Beszédhibák

Az utóbbi időben egyre gyakrabban jelentkezik, hogy beszédemben problémák vannak. Gyakran nem tudok szavakat kimondani, s ez átmegy a végén dadogásba. Sokszor, ha bemegyek vhova a Jó napot kívánok se tudom kimondani. Főleg, ha feszültség van bennem egyszerűen megakadok egy-egy szó kimondásán, ilyenkor próbálok egy másik szóval helyettesíteni, de legtöbbször dadogásba fullad. Van erre vmilyen megoldás? Köszönettel: Domán György

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza beszédhiba témában

Kedves György!

Nagy öröm számomra, hogy megtetette az első lépést, sokan – felnőtt korban – nem törődnek a hirtelen fellépő vagy időszakosan előkerülő beszédproblémájukkal, nagyon fontos hogy idővel egészségvédelmünk saját menedzserei legyünk. A beszédprodukcióban fellépő zavarok hátterében többfelé ok húzódhat, mind pszichés mind pedig agyi eredetű gondok. Egyikük sem elhanyagolható, és sok esetben az időben történő feltáró diagnózis, majd azonnal megkezdett terápia felbecsülhetetlen értékű. Így most azt javaslom, hogy mindenképpen keressen fel egy neurológus orvost, akit beavat a problémába, tárják fel közösen a háttérben húzódó okokat (azonnali vizsgálatokat kérjen! ) , járják körül, hogy mikor kezdődtek, és mely’ esetekben erősödnek, enyhülnek ezek a tünetek. Ezt követőn már könnyebben kialakítható a terápia. Ha ismerjük a tényleges okokat, akkor adható reális segítség, úgy gondolom, ebben a neurológus orvos is segíthet a vizsgálatok után, de én is örömmel veszem, ha tájékoztat a diagnózisról, és ezt követően beszéljünk a beszédterápiás lehetőségekről!

Üdvözlettel:

Szelényi Éva

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2012. augusztus 28., 13:38; Megválaszolva: 2012. szeptember 03., 08:10
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Antidepresszáns okozta hízás
Tisztelt Doktor Nő! 12 éve pánikbetegséggel küzdök. 4 évvel ezelőtt már annyira bekorlátozta az életem, hogy pszihiáter tanácsára...
Ripedon kihagyása;
Tisztelt Doktornő! Ripedon - 1 mg - gyógyszert szedek minden este. Családi összejöveteleken előfordult, hogy sörrel / borral kínáltak, de én...
Megbolondultam vagy csak gyógyszer...
Üdvözlöm Azt szeretném megtudni hogy ez mitől van már nagyon meg vagyok ijedve nem tudom beteg lettem? mostmár többször és napi szinten elofordul...
Antipszichotikum, meddőség?
Kedves Doktornő! 40 éves férfi vagyok, 9 éve küzdök extrém szorongással, pánikbetegséggel. Többféle pszichoterápián át a relaxációs...
Szédülés, egyensúlyvesztés
Tisztelt Válaszadó! Van egy 32 éves autista lányom, aki a következő gyógyszerelket szedi: Reagila, Frontin, Xanax, alvásra: Melatonin, Sanval...