Magas pulzusszám!

Kedves Doktornő! Nyár óta magasabb a pulzusszámom a megszokottnál. Van amikor normális 60-80 közötti, de van amikor 80-100 között van napszaktól és tevékenységtől függetlenül. Voltam kardiológiai vizsgálaton (EKG, ultrahang, 24 órás vérnyomás és EKG vizsgálat, terheléses EKG vizsgálat, laborvizsgálat, vérvétellel pajzsmirigy vizsgálat) Az orvos szerint minden eredményem megfelelő, szedjek naponta 1 db Magnerot tablettát reggelente és ha szükséges, akkor este magnézium pezsgőtablettát használjak. A vizsgálatok októberben voltak. A vizsgálatok után nem sokkal még magasabb pulzust mértem már reggel ébredéskor (111 volt) . Elmentem a háziorvosomhoz, aki Talliton 12, 5 tablettát írt fel reggelente 1 szemet. Ezt szedtem 2 napig, amikor viszont már csak 50 körül volt a pulzusom. Háziorvosom tanácsára csak fél szemet szedtem belőle, ami 1-2 napig jó is volt, de újra 50-60 közé csökkent a pulzusom (inkább közelebb volt az 50-hez) . Ekkor újra beszéltem a háziorvosommal, aki azt mondta, hogy akkor csak negyed szemet szedjek belőle. Ez egy kicsit hosszabb ideig, de jobb volt, viszont az utóbbi egy hétben már így is csak 50-60 között volt a pulzusom és nem is éreztem jól magam. Most második napja nem vettem be reggel a gyógyszerből. Első nap jobb is volt, bár amikor a munkából hazaértem elég magas volt a pulzusom, de ezt betudtam annak, hogy nehéz csomagokkal mentem haza dombnak felfelé. Később a pulzusom lejjebb is ment normális értékre. Ma van a második nap, hogy nem vettem be a gyógyszert, reggel kávé után magasabb volt a pulzusom 80-nál, de szerintem ez a kávé hatása volt. Délelőtt jó volt a pulzusom, de délutánra megint kezd magasabb lenni, meghaladja a 80-at. Hozzá kell tennem, hogy nagyon könnyen felidegesítem magam a legkisebb apróságon is. Lehet, hogy a stressz okozza nálam ezt a pulzusszám problémát? Háziorvosom véleménye szerint igen, de szeretném az Ön véleményét is kikérni. Szedjem-e tovább a Talliton 12, 5-öt vagy sem. Nem tudom eldönteni, de nem szeretném a háziorvosomat feleslegesen újra zargatni ezzel kapcsolatban. Viszont félek, hogy ha tovább szedem ezt a gyógyszert, akkor újra alacsony lesz a pulzusom. Esetleg valami másfajta ritmusszabályzót kellene szednem helyette? Előre is köszönöm a válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza magas pulzus témában

Kedves Kérdező! Önnek igaza van, a stressz emeli a pulzusszámot. Sok tényező van aznoban hatással a pulzusszámra és a pulzus változásra (stressz, edzettségi állapot, testsúly, vérszegészség, magas vagy alacsony vérnyomás, cukorbetegség, hormonális változások, más betegségek stb.) . Viszonyleg széles határok között elfogadahtó a pulzusszám, a körülményektől is függ mikor kell beavatkozni.

Létezik még más kezelési lehetőség is az Ön által szedetten kívül, de amennyiben nem igazolódott szervi probléma a mozgás (jól felépített edzéstervvel) , jóga is segíthet az optimális keringési állapot fenntartásában.

Életkora alapján gondolom, hogy a hormonális változások is valószínűleg zajlanak, (vagy még a menopausa előtt áll, vagy esetleg már be is bekövetkezett) , ez is hozzájárulhat a panaszokhoz. Pajzsmirigy betegség kizárása is szükséges.

A fentiek tisztázására érdemes lenne a kezelőorvossal ismét konzultálni. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2017. december 07., 13:41; Megválaszolva: 2017. december 08., 17:50
Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)
Szédülés, fejfájás...
Tisztelt doktornő! Egyszer kérdeztem az oldalon, és a korrekt választ kapva támogattam is, Elözmény: https:...
Szedjem-e a gyógyszert
kb. egy évtizede szedek magas vérnyomás ellen reggel 1 szem Coverex, este egy szem Cardura 2 mg tablettát. A gyógyszerfelíráskor, háromhavonta...
Magas vérnyomás 30 évesen
Tisztelt Doktornő! Elmúlt 1 hónapja érzem hogy kicsit fáj a fejem ekkor megmértem a vérnyomásom és folyamat 140-155 közötti értéket ad ki a...
Mellkasi fájdalom
Tisztelt Doktornő! Kèt nappal ezelőtt gyògyfürdőzès közben váltogattam a hideg zuhanyt ès a szaunát pár alkalommal ami után fülzúgást...
Laborvizsgálat eredménye
Tisztelt Doktor/Doktornő! Érdeklődnék, hogy a laborvizsgálat eredményeben lévő eltérések mire utalhatnak, illetve ezzekkel az eltérésekkel...