 sec.QRS: 0,1 sec.III ben jelzett descendalodó STD,neg-pozT, II-a VF...
Kardiologia ultrahang
Jò estét kívánok! A mai napon voltam kardiologiai szakrendelèsen, mert Covid fertőzés után (2020 november) még mindig nagyon fáradékony vagyok, a...