• Tanácskérés

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő! Nővérem születésétől kezdve pszichiátriai beteg, jelenleg 40 éves. A diagnózisa szerint skizofrén, autisztikus vonásokkal. Testileg teljesen ép, mozgásában nem korlátozott. Gyakran leli örömét mások zaklatásában, pl. telefonon, személyesen vagy interneten fenyegetőzik, különböző dolgokat rendel a vélt ellenségeinek. Ebből kifolyólag több rendőrségi, bírósági ügye is volt, amelyek mindegyikét beszámíthatatlanság miatt ejtették. A megszokott dolgaihoz ragaszkodik. Sokszor agresszív, félelmetes a viselkedése, bár valódi fizikai agressziót egyedül csak velem szemben tanúsított. Gyógyszert nem hajlandó bevenni. Előfordult már, hogy próbálkozott vele, de a mellékhatásoktól nagyon rosszul érezte magát. Emiatt az utóbbi időben teljesen visszautasítja a gyógyszerszedést. Önellátásra alkalmatlan. Jelenleg a szüleimmel él, az ő gyámságuk alatt van, de ők idős koruk miatt egyre kevésbé képesek kezelni a problémát. Szeretnénk valamilyen bentlakásos intézményben elhelyezni, ahol gyógykezelése is biztosított lenne. Az agresszív, másokkal sokszor ellenséges, nem együttműködő viselkedése miatt nem tudjuk milyen lehetőségeink vannak. Szeretnénk tanácsot kérni, hogy kihez fordulhatunk ez ügyben. Segítségét előre is köszönjük.

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a Skizofrénia témában

        Tisztelt Kérdező, Pszichiáter kezelőorvosa illetékes intézményi elhelyezést kezdeményezni. A gyógyszert visszautasító paciensek esetén mód van un.depó injekciók adására, amit mondjuk csak havonta 1x kell adni. A kérdéseikkel, aggodalmaikkal szintén a területi Ideggondozóhoz, a kezelőorvoshoz érdemes fordulni. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. április 09., 19:49; Megválaszolva: 2020. április 10., 18:50

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Gyógyszer leállításban vagyok. Sikerült 3 hónap alatt a Rexetin 20mg (1-1-0), Mirzaten q 30mg (0-0-1), Lamolep 100mg(1-0-1)-ről mostanra :Rexetin(0-0-0),Mirzaten(0-0-0)-ig eljutnom. A lamolepre azt mondta az orvos, hogy az tart...
        Tisztelt Doktornő, amit rólam lehet tudni, hogy 17 éve koromban skizofréniát állapítottak rajtam, azon belül hebefréniát, és skizofrénia utánni depressziót. A tűneteim amit tapasztalok mai napig, hogy szociális aktivitasom visszaesik, beszéd...
        Tisztelt Doktornő! A kérdésem csupán annyi lenne, hogy a REMOTIV EXTRÁT lehet e együtt szedni a Scippa 5 mg gyógyszerrel? Ezek mellé még szedhető a Frontin is?
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy a háziorvosom javaslatára pszichés panaszaim miatt Frontin 0,25 mg reggel és Scippa 5 mmg szintén reggel tablettákat kellene szednem. Olyan munkahelyen dolgozom, ami fokozott szellemi...
        gyógyszerfélbahagyás skzizofrénia romlás
        Tisztelt Doktor nő/doktor úr ! 21 éves fiú vagyok, van egy gyönyörű szép barátnőm akivel nagyon jó együtt lenni, szeretem őt nagyon. Úgy érzem vele akár az életemet is letudnám élni, minden túlzás nélkül. Amikor vele vagyok minden jó,...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita, Édesanyám 64 éves, 2015-ben öngyilkossági kísérlet után került kórházba, ahol paranoid pszichózissal kezelték. Hangokat hallott, úgy vélte, hogy emberek beszélgetnek róla, illetve, hogy kamerával figyelik, és...
        Folyamatosan beszélek magamba és nem tudom abba hagyni sőt még álmomba előfordul mi lehet ennek az oka
        Tisztelt Doktornő! Tavaly novemberben kerültem pszhiátriára. Hasi (köldök táji)panaszok miatti depresszió. Nagyon sokat fogytam a köldök táji fájdalmam miatt és a vele járó depresszió, kétségbeesés miatt. 179 cm vagyok 62 kilós férfi. A...
        Kedves Doktornő! Nem is tudom hogy fogalmazzak,nem vagyok jó a fogalmazasban, masfel eve kikoltoztem kulfodre, novemberben voltam utoljara itthon, akkor minden rendben volt velem, utana elkezdtem fuvet szivni minden nap,most hazajottem, es nem tudom...