Pulzuscsökkentő terhesség előtt

Tisztelt Doktornő! Férjemmel idén tervezünk babát. A magas pulzusomra Bisoprolol pulzuscsökkentpőt szedek, nap negyedet, próbálom elhagyni a terhesség előtt, illetve szorongásoldót, Escitalopram tablettát, amit fokozatosan szeretnék elhagyni. A kardiológus megállapított nálam mitralis prolapsus-t. Azt mondta, majd babaváráskor antibiotikumot fog felírni erre az orvos. Az lenne a kérdésem, hogy a szorongásoldó befejezése után a terhesség elején lehet-e valami baja a babának a gyógyszertől, ha rögtön teherbe esem utána, illetve, hogy a pulzuscsökkentőt ha elhagyom, a magas pulzus rosszabbodni fog-e a terhesség alatt? Válaszát előre is köszönöm!

Dr. Molnár Dóra válasza terhesség és gyógyszerek témában

Kedves Kérdező, javaslom, hogy konzultáljon a kardiológussal, vagy egy másikkal, mivel a mitrális prolapszust nem kell antibiotikummal kezelni. Lehet, hogy valamit félreértett, vagy a kollega nem jól magyarázta el a teendőket. Jó lenne, ha szorongásoldó abbahagyása után 1-2 hónapot tudna várni. A terhesség önmagában is emeli a pulzust, de nem kell megijedni, ez természetes. Szóval, ne aggódjon, egy szép időszak áll Ön előtt, a terhességek legnagyobb része problémamentes, de ha adódik is gond, az orvostudomány majd segít! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 04., 14:25; Megválaszolva: 2016. január 05., 23:15
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Szexualis aktus torokfájdalom
Tisztelt Doktornő, Kedves Dóra, Nehez időszakon vagyok túl. Két eve vesztettem el a felesegemet melanomaban. Azota kialakult az új elet rendem es az...
Labor értékek elemzés
Tisztelt Dr. Nő! Lányom 5 éves kora óta kardiológiai gondozás alatt áll megállapított nála szívnagyobbodásés már a balkamrai tágulat is. Ehez...
A kokaint vagy más drogot tovább...
Tisztelt Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy azt gyanítom, a baratom alkalmankent kokaint fogyaszt, de nem vagyok benne biztos, nem élünk együtt, ő...
Hasfájást, Szédülés, Ájulás
Üdvözletem! Abban szeretném a segítségét kérni, hogy Ön szerint mi okozhatja a párom tüneteit. Hetek óta napi rendszerességgel jelentkezik...
Bal kar fájdalom
Kedves Doktornő, Doktor úr! Azzal kapcsolatban szeretném kérni a segítségüket, hogy nagyjából 3-4 hónapja érzem az alábbiakat: bal oldalon a...