• Kardogrel?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktorok! A kérdésem a következő lenne: a Plavix és generikus készitményein kivül van e más olyan gyógyszer, ami az esetleges trombocita kialakulást gátolja ill. megakadályozza? Azért kérdezem ezt, mert az elmúlt napokban labor vizsgálatot csináltak szürkehályog műtét miatt, és egy-két eredmény ha nem is nagyon, de eltér a állandó éves vizsgálatoktól /50 éve vagyok diabeteszes, és ezek azok a "kötelezően" elvégzett éves labor kontrolok /. 6 éve kezdtem el a Plavixot szedni, az OEP támogatás megszünése miatt, a Kardogrel a 3. készítmény a családból. Mindegyik okozott valami problémát. A Kardogrel miatt most magasabb a kreatinin szint, alacsonyabb a lymphocyta szint, a hematokrit is. A szemész orvos az utolsó ellenőrzésen mondta, hogy hirtelen apró bevérzések keletkeztek mindkét szememben minden ok nélkül. Miután elolvastam a Kardogrel tájékoztatóját, bizony ezek a mellékhatások egy az egyben le vannak írva. Ez az oka, hogy a bevezetőben lévő kérdést feltettem. Mivel ezeket a mellékhatásokat a Plavix-nál nem tapasztaltam, így az annyira preferált generikus készítmény a bűnös? A Kardogrelt két hónapja szedem, előtte más testvéreit szedtem, amiket más-más okból nem tudtam szedni. Válaszát várva, tisztelettel bogfe.

        WEBBeteg szakértő válasza a plavix témában

        Kedves kérdező! Létezik más, a trombociták összecsapzódását gátló szer is, de ezek sem mentesek mellékhatásoktól: az aspirin gyomorirritációt, gyomorvérzést okozhat, a ticlopidin tartalmú szerek a vérképet befolyásolhatják hátrányosan. Nem mellékes, mekkora az eltérés a laborokban, nem vagyok róla meggyőződve, hogy ezek a Kardogrelhez köthetők (esetleg az alacsonyabb hematokritot magyarázhatja gyomornyálkahártya-sérülés, vérzés). Nem írja, milyen javallat alapján szedi a készítményt, mindenesetre a gyógyszerváltás lehetőségeit (ha erre valóban szükség van) az indikáló orvossal konzultálja meg.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2010-02-08 14:11:44; Megválaszolva: 2010. február 08., 14:11

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot kívànok Doktornô! Nàlam úgy kezdôdtek a panaszok, hogy tavaly többször furcsa szívdobogàsokat éreztem, melyet inkàbb úgy írnék le, hogy éreztem, hogy erôsen ver! Raktak ràm holtert, melyre diagnózisképp Paroxysmalis tachycardia...
        Tisztelt Doktornő! A Concor 5mg filmtablettát szedem, de a pulzusom sokszor 50 és 60 között van. Vt olyan, hogy csak 50 volt. Kérdésem, hogy szedhetem-e nyugodtan (minden reggel egy szemét kell bevennem), illetve, hogy felezhető-e ez a gyógyszer,...
        Tisztelt DOktornő/Doktor úr! Érdeklődni szeretnék, hogy 61 éves szüleimnek, valamint 96 éves nagyapámnak milyen kiegészítő készítményt (vény nélküli hatóanyagot) lenne érdemes szedni szív- és érrendszeri problémák (kifejezetten...
        Érdeklődni szeretnék hogy mit jelent az alábbi holter lelet. Normofrekvens sinus ritmus éjszakai órákban kissé bradycard epizódokkal. Asystolia, kritikus bradycardia nem volt. Hajnali órákban 1 alkalommal II. Fokú AV blokk jelentkezett. Sves-ia...
        Kedves Doktornő! Egészséges életet élek, nincsenek káros szenvedélyeim, még kávét sem iszom. Bár van két autoimmun betegségem, szerencsére egyelőre nem okoznak gondot és nem volt semmilyen szövődményem sem ezekből fakadóan. Mostanában...
        A fizikai munkavégzés mekkora kockázatot jelent a hasi aorta 36mm átmérőnél 46 mm hosszban való tágulata eseté .Azt szeretném kérdezni hogy a fizikai terhelésem mennyire /Hány kg?/ korlátozott.Köszönöm válaszát.
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám műbillentyűvel és pacemakerrel él már évtizedek óta, közel 50 éve szed Syncumart. 4 hetente járunk vérvételre. Legutóbbi (április 21.) eredménye az évek óta megszokott érték körül mozog: Prothrombin...
        Kedves doktornő/doktor úr, Hirtelen rosszullétek törnek rám, egyik percben teljesen jól érzem magam aztán hirtelen elkezdek szédülni, ájulás közeli állapotba kerülni, elkezd nagyon erősen verni a szívem és úgy érzem, hogy felrobbanok...
        Üdvözlöm! 14hónapja volt szívbypass műtétem. Azóta nagyon érzékeny a mellkasom. Nehezen bírja a terhelést. Kis erőltetésre, olykor egy hirtelen mozdulatra is húzódnak a mellkasi szöveteim. Fáj a mellkascsontom. Utóbbi időben gyengébb...
        Tisztelt Doktornő! Mellékelten csatoltam két leletem, az egyik 2018 októberében készült, a másik 2019 elején. Kérdésem az lenne, hogy 2018-hoz képest a 2019-es leletem rosszabb eredményt mutat e? Nem szedek rá semmit. Mennyire veszélyes ez a...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        A tüdő vitaminja
        A folyamatos, tudatos vitaminpótlással sokat tehetünk egészségünkért.
        Füstmentes jövő?
        Az ártalomcsökkentés a társadalom, és így végső soron mindannyiunk érdeke. (x)
        Új - Távkonzultáció
        Válasszon szakterületet, foglaljon percek alatt az otthonából, kényelmesen!