• Nagyon magas vérnyomás 24 éves korban

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor(úr/nő)!

        Kicsit meg vagyok ijedve, mert tegnap éjszaka (buliztam, nem fogyasztottam sok alkolholt, csak nagyon nagyon minimálisat és) hazafelé hajnal 4körül nagyon elkezdett fájni a mellkasom, az körülbelül 15 percig tartott. 
        Most 5 perce pedig a bal ujjaim elkezdtek zsibbadni és a szív környékemen fájt icipicit (nem annyira, mint tegnap, csak épphogy). Ez olyan 1-2percig tartott. Megmértem a vérnyomásomat (dohányzás után közvetlenül) és 159/97 volt (szív 102). Még csak 24 éves vagyok, de sohasem volt gond a vérnyomásommal, viszont körülbelül 1-2 éve szinte mindig átlagon felülit mér. 10éve dohányzom...
        Szeretném kikérni a véleményét!  
        Nagyon komoly bajra utalhatnak az eltelt 9óra alatt bekövetkező tünetek,  így látatlanban is? Le akarok szokni a dohányzásról, mert kezdek megijedni. Ilyen tüneteket csak a 45-55 évesektől hallok... Tudom a betegségek nem válogatnak, dehát olyan fiatal vagyok még ehhez... Vagy mégsem?
        Kérem írjon!
        Előre is köszönöm!
        Tisztelettel: Klaudia

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves Klaudia! Fiatal nőknél valóban kevésbé merül fel koszorúér-betegség lehetősége, de az életkor nem kizáró ok, ráadásul Ön dohányzik is, és ha jól értem, vérnyomása is magas, ez már két rizikótényező (de ezen kívül mellkasi fájdalmat számos más dolog, billentyűbetegség, reflux, mozgásszervi eltérés is okozhat). Valószínűleg csak a vérnyomáskiugrás okozta a panaszokat, de a mellkasi fájdalom és a hypertonia miatt mindenképpen érdemes lenne kivizsgálásra menni, megfelelő gyógyszeres kezeléssel, esetleg csak életmódbeli változtatásokkal a későbbi komoly szövődmények elkerülhetők lennének. Javasolt belgyógyászati, ill. kardiológiai szakrendelés felkeresése.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        Itt kérdezhet További orvosok

        Kérdés: 2010-02-01 11:38:09; Megválaszolva: 2010. február 01., 11:38

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő ! 3 éve kezdődtek változókori problémáim, aminek következtében magas pulzus ( 120-140.- ) esetenként. Éjszakai álmatlanság, hőhullámok. Közben volt egy ájulásom termál fürdőben, ekkor még nem szedtem vérnyomás...
        Tisztelt doktornö! A problémám,hogy soha nem volt magas vérnyomásom,es most egyik naprol a másikra,megugrik.Szinte mindig nyugalmi állapotban,volt,hogy elaludtam éjjel a nyakam és arra ébredtem,hogy beállt és nagyon fáj a bal vállam és a...
        Jónapot. Magasvérnyomás, és cukorbetegségem van. Szedett gyógyszeremim reggel:lecalpin 10mg, renitec 20 mg, talliton 6,25mg. Velmetia. Este ugyanezek, és még mellé tenaxum 1mg,xanax0,5. Astrix, cholib. Az esti gyógyszerek bevétele után,...
        Tisztelt Doktornő! Vérnyomás problémámmal kapcsolatos kérdésem lenne. Két éve diagnosztizáltak nálam hipertóniát, akkor 170/90-180/90-es vérnyomás értékeket mértem, ami orvosi vizsgálatkor is igazolódott. Kardiológiai kivizsgáláson...
        Kedves Doktornő! 43 éves vagyok és kb 5 éve éve jelentkeztek először a problémáim feltehetően a stressz és a örökletes kezeletlen magas vérnyomás, valamit a mozgásszegény életmódnak köszönhetően. Szívtájéki enyhe ritmus...
        Anyukám vérnyomáscsökkentőt szed, aminek a mellékhatása bőrrák . A gyógyszer neve: Tanydon HCT 80mg/125 mg . Tanydont is szed mellette, estére Tanydon 80 mg, 1X. A Tanydon HCT 80 mg/125 mg-ból 2x 1/2 -et szed déléelőtt és...
        Kedves Doktornő, édesanyám 96 éves. Évek óta kezelik magas vérnyomással. 2 éve a Renitec (5 + 10 mg) már nem volt hatásos, így lecserélték több gyógyszerre, mellékhatásként az egyiktől dagadt a bokája, a vízhajtós gyógyszertől pedig...
        Öt éve kezelem a vérnyomásomat. Kezdő érték-jellemzően145/82/75, Beállt érték- 3 éve jellemzően-128/70/58. KB 2 éve merevedési problémákkal küzdök, mára ez teljes mértékű lett. Úgy érzem, ezt a gyógyszerek okozzák. kÉRDÉSEM: A...
        Tisztelt doktornő! Visszatérő mellkasi panaszok miatt voltam kardiológia vizsgálaton. Elvagyok keseredve, 31 évesen 1 fokú mitrális regurg, 1-2 fokú tricusp insuff szerepel, valamint magasvérnyomás szívbetegség. Mik ennek a betegségnek a...
        Tisztelt Dr. NŐ Amikor orvoshoz kell mennem legyen az munkaalklalmassági vizsgálat vagy háziorvoshoz kell menni, mindig izgulok de fölleg vérnyomásmeréskor szó szerint félek hogy mennyi lesz az érték. És ezér magasat mérnek. Háziorvosom fel...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        A tüdő vitaminja
        A folyamatos, tudatos vitaminpótlással sokat tehetünk egészségünkért.
        Füstmentes jövő?
        Az ártalomcsökkentés a társadalom, és így végső soron mindannyiunk érdeke. (x)
        Új - Távkonzultáció
        Válasszon szakterületet, foglaljon percek alatt az otthonából, kényelmesen!