Vízmérgezés elkerülése

Csakran előfordul, hogy nem iszok eleget, és érzem, főként reggel, hogy kezdek kiszáradni, máskor meg a javasolt vízfogyasztás többszörösét is elfogyasztom. Az utóbbi van most is, itt a nagy meleg, és fogy a víz rendesen. Tegnap kb 10 liter csapvizet ittam meg, most még csak délután van, és már is elfogyott ez a mennyiség, estig még plusz pár litert biztos megiszok.
Olavsgattam a neten, és láttam, hogy a túlzott vízfogyasztás is veszélyes lehet, mert a fontos tápanyagok, elsősorban a nátrium szint is felborulhat. Kicsit megilyedtem.

Egyébként semmi panaszom sincs;ez a rengeteg hideg víz könnyen elviselhetővé teszi ezt a nagy forróságot. Egyetlen hátránya, hogy negyedóránként látogatom a WC-t.


Kérdésem, hogy mennyire kell aggódnom, vagy mit egyek, hogy pótoljam a nátriumot?


(2l-es flakonból iszom a vizet, ami bár nincs pontosan annyi, mert kicsit összetört már a palack és nem megy bele annyi, de tegnap ezt 5-ször töltöttem fel.)

Dr. Lajtos Melinda válasza vízmérgezés témában

Kedves Kérdező!

A túlzott mértékű vízfogyasztás valóban nem helyes, ha felborul a szervezet víz-ion háztartása, komoly, életveszélyes problémákat okozhat. Én inkább azt javasolnám kivizsgáltatni, hogy miért iszik ennyit, létezik egy ún. polydipsia nevű tünet, mely hátterében többféle betegség állhat, ezeket javasolnám kivizsgáltatni:

diabetes mellitus, diabetes insipidus, egyes autoimmun betegségek, stb.

A víz, amit fogyaszt ne alacsony nátriumtartalmú legyen, pl. Balfi vizet fogyasszon, de a kivizsgálás legyen az első, addig is tudatosan próbálja meg ésszerű keretek közé szorítani a vízfogyasztást! .

 

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Lajtos Melinda
Dr. Lajtos Melinda pulmonológus szakorvos jelölt
Kérdés: 2010. június 12., 16:15 ;Megválaszolva: 2010. június 12., 16:15
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Gyógyszer abbahagyásának...
Jó napot! Érdeklődni szeretnék, hogy amennyiben valaki sokáig nagy dózisú szteroidot szed, majd azt hirtelen abbahagyja, milyen tünetei, illetve...
Szédülés, gyomorpanaszok
Tisztelt Doktor Nő! A problémám eléggé összetett. Több hónapja szédülés, nyaki fájdalom étvágytalanság, időnként éjszakai izzadás...
T4 helyett kombinált T3/T4 terápia...
Tisztelt Doktornő! Feleségem (42) pajzsmirigyét 15 éve eltávolították, azóta Eutyrox-ot szed, TSH szintje kontrollált. A kezelés dacára...
Cukoréhség
Tisztelt Doktor (nő/úr) Van egy 33 éves autista lányom, akiről február óta tudjuk hogy inzulinrezisztens is. Mindig rengeteg édességet evett, bár...
Inzulinrezisztencia?
Tisztelt Doktornő! 2022.10.26. napján 3 pontos inzulinrezisztencia vizsgálatot kértem. A vizsgálatra azért jelentkeztem, mert az elmúlt 4 hónapban 5...