Nem akarok koleszterin csökkentőt szedni

T. Doktornő! Összkoleszterinem: 7, 3. LDL: 4, 8 HDL: 1, 97. (amúgy jó a vérképem hagyományosan, a koleszterinem mindíg magas volt, 6, 5 körül) .Háziorvosom sztatint írt fel (közepes dózis) , de én nem szívesen szedném (még nem váltottam ki a receptet) . A HDL: összkoleszterin arányom: 3, 7. Állítólag 4 alatt jó. Sok rosszat (is) lehet olvasni a sztatinokról (még azt is, h hatástalanok a halálozási arány csökkentésében) , ráadásul nekem állandóan fájnak (izomlázszerűen) a hátizmaim, néha megfeszülnek az egyik oldalon nehézlégzést okozva (reumatológus izomlazítót javasolt) . Azt írják, h ilyenkor nem ajánlott a sztatin. Ön szerint el lehetne hagyni a szedését az én esetemben a fenti jó arányokra hivatkozva? (Egyéb rizikófaktorom nincs, esetleg a stressz) . Elkezdtem halolaj-kapszulát szedni, és az aszpirint is bevállalnám kis dózisban, ha szükséges. És az igaz, h ajánlott Q10-et szedni a sztatin mellé? Üdvözlettel: zoltán

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza magas koleszterin szint témában

Kedves Kérdező, az Ön koleszterinszintje valóban magas. Önnek igaza van, érdemes először diétával próbálkozni a csökkentés érdekében. A sok hal fogyasztása (elsősorban tengeri) , sok zöldségféle, heti 4x -5x 1 dl vörösbor, időszakosan néhány szem olajos mag, rendszeres testmozgás jótékony lehet. Ha az életmódi változtatás hatására nem megy 6mmol/ L alá koleszterin szint, akkor viszont, lehet, hogy kell gyógyszert szedni. 3-4 hónap múlva érdemes labor ellenőrzést végezni. Ha esetleg már megjelent érfal elváltozás (nyaki ér vizsgálat elvégzése javasolt) , akkor mindenképpen kell a gyógyszeres terápia. Ha sztatint esetleg nem tolerálja, akkor létezik más lehetőség is a szakmai szabályok alapján. Egyébként, ne féljen a sztatin csoportba tartozó gyógyszerektől, körültekintően alkalmazva, kis dózissal kezdve, CK és májfunkció kontrollálásával elkerülhető a mellékhatások nagy része. Több millió ember részesül sok éve ilyen terápiában a világon, a gyógyszer igazoltan csökkenti a szívinfarktus kockázatát. A Q 10 izomfájdalom csökkentő hatásáról egyértelmű tudományos vizsgálatot én nem ismerek. A kételyeit esetleg beszélje meg a kezelőorvossal, aki jobban ismeri Önt, és így érvek- ellenérvek mérlegelésével könnyebb döntést hozni. Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. május 26., 20:12; Megválaszolva: 2015. május 27., 17:01
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Bal pitvar kissé tágabb
Tisztelt Doktornő! 42 éves vagyok ,1980-ban műtöttek szívre.Voltam cardiológián és szeretnék érdeklődni van -e ok az aggodalomra. EKG:...
Emelkedett Ck és LDH
Kedves Doktornő! Évek óta 300-500 U/L között mozog a Ck érték a laborletetemen.Ezt eddig a fizikai munkára fogtam.Most viszont az LDH érték is igen...
Nagyon magas diasztolés érték
KEdves Doktor Nő! Már kétszer is mértem nagyon furcsa vérnyomás értéket. Mindkét esetben éppen "pánik" szerű roham alatt, heves szívdobogás...
Covid 19 oltás
Tisztelt Doktor Nő! A házi orvosom hétfőre Szputnyik vakcinára jegyzett elő választást sem hagyva hogy elfogadom e ezt a vakcinát vagy sem. Mivel...