• Vérhígító szedése meletti fogyókúra

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves DoktorNő/DoktorÚr. Az lenne az én nagy és fontos kérdésem hogy hogyan lehet nekem könnyen és szabályosan lefogynom. A következők történtek velem: 2008. Januárjában egy elég komoly mélyvénás trombózis diagnosztizáltak nálam (én sem voltam jó beteg aki azonnal elmegy az orvoshoz ha fáj valamilye)amivel 3,5 hónapig otthon voltam, nem dolgoztam. Ezalatt az idő alatt jócskán visszakaptam kilóban azt amit leadtam, természetesen a megszokott mozgáshiány miatt. Sajnos a munkámból kifolyólag szinte egész nap ülök. Az orvosom is azt mondta anno hogy ha lehet kerüljem a túlzott mozgást. Tudni kell még hogy a családom sem vékony alkatúak de én szeretném azokat a plussz kilókat is leadni amit csak lehet. A kórházban a Syncumarra állítottak be és amig bent voltam elfogadható volt az eredményem. Onnantól kezdve soha nem volt az INR értékem a tartományban. A korházi kezelőorvosom elküldött a hematológiára és az ottani orvos kért egy alsó végtagi ultrahangot ahol jó híreket mondtak- teljesen fel szívódott a rög a lábamból. Csináltattak még egy genetikai vizsgálatot is ami viszont sajnos kimutatta hogy Leiden mutációm van (genetikailag kódolva vagyok a trombózis hajlamra) és ez eléggé elkeserített mert közölték velem hogy életem végéig vérhígítót kell szednem. Nos azért 28 évesen család nélkül egy kicsit nagyon elrémisztő. Novemberben beléptem egy terápiás csoportba ahol szintén vérhígítót szedek (külföldi cég, név nélküli gyógyszer, STADIS beteg vagyok) és azóta mindig az előírt tartományban van az INr értékem. A hagyományos diétát nem alkalmazhatom az ismert K-vitamin hatásai miatt. Kérdésem és kérésem az lenne hogy ezek ismeretében hogyan lehetne mégis megoldanom a plussz kilók leadását mert én is és a szervezetem is nagyon érzi hogy most már elég. Van valami olyan lehetőség amivel a vérhígítósok is könnyen lefogyhatnak? Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Szilvia

        WEBBeteg szakértő válasza a fogyókúra témában

        Kedves Kérdező!
         
        Ha syncumart vagy hasonló K-vitamin antagonista csoportba tartozó gyógyszert szed valaki, akkor magas K-vitamin tartalmú ételek csökkenthetik a gyógyszer hatását, például tojás, máj, saláta, spenót, spárga, karfiol, brokkoli, paradicsom, paprika, káposzta, málna, eper, avocado, zöld tea. Arra kell törekedni, hogy a fenti ételekből egyenletesen fogyasszon!
        Mérsékelten csökkentik a véralvadásgátló hatását a következő ételek: vaj, étolaj, répa, paradicsom, uborka, gomba, zöldbab, hagyma, borsó, kukorica, alma, narancs.Nem befolyásolják a véralvadásgátló hatását: húsok, hal, kenyér, burgonya, rizs, sajt, tej, tészta.
        Valósznű, hogy a studyban részt vevő betegek tájékoztatást kapnak arról, hogy milyen ételeket milyen mennyiségben fogyaszthatnak.
        Önnek is javasolt odafigyelni arra, hogy egyszerű szénhidrátokban, telített zsírokban szegény, komplex szénhidrátokban gazdag étrenden éljen, de speciális tanácsot csak táplálkozástudományi szakember tud nyújtani azután, hogy életmódját, táplálkozását, betegségeit, gyógyszereit figyelembe vette.

        Üdvözlettel: Dr. Boros Mikós, Vital Balance Életmód Központ

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-04-14 11:35:14; Megválaszolva: 2011. szeptember 26., 06:34

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm! Szűrés jelleggel kerestem fel a helyi kardiologus Doktornőt, aki a következőket írta nekem: jobb kamra 27, bal pitvar 37 mm Septum 10/15, bk 38/25 hatsofa 13/17mm Ef 64% e/a 1,27 áramlasi sebesseg 1,04 m/s Norm uregatmerok es...
        Tisztelt Doktor/Doktornő,A hònapok óta fennállò szívdobogàs érzéssel lenne kérdésem. A legelső panaszom kb. 1-1.5 éve kezdődött, amikor relatíve sok alkoholt fogyasztottam és aznap a tűzô napon valószínüleg napszúràst is kaphattam....
        Tisztelt Doktor úr/nő ! 2 hete nyugvó állapotban hirtelen szapora szívverést észleltem, magas vérnyomás kíséretében, az ominózus estén akkor egyszer kaptam vérnyomáscsökkentőt azóta nem volt rá szükség de a szívdobogás...
        Mitralis prolapsus-om van, gyógyszert nem kell rá szednem. A tegnapi napon kihúzták az egyik fogamat, de előtte nem mondtam ezt a problémát az orvosnak. Nemrég tudtam meg, hogy ilyenkor beavatkozás előtt antibiotikumot szoktak adni. Akkor mos ezzel...
        Tisztelt Doktornő! 2014-ben 2x estem át sinuszcsomó abláción IST miatt. A második alkalomnál sinusz leállás volt, majd csak junkcionális pótritmus alakult ki. Azóta nincs szinusz ritumus, csak pótritmus, néha bradikardiával, néha 2,6...
        Tisztelt Doktornő /Doktor úr! Édesanyám két héttel járt kardiológiai vizsgálaton, mert naponta többször kihagy a szívverése. Az EKG-n látszódott is a kihagyás, így további vizsgálatokra küldték. Hozzá kell tennem, hogy fehér köpeny...
        Üdvözlöm, Több éve elég gyakran érzek erős szívdobogást extra bedobbanásokkal. Kb 3éve voltam teljes kardiológiai kivizsgáláson:szívultrahang, ekg, terheléses ekg, 24holter. Enyhe kezelést nem igénylő mitralis prollapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr, 14 hetes kismama vagyok. Voltam rutin EKG vizsgálaton a háziorvosomnál. Korábban semmi panaszom nem volt, jelenleg sem érzek semmi szokatlant. Az EKG az alábbi eredményt hozta: "Az elemzett szakaszon (16 sec, 19 ütés)...
        eredmény 54%-ot lát 140 es pultusnál Ill.interventlicularis aszinkronia a jobb kamra késésévem.ill.kintraszt anyag adását követően a basalis anteroseptalis segmentumban látható midmyocardialis halmozás.ez mit jelent? Intraventlicularis...
        Kedves doktornő!Én egy 42 éves egészségesen élő,hobby sportoló nő vagyok.Az éves szűrésen enyhe szívzörej miatt szívultrahangot javasoltak,ahol azt mondta a doktornő,hogy lazább a billentyűm,de nem kell megijedni,csak annyi a dolgom,hogy...