• Folyadék- és elektrolitvesztéssel összefüggésben álló agykárosodás lehetősége

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Főorvos Úr! A vascularis encephalopathiaval és az agykárosodás lehetőségével kapcsolatban szeretnék Öntől kérdezni még néhány dolgot. Amennyiben hirtelen történő, ugyanakkor több napon keresztül fennálló és jelentős mennyiségű víz-, illetve elektrolitvesztés következtében csökken a vértérfogat, és ennek velejárójaként az agyat tápláló erek is összeesnek, ezáltal azok nem tudnak elég vért és ezzel együtt oxigént, valamint tápanyagokat stb. szállítani az agyhoz (de ezzel párhuzamosan a sejtekből a szén-dioxid és az anyagcsere-végtermékek elszállítása sem működik megfelelő módon), akkor mindezen folyamatok eredményeként károsodhatnak-e maradandóan az agyterületek; továbbá kialakulhat-e, vagy súlyosbodhat-e a vascularis encephalopathia? Okozhat-e tartós és visszafordíthatatlan, vascularis encephalopathiaval is összefüggő agykárosodást a több napon keresztül alkalmazott drasztikus gyógyszeres vízhajtás, amelyhez azonban sem infúziós folyadékpótlás, sem elektrolitpótlás (Na+, K+ stb.) nem társult, és amelynek következtében a beteg majdnem kiszáradt, illetve éber, jól kooperáló, beszédképes állapotból egy teljesen zavart tudatállapotú, elkent beszédű, merev testtartású, meglassult és aluszékony állapotba került, valamint a nátrium szintje kevesebb, mint 48 óra alatt 133 mmol/l értékről 126 mmol/l értékre, 5 nap alatt pedig 122 mmol/l értékre; míg a kálium szintje 3,8 mmol/l értékről 3,3 mmol/l értékre esett? Infúziós kezelésekkel vissza lehet-e fordítani egy ilyen állapotba került beteg állapotát teljes mértékben több nap elteltével? Előre is köszönöm szépen a válaszát! Tisztelettel: „egy aggódó gyermek"

        Dr. Fehér Gergely válasza a encephalopathia témában

        Kedves Kérdező! A felvetett kérdéseit korábban már megválaszoltam javarészt. Leírásából ítélve az érintett beteg kórházi osztályon fekszik. Találgatásokban nem bocsájtkoznék, érdemi válaszhoz szükségem lenne a kórelőzményre, a CT képre és a beteg vizsgálatára is. Célszerű a beteg kezelőorvosával egyeztetni erről. Üdvözlettel: Dr. Fehér Gergely

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Fehér Gergely
        Neurológus, vaszkularis neurológus (agyérbeteg-specialista) Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Fehér Gergely

        Kérdés: 2020. március 25., 14:39; Megválaszolva: 2020. március 25., 18:01

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        T.dr Úr ! Feleségem EXELON tapaszt kapott .A 4.5 mg-os után elkezdte használni a 9,5 mg-ost 15 db használata után a korábbi állapothoz képest rosszabb lett a közérzete,izgatottabb lett,gyakoribbá vált a napközbeni álmosság,az éjszakái is...
        Tisztelt Főorvos Úr! A vascularis encephalopathiaval és az agykárosodás lehetőségével kapcsolatban szeretnék Öntől kérdezni még néhány dolgot. Amennyiben hirtelen történő, ugyanakkor több napon keresztül fennálló és jelentős...
        Doktorúr ilyenkor mit kéne csinálni? 2020 Március 23 orvosom azt mondta hogy nem lesz semmi bajom azonban zsibbad a fejem az előbb jöttem haza arcom is zsibbad már a hideg hatására, fáj a fejem és az bal oldalon az inyemnél hideg az arcom...
        Jó napot! Azzal a kérdéssel fordulok önhöz hogy lassam 3-4 hónapja szédülök! Ausztriában dolgozom ott ki is vizsgáltak mr, vérvétel nyaki ultrhang, fúl orr gégészet sehol sem találtak semmit minden rendbe volt. Alkor utána szép lassan el is...
        17 éves vagyok mai nap elkezdett fájni a fejem beszedtem egy Algoflexet és lábamban rángás következett be a halántékom lüktet ezért szedtem be egy vérnyomás csökkentőt az sem segített. Azt szeretném megtudni hogy ez mit jelent és mit...
        Tisztelt Doktornő! A neurológiára városomban nem tudok menni, ezért fordulok végső elkeseredettségemben Önhöz. Háziorvost felkerestem, de a járvány miatt nem lehet semmit sem tenni, a vizsgálatokat halasztják. Két héttel ezelőtt volt egy...
        Kedves Doktornő/Úr! Hónapok óta tartó fejfájás miatt nemrégiben MRI vizsgálaton voltam. Elég soká kaptam időpontot,ezért érdeklődöm itt is. A fejfájás jobb oldalra lokalizálódik és az utóbbi időben minden egyes nyelésnél erősödik....
        Tisztelt Doktor nő/ Doktor úr ! Nagyjából 3-4 hónapja érzékeltem a tüneteim ez amik következők: Általában sötétedéskor a legintenzívebb illetve komolyabb fizikai munkavégzés után a szédülés ami inkább mozgás kordinációs zavar...
        Tisztelt Doktornő! Hashimoto betegségem van amire szedek gyógyszert, Rengeteget szédülök, ezért szeretném a véleményét kikérni. Bizonytalan vagyok, hogy milyen irányba lépjek tovább. Már több vizsgálaton voltam minden jó volt.Most elmentem...
        Tisztelt doktorno! Az MRI vizsgalatom kapcsan lenne kerdesem, hogy van e okom komoly aggodalomra a leletem kapcsan illetve hogy pontosan mit is jelent ez az eredmeny. MRI koponya natív viszsgálat: Eredmény A koponya MR, MRA vizsgálatot nativan axialis...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Vércukornaplózás
        Töltse le a Diabétesz Kontroll Program (DKP) alkalmazást, és rögzítheti vércukoradatait.
        COVID-19: hivatalos ajánlások
        Tájékoztatók az Egészségügyért Felelős Államtitkárságtól.
        A hüvelyszárazság nem szégyen
        A hüvelyszárazság a mindennapok során kellemetlen tüneteket okozhat.
        Célzott molekuláris terápiák
        Számos daganattípusban áll rendelkezésre célzott terápia.