Katéteres abláció után

Tisztelt Doktornő! 59 éves vagyok, kb 15-20 éve van (illetve remélem, hogy már csak volt) időnként visszatérő szívritmuszavarom, pitvarfibrilláció, amelyek között több év is eltelt. 3-4 ilyen esemény volt, a ritmuszavarok beindulása nem köthető semmihez, spontán, különböző élethelyzetekben történt, majd mindig kórházban maradt abba spontán szintén, 24 illetve 48 órán belül. Voltak pár hónapos béta blokkolós kezelések, de lelassított, elhagytam, aztán évekig semmi, viszont időnként, főleg az utóbbi 2-3 évben viszonylag gyakran voltak extra ütéseim, az ezzel járó pillanatnyi rossz ritmussal, valamint mellkasi rossz érzéssel. Jártam kardiológushoz, próbálkoztunk Nebivolollal, de nem hozott eredményt. Viszont egy éve volt egy enyhe stroke-om, majd kb fél éve egy újabb fibrilláció kapott el. Ezután szedtem Rytmonorm-ot, minden kellemetlen mellékhatásával együtt. Mivel nem vagyok túlsúlyos, cukorbeteg, magas vérnyomású, sosem dohányoztam, koleszterinszintem megfelelő, vérzsírszintem alacsony, a szívem pedig mind méretileg, falvastagságilag ultrahang vizsgálat alapján tökéletes (Debrecen orvos mondta ezt) , a stroke-ot (vagy TIA-t) szinte biztosra vehető, hogy a pitvarfibrillációk valamelyike okozhatta. Na tehát acél ennek a végleges megszüntetése volt, legyen annak bármi oka, születési rendellenesség, vagy akármi. Előjegyeztek ablációra, amit 8 napja el is végeztek Debrecenben. Fagyasztásos eljárást alkalmaztak, azt mondták, nagyon eredményes volt, rengeteg PV potenciálom volt mind a négy tüdővéna esetében, amiket lefagyasztottak. Összességében azóta jobban vagyok és mintha az idő múlásával mindig könnyebb lenne egy kicsit, igaz, hogy a nagy levegővételeknél, a végén fáj egy kicsit, de azt mondják, a hegesedés miatt van, el fog múlni. DE! Azóta a Rytmonorm-ot elhagyatták velem, hanem 2, 5 mg Concor-t kell szednem, állítólag kb. 3 hónapig. Egy hétig az abláció utáni első 2 nap légzéskori mellkasi fájdalom, valamint egy-két érezhető extra ütés után semmi bajom nem volt napokig, viszont tegnap este több extra ütésem is volt, a velejáró és az utána következő kellemetlen mellkasi érzéssel, gyanítóm, hogy a Concor miatt van, mert lefekvés után jelentkezett, amikor már kb félórája nyugalomban voltam, a pulzusszámom pedig 56 és 60 között változott, ez szerintem kevés, ezt pedig a Concor teszi. A gyógyszerismertetőn az van, hogy reggel kellene bevenni, a kórházban pedig este adták és estére is írták fel. Ezen kívül szedek még Warfarint, illetve gyomorvédőnek Controloc-ot. Felső légúti betegedés miatt szedtem az utóbbi 5 napban antibiotikumot is (Fromilid Uno 500 mg) . Az ablációtól végleges gyógyulást várok, biztattak is ezzel kapcsolatban az orvosok, azt mondták, az első 2 hét kritikus, viszaugorhat a zavar és kb. 3 eseménymentes hónap kell ahhoz, hogy ki lehessen jelenteni, hogy rendben van. Kérdésem az, hogy mennyire tipikus tünetek a fent leírtak egy abláció után, milyen következtetést lehet ezekből levonni, esetleg a gyógyszerek kedvezőtlen kölcsönhatásáról van szó? Válaszát köszönöm: István

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza abláció után témában

Kedves Kérdező, a Concort nyugodtan átteheti reggelre. A panaszok csökkenése várható napról-napra. A warfarin mellett rendszeres vérvétel szükséges, főként ha antibiotikum szedése szükséges, mert a hatást befolyásolhatja. Sajnos, az időt tényleg ki kell várni, addig nem lesz biztos válasz a jőt illetően. Jobbulást kívánok, tisztelettel: dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. szeptember 29., 09:33; Megválaszolva: 2015. szeptember 30., 22:47
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Noncompaction
Noncompaction enyhén csökkent balkamra funkcióval mr esetén mi a teendő? Panaszt nem okoz. 21 éves férfi
Szívultrahang eredménye
Tisztelt Doktornő! Megcsinálták a szívultrahangot de semmit nem mondtak. Leírnám az eredményt és kérem írjon pár sort hogy van-e valami probléma...
Alacsony vernyomas
Tisztelt Doktornő! Mindig is alacsonyabb vérnyomással éltem, nem is volt vele problémám. Pár hónapja viszont többször tapasztaltam kiugró...
Genetikai vizsgálat, hosszú QT
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! A lányom 11 éves és hosszú QT nevű szívbetegsége van, nem tudjuk, hogy öröklött vagy szerzett. Kétszer vettek vért...