Magam sem tudom, mi történik velem.

Tisztelt Doktorok! Olyan ügyben kérem az önök segítségét, hogy többször fordult elő velem az utóbbi két évben a következő. Általában mindig a lefekvés, elalvás közben jelentkeznek a tünetek, kb. 1x egy hónapban, de előfordul olyan is, amikor hónapokig nem jelentkeznek a tünetek és rendben vagyok. Ilyenkor azt érzem, mintha szaporábban verne a szívem, de amint elszendergek, úgy érzem, mintha nem is dobogna a szívem, majd mikor kicsit magamhoz térek egy nagyot dobban. Ez annyiszor történik meg, ahányszor próbálok elaludni. Ezután felülök, kicsit szorító érzést érzek a mellkasomon, a levegővétel is nehezebb, remegek. Esetenként még hasmenés is kíséri. Csuklós vérnyomásmérőnk van itthon, azzal mérem a vérnyomásom szinte 5 percenként és azt tapasztalom, hogy viszonylag normális, néha még kissé alacsony is. Ezután magne B6 vitamint szoktam bevenni, majd jön egy pár óra virrasztás, amíg jobban nem érzem magam, végül elalszom. Kb. 3 alkalommal fordult elő, hogy ilyenkor mentem az éjszakai ügyletre, de soha nem volt semmi bajom, azt mondták. Sétáltam egyet és jól lettem. Önök szerint ez mi lehet? Kérem segítsenek nekem!

Dr. Molnár Dóra válasza elalváskor észlelt szív panaszok témában

Kedves Kérdező!

A panaszai hátterében úgynevezett extraszisztolék állhatnak- ezek nem sorban érkező ütések, melyek után igyekszik a szív ismét rendes ritmusban verni, ez néha rövid szünet után lehetséges, ilyenkor érzi a nagyobb dobbanást. Stressz, fáradtság, kialvatlanság, és néha szervi betegségek állhatnak a háttérben. Többféle extraszisztolé van, melyeket EKG-val esetleg 24 órás EKG monitorozással (Holter-vizsgálat) lehet kimutatni, az eredmény birtokában lehet dönteni a kezelés szükségességéről. Ez a probléma azonban gyakran nem igényel speciális kezelést. Kardiológiai kivizsgálás javasolt a fentiek tisztázására.

Koffein fogyasztás kerülése, este stressz-csökkentő tevékenység végzése (illóolajos fürdő, zenehallgatás, olvasás) javasolt.

Ahogy már Ön is tette, recept nélkül kapható magnézium készítménnyel lehet próbálkozni, a ritmuszavar gyakoriságát csökkentheti. Az alkalmazási előírás utasítása szerint szedje!

Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. január 10., 02:45 ;Megválaszolva: 2013. január 13., 21:55
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Ritmuszavar
Tisztelt Doktornő! 2020-ban jelentkezett nálam egy furcsa dobbanás-kihagyás érzet. Elmentem orvoshoz, aki csinált szívultrahangot , terheléses EKG-t....
Kék folt a lábon
Nagyon nekimentem a fa ágy sarkának nagyon fájt ,majd megkékült - 5 hónapja nem múlik el a helye , még mindig kék. Miért nem múlik el - hová...
Véleményezes!
Üdv! 3 hónapja volt egy Angina Pectorisom amit sürgősségi illetve kardiológiai kivizsgálás követett! Kardiológiai vizsgálat kóros eltérést nem...
Kardiológia
Tisztelt Doktornő! Van -e ok aggodalomra? A doktor úr azt mondta ,hogy nincs baj,de én aggódom,mert van egy kis elzáródás de a szívműtét után is...
Szexualis aktus torokfájdalom
Tisztelt Doktornő, Kedves Dóra, Nehez időszakon vagyok túl. Két eve vesztettem el a felesegemet melanomaban. Azota kialakult az új elet rendem es az...