Terheléses EKG

Tisztelt doktornő! Sokszor úgy érzem, hogy nem tudok elég mély levegőt venni, terhelésre kifulladok (pl. lépcsőn, dombon felfele menet), gondoltam, azért van, mert nem vagyok egy sportember. Néhány napja volt egy terheléses EKG vizsgálatom. A következő lett megállapítva: "A vizsgálatot kifáradás miatt állítottuk le, a maximális frekvenciát elértük. A vizsgálat során angina nem jelentkezett. II-III-aVL elvezetésekben 2 mm ST depr. volt látható a terhelés csúcsán. V5-V6 ban 1,5 mm-es ST depr." Tavaly szeptemberben 5,8   , az idén május végén 5,5 most pedig 6,8  volt a koleszterin értékem, ezért napi egy Rosuvastatin Sandoz 20 mg-os tablettát és Aspirin Protectet kell szednem. A "kevés levegő" érzés lehet esetleg valamilyen tüdő probléma miatt vagy a fenti eredmény indokolja azt. (egy éve voltam tüdőszűrésen, minden rendben volt) Várom válaszát. Köszönettel és tisztelettel: Erika

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza a Kifulladás oka témában

Kedves Kérdező! A fentiek jelezhetnek koszorúér-betegséget is, de ennek mértéke nem pontosan megállapítható leírás alapján. További kivizsgálás javasolt, amennyiben gyógyszerek mellett is panaszos marad. Érdekes lenne ismerni a szív-ultrahangvizsgálat eredményét a pontosabb véleményalkotáshoz. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. augusztus 04., 15:12; Megválaszolva: 2020. augusztus 04., 22:31
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
éjszakai ritmuszavar
Tisztelt Doktornő, közel egy éve éjszakánként vízszintes helyzetben gyakori erős bedobbanásaim vannak és csak a jobb oldalamon tudok jól aludni....
Otthoni Holter EKG kiértékelés
Tisztelt Doktornő! A mellékelt otthoni Holter EKG-val készült eredmény kiértékelésében szeretném kérni szíves segítségét. Véleménye...
Vízhajtó szedése
Jó estét kívánok! Azt szeretném kérdezni hogy egy héten hányszor lehet bevenni a furosemid vízhajtót. Tegnap vettem be de ma már megint nehezen...
erős szívdobogás
Jó napot! Olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy mi okozhatja a problémámat? A napokban tűnt fel a jelenség, hogy hirtelen minden előjel nélkül...
Hirtelen szív halál vagy infarktus...
Üdvözlöm Dr nő!!! Nevem Malaga Ferenc. Egy nagyon nagy kérdéssel fordulok önhöz. Ugyanis tavaly szeptemberben bekerültem kórházba szív ritmus...