• Cikluszavar

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Nő/Úr!

        Tavaly juliusban tettek fel Gold Lily short IUD spirált, mivel leiden mutáciom ( V. fact. Leiden mut: heterozygota, PI all. vad tipus, MTHFR: vad tipus) van.

        A spirál elött rendszeres volt a ciklusom, mindig 27 napos, maga a menstruácio pedig 5 napos volt.. Miota megvan a spirál, bár nem hormonos, mégis elég rendszertelen, eluzodik akár 30-34 naposra is, söt van olyan h. az online vezetett naptári idöponthoz képest 1-2 hetes csuszás is van.És a hossza sem egyforma 4-7 nap között ingadozik.Gyermekem nincs.

        Mit lehet tenni ilyen esetben?

        Esetleg lehetne a hormonos változatát megprobálni-mivel sok helyen olvastam nögyogyásztol is h. az helyben fejti ki a hatását, véráramba nem kerül. Egyszer még nekem is javasolták.

        A vad tipus mit takar a leiden mutácioban? Igaz az, hogy a jobbik eset, ha az ember vad tipusba tartozik?

        Köszönettel

        B.B.

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Kérdező!

        A hurok okozhat változásokat a vérzésben, ez ismert jelenség. Meg lehet próbálni egy kis sárgatest hormonnal korrigálni (Norcolut, Provera) a vérzészavart, az gyakran segít. A Mirena is elfogadható alternatíva az ön esetében.
        A vad típus azt jelenti, hogy a populáció döntő részére mi jellemző, tehát ez a normális eredmény, de Önnek a leletben nem a Leiden mutációra vonatkozik ez, az heterozigóta lett.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész Itt kérdezhet

        Dr. Boros Miklós
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-02-21 11:36:19; Megválaszolva: 2010. február 21., 11:36

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr Nö/Úr! Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 7 hete szültem , és sajnos mivel 100% tápszeres a babám így a Tri regol tabletta szedését folytatom. Mivel még nem volt meg az első mensesem, problemat jelent e ha mar elkezdtem...
        Kedves WEBBETEG! A héten van a harmadik hete ,hogy az ESTELLE nevű fogamzásgátlót szedem. A második héten kb.3napig hányingerem volt és szédülés majd amikor ez befejeződött akkor elkezdődött egy fájás ami néha enyhébb de sűrűn érzem a...
        Üdvözlöm Lenne egy olyan kérdésem hogy június 21en megjött a menstruációm 24en voltam együtt közben a férjemmel 26an vettem be egy esemény utáni tablettát mert sajnos az óvszer kiszakadt és biztosnak találtam ha beveszem majd 28an elmúlt....
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy szeretném újra elkezdeni a Cerazette fogamzásgátlót azonban ez egy kicsit komplikált helyzet úgy érzem. 4 évig szedtem a Rezia nevű készítményt de kiderült, hogy nem...
        Jo napot! Az lenne a problemam,hogy 4 honapja szedem a Roxanelle nevu fogamzasgatlot. Tegnap a szokasos idoben beakartam venni viszont nem vettem eszre, hogy a penteki helyett a szombatit vettem be azaz amit ma kellenne, ma pedig beveszem a pentekit. Lehet...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! Fogamzásgátlót szedek körülbelül egy éve. Súlyos ételallergiáim vannak, laktóz intoleranciám is van. A tablettát laktáz enzimmel szedem, mert különben ugyanúgy előjönnek a tünetek. Pár napja elkezdtem...
        Mistral fogamzásgátlóm 2.szemét 13 órával később vettem be a kelleténél. Az első és a később bevett gyógyszer közti időben nemiegyüttlétünk volt a párommal. Mi a teendő ilyenkor? Lehetek terhes?
        Tisztelt Doktor úr! 19 éves vagyok és a barátommal nem rég kezdtünk szexuális életet élni. Egyelőre óvszerrel védekezünk, de nagyon félek, hogy terhes leszek. Az előjáték után /ilyenkor a péniszét a nemiszervemhez dörzsöli/, óvszerrel...
        Üdvözlöm! Egy olyan kérdéssel fordulnék Önhöz hogy már 5 éve szedek fogamzásgátló tablettát (Dienille) és mellette szeretnék elkezdeni szedni egy étrendkiegészítő anyagcsere serkentő tablettát (InDiat). Azt szeretném megtudni Öntől...
        Tisztelt Doktor Úr! Doktor Nő! A 3. fogamzásgátló tablettát szedem.( először Mistral,  utána Novynette) ezektől minden tabletta szedés második hetében barnás közti vérzésem volt. Orvos tanácsára kaptam egy magasabb hormontartalmú...