ICD és tetoválás

Tisztelt Dr. Molnár Dóra! A véleményére valamint a szakértelmére lennék kíváncsi. 22 éves egyetemista lány vagyok. Fiatalabb koromban észlelték, hogy lassú a szívverésem és szívsövény megnagyobbodásom van, rendszeres jártam vizsgálatokra, kontrollokra. Rendszeresen sportoltam, jó erőben éreztem magam. Október közepén egy futásom alkalmával összeestem és újraélesztettek. A gyors segítségnek és a mentősöknek köszönhetem az életem. A kórházban ICD készülék beültetésére került sor. Azóta minden rendben van velem, a kontroll vizsgálaton is minden rendben volt, jól érzem magam. Az lenne a kérdésem, hogy mivel ICD készülékkel rendelkezem, ezért csináltathatok tetoválást? Nem a készülék környékére (alkarra gondoltam) és persze profi szalonban, steril környezetben. Ha minden fertőzést elkerülők, akkor biztonságos lehet a tetoválás? (nincs fém allergiám, mert korábbról van tetoválásom) Válaszát köszönöm.

Dr. Molnár Dóra válasza ICD készülék témában

Kedves Kérdező, az ICD készülék nem jelent akadályt a beültetés helyétől távol eső tetoválás szempontjából, de ne az ICD készülék oldalára tetesse fel tetoválást tetováló készülék keltette rezgés miatt. Azt javaslom, hogy a következő ICD kontroll során az elektrofiziológussal is konzultáljon erről. Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 05., 19:16; Megválaszolva: 2016. január 07., 20:15
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Mitől lehet
Tisztelt Doktor urak/nők/ Szeretném megtudni párom ICD-pacemakkerrel rendelkezik. Már működnie kellett sajnos a készüléknek. Mostanában viszont...
Szexualis aktus torokfájdalom
Tisztelt Doktornő, Kedves Dóra, Nehez időszakon vagyok túl. Két eve vesztettem el a felesegemet melanomaban. Azota kialakult az új elet rendem es az...
Labor értékek elemzés
Tisztelt Dr. Nő! Lányom 5 éves kora óta kardiológiai gondozás alatt áll megállapított nála szívnagyobbodásés már a balkamrai tágulat is. Ehez...
A kokaint vagy más drogot tovább...
Tisztelt Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy azt gyanítom, a baratom alkalmankent kokaint fogyaszt, de nem vagyok benne biztos, nem élünk együtt, ő...
Hasfájást, Szédülés, Ájulás
Üdvözletem! Abban szeretném a segítségét kérni, hogy Ön szerint mi okozhatja a párom tüneteit. Hetek óta napi rendszerességgel jelentkezik...