• Szivultrahang

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő/Úr!Két héten belül kétszer csináltan szívutrahangot.A vírushelyzet miatt két különböző rendelelőben,két különböző orvos készítette.Otthon vettem észre,hogy míg két héttel ezelőtt EF 65% volt most csak 50%,valamint a pulzoximetria két hete 98% és most 95% lett.Kicsit megijedtem ,hogy ilyen változáson mentem át ilyen rövid idő alatt.Vérnyomás problémám van,sajnos elég nehezen megy nálam a gyógyszer beállítás.Hálásan köszönöm véleményét. Lilla

        Dr. Molnár Dóra válasza a szív UH lehet témában

        Kedves Kérdező! A pulzoximetriás értékek nem mutatnak jelentős különbséget, a műszerek érzékenysége, az Ön bőrének hőmérséklete is befolyásolhatja ezeket a mérési eredményeket. A szív ultrahangos eredmény valóban furcsa, sajnos csak egy harmadik vizsgálat "tehet igazságot". Itt is sok minden befolyásolhatja a mérési eredményeket és számok kiértékelését, ezért egyáltalán nem biztos, hogy van probléma. De nem írja, hogy miért volt két vizsgálat- talán panasz miatt? Mert ebben az esetben, akár mindkét vizsgálónak is lehetett igaza- ha valami egészségügyi változás történt közben. A gyógyszerbeállítást többnyire és lehetőség szerint jobb egy doktorral közösen végezni, mert általában van egy koncepció a vizsgáló fejében, és aszerint halad. Az orvostudományban sok objektív adat és eredmény van, de néha több úton is el lehet jutni egy jó állapothoz, viszont az utakat többnyire nem jó keverni. Jobbulást kívánok! Üdvözlettel: Molnár Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. június 08., 19:41; Megválaszolva: 2020. június 13., 19:26

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor úr/Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy reggelente úgy ébredek, hogy légszomjam van és zsibbad mind a két karom, valamint szédülök, bal oldali szív fölötti szúró fájdalmat érzek. Ébredés után beveszem a reggeli...
        Tisztelt Doktor Nő! Szeretném a segítségét kérni a mellékelt lelet értelmezésében, a rengeteg adat miatt számomra ez átláthatatlan. Kardiológiai kivizsgáláson jártam,és a vizsgáló orvos megjegyzése miatt szeretném kikérni egy másik...
        Tisztelt doktor nő! Szeretném ha elmagyarázná a legutóbbi kardiológiai vizsgálat eredményét.Echocardographia:27mm-es aorta gyökben,19mm-re szép.aorta billentyű.Bal pitvar:38mm.Jobb kamra:21/31 mm.aorta asc:34mm.A mitralis billentyűk...
        Tisztelt Doktor! Kérdésem a következő lenne, tahycard szívritmus zavaros vagyok amire concort 5 mg-t szedek. Asd és pitvary aneurimam is van. Suntel. Folyamatosan olyan fáradtnak érzem magam mint aki nem aludt, már akkor is úgy érzem amikor...
        Kedves dr nő! 41 éves nő vagyok! A szív ultrahang eredményeim! aorta-asc:30 aorta gyök/bill.kitérés:25/19 art.pulm:22.Bal pitvar:38×45Jobb pitvar:46 bal kamra:52/31 Jobb kamra:30.Septum:8/15 Hàtsó fal 9/14 EF:69% TAPSE:29 MAPSE:17 normál tág...
        Üdvözlöm! Az elmúlt egy évben az orvos szerint,romlott a mitr prolapsusom! 1 fokozatrol.kettesre!A papiron ez áll!MPS,kp,foku mitralis regurgitációval! A mitralis belső vitorla prolabál,2/4 mitr.regurg!Több gyermekes anyuka vagyok,és szeretnék...
        Üdvözlöm Kedves Doktornő/Doktor úr! Szeretném megkérdezi, hogy amúgy is magas össz. koleszterin(6.7), magas LDL(5.3) koleszterin mellett, szedhető e a Concor tabletta? Gyakori extrasystolés panaszokra írták fel, napi félet, kardiológiai...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr. Problémám az lenne ,hogy fél éve érzek extra szívütéseket.voltam vele háziorvosnál aki 24orás Ekgt tett fel nekem.Az eredmény az orvos szerint tökéletes lett. 24ora alatt 15 extraütés volt. Ebböl eggyet éreztem...
        Üdvözlöm ! Érdeklődni szeretnék az EKG eredményem után, mit jelentenek a leírtak:72/minSR,norm PQ,kp axis,keskeny QRS,V3-4-ben jelzett J pont emelkedés,egyebekben izoel ST-k,poz T-k,szab repol. Sürgősségin készült az EKG , szédülés,mellkas...
        Mia teendő ha 35 a pulzusom