Holter ekg

Tisztelt Doktor nő! Egy olyan problémával fordulok önhöz miszerint egy ideje extra ütéseket érzek, amik eléggé kellemetlenek és ijesztőek. Megkaptam a holter eredményemet is amihez az orvos annyit fűzött hozzá, hogy nagyon szép lett. Eredménynek: szupreventrikularis rendellenességek egyedüli 10, páros 4, ventrikularis rendellenességek egyedüli 20, páros 1, RonT 3db. összesen 18/25, max frekvencia 140 minimum 50 átlag 75, szünetek 1.48mp 1szer, vélemény: folyamatos sinus ritmus,kritikus bradycardia,2 sec-ot meghaladó pausa nem volt, a vizsgálatok során 1-1 izolált SVES látható, miokardialis ischemiara utaló ST T eltérés nem volt,SVBP koraisága 25%, ST szegmens eleváció 200ųV, ST szegmens depresszió 100ųV, pitvarfibrilláció 0, %RR>50-27%,rms-SD-61ms,Magid SD-84ms,Kleiner SD-156ms, ST szórás: max depresszió II/idő-25 V/idő: -25, max eleváció II/idő: 62 V/idő: 12. panaszaim az extra ütések voltak és egyfajta remegés érzés bal oldalt szív és oldalborda irányában, néha olyan volt mintha a szívem bizsergett volna. A kérdéseim a következőek lennének: mit jelent az R on T kifejezés és ez mennyire veszélyes? Olvastam hogy állítólag a hirtelen szívhalál kockázatát növeli, ez igaz? Illetve a bizsergés összefügghet az R on T-vel vagy a kamrai rendellenességgel? Voltam már szív UH-n és sima illetve terheléses ekg-n ahol csak tachycardiat diagnosztizáltak nem szervi eredetu -okból. Poszt covid gyanús vagyok,pánikrohamokkal,sok stresszel és szorongással. Köszönöm a válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza R-on-T témában

Kedves Kérdező!

A bizsergés nem függ össze az R-on-T, sem kamrai rendellenességgel jelenséggel. A Holter lelet automaikusan készült- a kezelő orvos bizonyára elmondta, hogy lát -e teendőt igénylő eltérést. Higgyen neki.

Az egyébkén is nagyon csekély valószínűségű hirtelen szívhalál kockázatát az Ön által szedett gyógyszer tovább csökkenti.

Érdemes lenne a szorongását is csökkenteni, rendszeres sport, megfelelő mennyiségű alvás és alkohol valamint koffein tartalmú italok kerülése javasolt.

Üdvözlettel: Dr. Molnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. május 08., 15:55; Megválaszolva: 2021. május 14., 08:08
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Szívelégtelenség, hormonzavar
Tisztelt Doktornő! Pajzsmirígy alulműködésre L-thyroxint szedek kb. 72 mikrogrammot. Magas vérnyomásra szedtem 1 db 5/5 mg egiramlont, 1 db 1 mg-os...
Brilique 90mg gyógyszer
Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A nagymamám 1 hónapja kapott szívinfarktust, amelyből sikerült azóta felépülnie, viszont szednie kell egy Brilique...
Szívritmuszavar?
Tisztelt Doktornő! A minap elmentem futni és futás közben hirtelen nagyon gyors lett a szívverésem. Olyan érzés volt, mintha remegne a szívem....
Abláció utáni pulzusszám
Tisztelt Doktornő! Május 19-én pitvarbibrilláció abláción estem át, a műtétet végző orvos szerint jól sikerült a beavatkozás. Ő is...
Mélyvénás trombózis után...
66 éves férfi vagyok. 2020. június közepétől Guillain Barre Szindróma miatt, mindkét lábam teljes mértékben és minkét kezem részlegesen...