szivátültetés

Férjemnek 8 éve volt szivátültetése. Azóta jól van a szive, de az agya sajnos nem. Az első zavartsága a műtét után 1o hónappal kezdődött (olyan volt mint aki részeg) gyomorfájással kezdődött és úgy érezte mintha meg lenne mérgezve. Akkor azt mondták hogy az a gyógyszer amit csak 6 hónapig kelett volna szednie attól volt. A következő kb. ezután 1 évvel később akkor azt mondta az orvosa hogy az altatótól volt. A harmadik eset kb újabb 1-1/2 év után de minden esetben gyomorfájással kezdődött es ahogy kihányta magát és tisztult a gyomra ugzanugy kitisztult az agya is Minden esetben kb 1 hétig tartott a zavartsága. Akkor közölték vele hogy ő a szerencsétlen 1o% mert ideget vágtak műtét közben és lelassult az emésztése. Kapott rá gyógyzszert.Ezután kb 1 év múlva megint ugyanaz történt. Akkor azt mondta nekem az orvos ha csak hülyeségeket beszél ne törödjek vele ha hülyeséget akar csinálni akkor hivjam a mentőt.Ennyivel el volt intézve. Ezek az egyhetes zavarodottságai egyre sűrűbbek lettek. Idegorvos azt mondta az agya nem sérült. Minden esetben gyomorfájás hányás es csak 1 hetig tartott. 2010 októberben kapott egy enyhe agyvérzést. Semmi nem maradt vissza teljesen jól volt egészen 2011 áprilisig. Akkor elájult, de mire kiért a mentő jobban lett és nem ment be a korházba. 2 nappal kesőbb látta orvos és az elmondottak alapján csak tippelni tudott hogy lehet hogy epilepszia. Kapott dilantin 30mg Minden rendbe volt egeszen decemberig. Akkor megint kezdődött a zavartsága de már komolyabban. Eszméletét vesztette es teljes ideggörcsben volt. Akkor azt mondta a korház hogy a Prograf nevű gyógyszer lemarja az idegről a burkolatot és ez okozza a problémat. A korház kicserélte a prografot es kitisztult az agya. Amikor hazajött beszélt a szivorvosával es az orvos azt mondta hogy Ő nem adott senkinek engedelyt arra hogy kicsereljék a prografot es újból a prografot kezdte szedni. Azota 3x ment vissza a kórhazba. Most ott tartunk hogz a korház végleg beakarja zárni mert veszélyes. Nagyvonalakban ennyi. Talan részletesebben eltudnám mondani szóban ha lenne lehetőség esetleg telefonon. Kérdésem az lenne hogy valóban nincs más lehetőség csak élete végéig bezárni? Szerencsétlen beteg nem bünöző! Fizikailag még nem bántott senkit csak jár a szája.

Dr. Kalóczkai Andrea válasza neurológia témában

Kedves Kérdező!

Ennyi információ - bár sokat irt - alapján nem tudok pontosat mondani. A gyógyszerekből itélve nem Magyarország területén van kezelve a beteg. A Prograf nevű gyógyszert nem ismerem és a hatóanyagot sem irta meg, valamint nem vagyok kardiológus, hogy ennek szedéséről nyilatkozni tudjak. Szerintem el kellene menni más kardiológushoz is, és megvitatni vele a kérdést a Prograf alkalmazásával kapcsolatban. A rosszullétek valóban lehetnek epilepsziás jellegűek is. De ez nem biztos ennyi adat alapján. Más betegség is elképzelhető okként, akár pszichiátriai kórkép is. Nem ismerem az Önöknél érvényben lévő törvénykezést a beteg kórházba zárásával kapcsolatban, de mindenhol kell lennie betegjogi képviselőnek, ezt ki kell függeszteni látható helyen minden intézményben, keressen itt jogorvoslatot a bezárással kapcsolatban.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. március 05., 08:53; Megválaszolva: 2012. március 08., 00:41
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
bizonytalan, nehezen összpontosító...
Tisztelt Hölgyem /Uram, a férjem előző házasságából van egy kislánya. Jelenleg 5, 5 éves, én 1 éves kora óta látom a fejlődését. AZ alábbi...
Tisztelt Webbeteg Szakorvos!
Tisztelt Dr.Nő/Nő Problémáim körülbelül két hete jelentkeztek. Észrevettem hogy a bal lábam fáj, illetve zsibbad a talpam illetve a...
agytörzsi zavar
Tisztelt Doktornő/Úr! Már régóta küszködöm szédüléssel, kettős látással és baloldali végtaggyengeséggel.Szklerózist kizárták.Volt egy...
lábremegés és fájdalom
Édesanámnak 10 éve lábremegése van (mint a lovaknak) föleg a jobblábában emellé még persze fájdalom is társul.De ugy kb, fél éve a fájdalom...
Elbutulás
Jó napot kívánok! Lenne egy olyan problémám hogy úgy érzem mintha el butulnék, olyan értelemben hogy, dekoncentrált vagyok, és mostanában mintha...