Menstruációt befolyásoló tényezők, késés oka lehet-e gyógyszeres kezelés?

Kedves Doktor Nő/Úr! Mentruáció késése mögött állhat a gyógyszeres kezelés? Előző hónapban aftára 5 napig napi 3x1 tablettát szedtem, és elég sokat stresszeltem és a menstruációm 1, 5 hét késésre jött meg. Két hete szteroid kúrába kellett kezdenem autoimmun betegség miatt, és tegnapelőtt antibiotikum kúrába kezdtem felfázás miatt. Jelenleg már 1 hetet késik a havi vérzésem. Előfordulhat hogy a gyógyszerek okozzák a késést? Rendszeres nemi életet élek, párommal gumióvszerrel védekezünk, így a terhességet nem tartanám valószínűnek. Előre is köszönöm a válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szalóczy Péter válasza a menses késés témában

Kedves Kérdező! Sajnos a felsorolt valamennyi tényező belezavarhat a vérzésbe, főleg a steroidok. Bármilyen bizonytalanság esetén egy első reggeli vizeletből végzett terhes teszt biztos választ ad. De a szteroid szedés mellett kiújulhat az afta, és együtt antibiotikummal szinte biztos, hogy hüvelygombája is lesz, ezért érdemes másnaponta valamilyen gombaellenes hüvelykúpot felhelyezni. Akár Canestent recept nélkül.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. április 03., 12:10; Megválaszolva: 2014. április 05., 19:00
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Nem érzem a párom
Amióta szültem 4 éve nem érzem a párom, mikor szeretkezünk. Évek óta csinálom a gátizom tornát, de nem segít. Olyan érzés, mintha a hüvelyem...
Menstruáció kimaradás
Tisztelt Doktor Úr! Májusban szültem meg a harmadik babámat, természetesen, minden komplikacio nélkül. Szoptattam egészen novemberig. Karácsonyig...
Sebészeti traumát követően...
Tisztelt Doktor Úr! Szeretnék érdeklődni, hogy lehetséges-e, illetve normális-e az, hogy egy múlthét szerdai napon történt lábat érintő trauma...
Nőgyógyászati rákszűrés...
Tisztelt Doktor Úr! Nőgyógyászati rákszűrés ambuláns adatlapján a diagnózisok alatt kettő kód és megnevezés szerepel. Az egyik U9990 Sine morbo...
Jaydess levétele
Tisztelt Doktor/Doktornő! 3 napja vették le a Jaydess nevű minispirált. A doktornő mondta, hogy egy kis vérzés előfordulhat. A kérdésem, hogy ez...