Akut skizofreinform pszihózis

Akut skizofreinform pszihózis-t állapítottak meg nálam, de a gyógyszeres kezelésről nem sokat tudok. Visszafordítható-e esetleg a folyamat, illetve meddig kell gyógyszereket szedni? Pontosan mik a tünetei ennek a betegségnek? Az egyetlen tünet amit ténylegesen érzékelek az alváshiány, éjszaka nem tudok elaludni, olyan érzés, mintha az agyamban nem tudnám kikapcsolni a villanykapcsolót, nem következik be az elalvásnál szokásos "tudatvesztés". De ez már több mint egy éve áll fenn.... A gyógyszert amit szednem kell a ripedon, ennek milyenek a hosszú távú mellékhatásai? A kognitív funkcióimat csökkenti úgy érzem. Milyen hatásokat lehet elvárni a gyógyszertől, mi lesz másabb az életemben (az alváson kívül, 1mg- mal / nap is már jól alszok) Lehet-e ilyen betegséggel pl. tanulni-dolgozni? Vagy bizonyos fokú demenciával jár előbb-utóbb? Tavaly novemberben depresszióval kezeltek...de miután a gyógyszereket elhagytam, az alváshiányom továbbra is fennállt, ezért mentem egy másik kivizsgálásra, aminek a címben megnevezett betegség lett az eredménye. Elképzelhető hogy valamelyik diagnózis téves volt? Érdemes egy harmdaik helyre is elmenni? Ezeken kívül ADHD-t is gyanítottak már nálam, így kicsit össze is vagyok zavarodva, hogy pontosan mi is okozza az alvásproblémámat.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kalóczkai Andrea válasza skizofrénia témában

Kedves Kérdező!

Kicsit én is össze vagyok zavaroidva 3 különböző diagnózisa miatt. A szkizoform psichozis lehet egyszeri is a beteg életében, de krónikusan fennálló fajta is létezik, mikor már szkizofréniának hivják. A depresszio más betegség, de rossz hangulat csatlakozhat a másik kórképhez.

A szkizoférnia járhat kezeletlen esetben hosszú idejű fennállásnál elbutulással, de ez napjainkban már ritka. A Ripedon mellékhatásként járhat enyhén meglassult kognitiv, szellemi teljesitmény csökkenéssel, és néha labor eltéréseket is okozhat (vérképzés, májfunkcio) , vagy nagy dózis esetén (napi 4 mg fölött) rossz mozgásösszrendezést, merevebb mozgást okozhat.

Dolgozhat és tanulhat, ha egyensúlyba kerül. A folyamat visszafordithatóságát csak a hosszú távú megfigyelés alapján lehet majd megmondani.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. június 25., 16:47; Megválaszolva: 2012. június 26., 16:14
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Pánikbetegség
Tisztelt Doktornő! 15 éve vagyok pánikbeteg, és Velaxin kapszulát szedek rá. A tipikus pánikrohamok ugyan nem jönnek rám, viszont hajlamos vagyok...
Alvászavar
Tisztelt Webbeteg! 23 éves vagyok és rossz alvó. Éjjelente általában 2 alkalommal ébredek vizelési ingerre és megyek el a mosdóba, ezek után...
Tisztelt doktornő ! Óvodai...
Középső óvodai csoportban , rendszeres napi szintű 3 gyerek (5 évesek ) részéről a többi társa ellen a kisebb nagyobb bántalmazás , fizikai...
Elmebeteg az anyukám
Tisztelt Doktornő! Elkeseredésemben és tanácstalanságomban fordulok Önhöz. Édesanyámnak mindig is rossz természete volt. Kötözködő, agresszív...
Miért érzem ezt
Mióta szültem 5 éve, azóta azt érzem, hogy a gyerek köztünk van. Van miidő, énidő egymásra a férjemmel, mégis azt érzem nem tudom a gyereket...