Ijesztően lila/kék és hideg lábujjak

Tisztelt Doktor úr/Doktornő! 25 éves, rendszeresen sportoló lány vagyok. Gyerekkorom óta láb- és kézujjaim gyakran nagyon hidegek, még nyaranta is. Pár hónapja feltűnt azonban, hogy lábujjaim nagyon gyakran ijesztő lilás/kékes színűvé válnak, főleg ülés közben és fürdés során. Ha megmasszírozom őket színük helyreáll, de, amint újra ülve végzem teendőim ismét belilulnak. Fájdalmat, görcsöt nem érzek bennük, de a színük nagyon aggaszt. Érdeklődni szeretnék, hogy ilyen jellegű panaszokkal milyen orvoshoz tudnék fordulni? Pár hete voltam egy teljeskörű kardiológiai kivizsgáláson, ahol mindent negatívnak találtak, a doktor úr megtapintotta a lábfejem, azt mondta nem érez szűkületet, de mivel épp a terheléses vizsgálatot követően voltunk, a lábujjaim akkor normál színűek is voltak. Annyit még megemlítenék, hogy a héten feltűnt, hogy úszás közben 2-3 lábujjam rögtön elzsibbad, amint a vízbe ugrok, majd pár száz méter megtétele után a zsibbadás elmúlik. Ön mit gondol, kihez kellene fordulnom? Válaszát előre is köszönöm szépen!

Dr. Tomonkó Magdolna válasza lábujj lilaság témában

Kedves Kérdező! Érsebészeti és immunológiai kivizsgálásra lenne szüksége, háziorvosától kérhet ezekre beutalót. Üdv: dr Tomonkó Magdolna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Dr. Tomonkó Magdolna
Dr. Tomonkó Magdolna háziorvos, transzfúziológus
Megválaszolva: 2013. március 21.

Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek

Dohányzás - aorta
Tisztelt Doktor Nő! 52 éves férfi vagyok. Huszonéves korom óta dohányoztam. Tavaly, egy baktérium fertőzés általi aneurizma miatt a hasi...
Extra systolé
Tisztelt Doktornő! 2019-es kardiológiai leletem szerint kamrai parasystoliám van. Nincs semmilyen tünetem, nem érzek "extra ütéseket". 1...
Milyen vizsgálat szükséges, hogy...
Tisztelt Doktornő! 29 éves férfi vagyok, rendszeresen sportolok. Tavaly karácsonykor volt egy ijesztő pánikrohamom egy buli közben,...
Szívritmuszavarra 100% kreatin...
Üdv! Kb. 8 éve reggelente 2,5 mg Bisoblockot szedek szívritmuszavarra. Néha nagyobb szívdobbanásom van, a gyógyszer előtt pedig hirtelen...
Kardiológiai panaszok/pánik/szorongás
Kedves Doktornő! Az alábbi panaszokkal fordulok Önhöz, ami számomra nagyon komoly, hiszen a mindennapjaimat is befolyásolja már. Több,...
Pitvar fibrilatio
Egy honappal ezelőtt kezdődött, csak a semmiből alacsony vérnyomásom lett, 98/67,pulzus 115-138.Surgossegin, derült ki a...