nuvaring gondok

Tisztelt Doktornő! Párommal 1, 5 éve élünk aktív nemi életet, és döntésünk alapján 11 hónapja nuvaringet használ. Az első időkben nem volt semmi gond, viszont 6 hónapja jelentkező gondok miatt, úgy döntött hogy inkább abbahagyja, ez volt majd egy hónapja, azóta óvszerrel védekezünk. Kérdéseim és a gondok amik felmerültek: -Az azelőtt jó ritmusú menstruációja kb 6 hónapja mindig egy jó hetet (6-8napot) késett de megjött, ez mitől lehetett? -Jelenleg ugye 1 hónap nuvaring nélküli de óvszerrel védekező periódus van mögöttünk. A menstruációjának pénteken kellett volna megjönnie naptár szerint, de úgy néz ki hogy itt is a szokásos csúszás van, ez lehet a fogamzásgátló abbahagyásával összefüggésben? Vagy a periódus késéssel van még mindíg összefüggésben ami fél éve kezdődött? -A fogamzásgátló abbahagyása utáni ciklusban lehet fokozottabb ovulációval számolni? (valahol olvastam de nem vagyok biztos benne) Pont emaitt is, hiába védekezteztünk, mindketten tartunk egy nem várt terhességtől. Megköszönve segítségét, várom válaszát! Viktor

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Deli Tamás válasza menstruációs ciklus témában

Tisztelt Kérdező!

- Ha a gyűrűmentes időszakban jött a vérzés, az a normál megvonásos vérzés. Ha a gyűrű mellett vérzett, a gyűrű hormontartalma elégtelen volt, így indolot volt a váltás.

- Igen, lehet a gyógyszer abbahagyása miatt. Pár hónapot türelemmel kell várni a ciklus rendeződésére.

- Nem.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Deli Tamás
Dr. Deli Tamás szülész-nőgyógyász szakorvos
Kérdés: 2011. március 17., 08:32; Megválaszolva: 2011. március 17., 20:46
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
A menstruációs ciklus változása
Tisztelt Doktot Úr/Nő! ITP-s beteg vagyok. A trombocita számom az utóbbi időben gyógyszer nélkül is jó. Május óta folyamatosan 25 napra jön meg a...
vérzészavar?
Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! 2009. augusztusától 2010. áprilisáig szedtem a Belara nevű fogamzásgátlót. 2010. áprilisában abbahagytam a...
valami gond lehet?
Tisztelt dr úr v. dr nő! A kérdésem a következö lenne tavaj agusztusban volt egy méhenkivüli terhességem majd tulestem a latoroszkopos mütéten...
Menstruációs zavarok
a párommal babát szeretnénk. Januárban hagytam abba a fogamzásgátló szedését, melyet két és fél évig szedtem. Korábban mindig rendszertelen volt...
2010-06-21
Tisztelt Doktor úr/Nő! Olyan panasszal fordulok önökhöz, hogy már elég rég óta több mint 1 éve sokkal korábban jön meg a menstruációm mint...