Qt probléma?

Tisztelt Doktornő! Hónapok óta vannak panaszaim, mint pulzus kiugras, rosszullét, kiugró vérnyomás. Nyugalmi állapotban is hirtelen szapora pulzus, reszketés . Többször voltam sürgősségin, illetve kardiológian is. Volt 24 órás ekg, holter ekg, szívultrahang, sok sima ekg, mellekvese és pajzsmirigy hormon vizsgálat. Laborok troponin szint ellenőrzéssel. Kálium, nátrium szint rendben, magnéziumot mindig szedek. Depresszióval és szorongassal kezelnek, ezért arra gondoltam ezek a tünetek pszichések. Másfél honapja viszont új antidepresszáns gyógyszert kaptam aminek a tájékoztatójan feltűnt, hogy okozhat hosszabb Qt-t. Nekem az eddigi ekg-n is magasabb volt mindig átlag 440, de a wiwe készülékkel folyamatosan 450 fölött, de volt hogy 550-es értéket mutatott. Ha reszketés, magas vérnyomás és 140-es pulzusom volt akkor a Wiwe készülékkel is magas lett a QTc. De végül is ott sosem volt normál értéken. Kardiológian végzett EKG eredmény: Max Qt 388 ms, max QtcB 458 ms (nem tudom melyiket kell pontosan figyelembe venni) Pq 168,Qrs 98, Qtc 458. Ezenkívül ie ST-k, és poz. T-k van még írva. Holter ekg eredmény: Qt max 404ms, Qtc max 465 ms. Ritkán SES-is, VRS-ia. Szívultrahang vélemény: kissé tágabb bal pitvar, megtartott bal és jobb kamra funkciók. Durva szegmentális falmozgaszavar jelenleg nem látható. Jelzett mitralis insuff. Nagyon aggaszt ez a Qt hossz, főleg, hogy a szedett gyógyszerem is okozhat ilyet, vagy súlyosabb lehet tőle, nem tudom. Előtte Citapramot szedtem amit a probléma megjelenése előtt emeltem 30 mg-ra. Ez persze lehet véletlen. A problémámat okozhatja hosszabb Qt? Milyen vizsgálat szükséges, hogy pontos adatokat kapjak, nagyon meg vagyok ijedve, mert erről a dologról sajnos semmi jót nem írnak. Rettegek egy esetleges hirtelen szivhalaltol. Házi orvos által végzett Ekg elegendő? Azt olvastam béta blokkolót adnak erre a problémára , én Concort szedek de csak napi 1,25 mg-ot írt fel a kardiologus. Kérem adjon tanácsot hova menjek, mit tegyek hogy ne legyen probléma. Köszönettel.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza QTc témában

Kedves Kérdező! Az Ön által leírt panaszok nem valószínű, hogy összefüggésben vannak a QT értékkel.

De egyebekben a QTc megnyúlás bizonyos ritmuszavarok kockázatát valóban növelheti, kardiológiai kontroll javasolt is emiatt. Vérnyomás- és pulzus naplót vigyen magával, segíthet a gyógyszer adagolás (Concor) pontosabb beállításában. Lehetséges, hogy a pszichiátriai gyógyszeren is kell majd változtatni, ezért a pszichiáterével is vegye fe a kapcsolatot. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. augusztus 16., 20:12; Megválaszolva: 2021. augusztus 17., 00:29
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Qt probléma 2
Tisztelt Doktornő! Köszönöm a gyors és részletes válaszait. Kardiológiai kontrollra a hosszú Qt miatt csak jövő héten tudok menni, nincs...
Közepes fokú aorta...
Ismeretlenül üdvözlöm! Pár nap múlva hasfali sérvműtétem lesz és az aneszteziológiai konzultáció során felmerült a spinális érzéstelenítés...
Bisoprolol szedése
Tisztelt Doktornő! Pillanatnyilag napi 2 x 5mg Bisoprolol tablettát szedek ritmuszavarra (reggel és este 5mg-ot) .A gyógyszer tájékoztatóban viszont...
Ugye nem szív eredetű? 2.
Üdv! Utolsó kérdésem óta szerencsére elmult teljesen a köhögés és a fura fájdalmak is egy idore. A tüdőröntgenem eredménye is negatív lett amit...