• Szívkatéterezés során milyen mellékhatások lehetnek?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        A szivkatéterezés során milyen mellékhatások léphetnek fel?

        Fejfájás, szédülés, légszomj stb

        WEBBeteg szakértő válasza a szívkatéterezés témában

        Kedves kérdező!

        Mint minden beavatkozásnak, a szívkatéterezésnek is lehetnek "mellékhatásai", szövődményei. A kontrasztanyaggal kapcsolatosan ritkán ugyan, de jelentkezhet allergiás reakció, bár ennek a modern készítmények mellett kicsi az esélye. A kontrasztanyag fizikai tulajdonságai miatt azonban előfordulhatnak kellemetlen tünetek, mint hányinger, szédülés, fejfájás, ritkán látászavar is jelentkezhet, ezek többnyire megfelelő folyadékfogyasztás, infúzió mellett megszűnnek. A kontrasztanyag ezek mellett a vesefunkciót is károsíthatja, különösen akkor, ha már fennáll valamilyen vesebetegség (pl. cukorbetegség szövődményeként).


        A koszorúérfestés során előfordulhat a pulzusszám és a vérnyomás csökkenése, különböző ritmuszavarok jelentkezhetnek, ezek elhárítására a katéteres laborban megfelelő gyógyszerek, eszközök állnak rendelkezésre. A koszorúér-tágítás során mellkasi fájdalom is jelentkezhet. Ritkán előfordulhat, hogy egy kis "mészdarab" sodródik el az erek faláról, ez egy másik ér elzáródását, ennek megfelelően pl. infarktust, stroke-ot okozhat. Ezeknek a szövődményeknek kicsi az előfordulási esélye, de számolni kell velük, ezért a beavatkozás mindig a kockázat és a várható haszon (pl. szívinfarktus megelőzése) gondos mérlegelésével történik.
        A leggyakoribb szövődmény a szúrás helyén jelentkező vérzés, vérömleny kialakulása, de ez legtöbbször konzervatív úton, tehát sebész, érsebész bevonása nélkül kezelhető.

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        Itt kérdezhet További orvosok

        Kérdés: 2009-05-26 11:45:22; Megválaszolva: 2011. október 04., 06:17

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Mia teendő ha 35 a pulzusom
        Kedves Dr.úr/nő Van, hogy melléütéseket érzek néha és ezt most sikerült végre elfogni ekg-n , erre szeretnék egy magyarázatot kérni! Évek óta hülyének néz minden orvos már, szerintük semmi bajom! Minden létező vizsgálaton voltan már...
        Tisztelt Doktornő! A tegnapi napon voltam kardiológiai vizsgálaton, ahol nyugalmi EKG-t és szívultrangot is csináltak, és minden rendben volt. A szívultrahangos leleten szűkszavúan annyit tüntettek fel véleményként, hogy :"Enyhe relax zavar,...
        Tisztelt Doktornő! Az utóbbi hónapokban megfigyeltem hogy időközönként (legtöbbször nyugalmi állapotban) 1-2-3 percen át tartó erős "szúrások" avagy olyan lüktetés szerű problémám van a jobb oldalamon mellkas tájékán Éppen a...
        Tisztelt Doktornő! Kb 2 hete kezdődött egy olyan érzésem,mintha hülye lenne a fejem. Balra fordultam,olyan volt,mintha szédülnék,de mégsem szédültem. Szedek vérnyomáscsökkentő gyógyszert,co petineva-t,és betalocot is.Elmentem ekg-ra mert...
        Kedves Doktornő, az alábbi kardiológia jellegű panaszom kapcsán kérném szíves segítségét, tanácsát. Panaszaim 8 hónapja kezdődtek, napközben és főleg nyugalmi hanyatt fekvő helyzetben jelentkező erős bedobbanás érzéssel, illetve...
        Tisztelt doktornő! Sokszor úgy érzem, hogy nem tudok elég mély levegőt venni, terhelésre kifulladok (pl. lépcsőn, dombon felfele menet), gondoltam, azért van, mert nem vagyok egy sportember. Néhány napja volt egy terheléses EKG vizsgálatom. A...
        Jó napot! Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mivel lehet véglegesen negszüntetni az extrákat? Sajnos van mikor rengeteget érzek, főleg akkor amikor közeledik a menstruáció, viszont van mikor kevesebbet. Szeretnék tőle megszabadulni,mert...
        Kedves Doktornő!10 éve kialakult nálam visszér mindkét lábamon. Mostanáig nem volt tünetem , de most mindennap azt érzem hogy nagyon fáradt vagyok mintha bányában dolgoztam volna.Kis sétától már kifulladók meg kell állni.Ez trombózis...
        Kedves Dr! Az elmúlt két hónapban sokszor volt mellkasi fájdalmam ezért vásároltam egy wiwe készüléket mert ha szakrendelésre mentem ott a pár másodperces ekg nem mutatott ki semmi kórosat.Terheléses ekg sem és szív uh-on is mindent rendben...