Hipofízis adenóma

28 éves nő vagyok, egy hónapja diagnosztizáltak nálam egy 3, 8*4, 5mm-es hipofízis adenómát. Előzmény: Diane35 (kb 6év) , Lyndinett (0, 5 év) , Gracial (1év) , NouvaRing (1, 5 év) használta.Kb.14 éves korom óta használtam fog.gátlót a problémás arcom miatt, megszakításokkal. Jelenleg 3 hónapja nem használok semmilyet (utolsó a Nouvaring volt) endokrinológus javaslatára. Sport, egészségesen étkezés jellemez. Tünetek: Állandó probléma: zéró libidó.Éjjel-nappal hidegrázás.Kb.3 éve, időszakosan, rendszertelenül fellépő nagy fokú éjszakai izzadás, hajnali órákban lázas érzettel, zsibogó ujjakkal, nagy fokú fáradtsággal kelés. (amikor ez kezdődött nem használtam fog.gátlót) .Ezért, illetve néha fellépő pecsételő vérzés miatt hormonvizsgálatot kértem a nőgyógyászomnál, ahol NouvaRing használata mellett történt a hormonvizsgálat. Eredmények: jóval a határérék alatti LH, FSH és Ösztradiol szint, normális prolaktin.NouvaRing elhagyáss, ill. kontroll hormonvizsgálat következett 2 hónap után ill. MRI. A kontoll már normális LH, FSH és Ösztradiol ereményt hozott, normális értékű prolaktinnal. MRI hipofízis adenómát mutatott. Jelenlegi tünet: Az izzadás most nincs, a többi tünet maradt, ill. új, hogy pecsételő vérzés 3 hónapja van és ebben a hónapban a menstruációm sem jött meg.Utóbbira korábban sosem volt példa. A problémás bőr kezd visszatérni. 1. Az adenóma okozza-e a fent említett tüneteimet? 2. Mit tehek azért, hogy „meggyógyuljak” (gondolok az adenómára illetve a tünetekre)? 3.Vissza lehet-e állítani a libidóm? 4. Elmúlik-e az adenómám vagy nőhet, okozva súlyos tüneteket? 5. Életem végéig ellenőrizni kell majd? 6. A nőgyógyász hormonkezelést javasolt ha egyszer gyermeket szeretnék.Valóban enélkül nem eshetnék teherbe holott a hormonszintem az utolsó kontoll szerint rendben van? 7. A jelenlegi pecsételő vérzés, illetve vérzéskimaradás hogy lehet, ha a hormonjam rendben vannak? Ezt az adenóma okozhatja? Bármilyen értékes gondolatot, tanácsot szívesen veszek, előre is köszönöm a segítségüket!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Fáklya Mónika válasza hypophysis adenoma témában

Tisztelt kérdező!

Egyéb hormonszintek mérése is indokolt lenne az ön esetében véleményem szerint. A fokozott férfi hormon termelést ki kellene zárni, mert erre utalhat a pattanásos bőre ill. a rendszertelen mensese. (mellékvese androgének, ill, tesztoszteron) E mellett a pajzsmirigy hormon szint vizsgálatát is javaslom, valamint PCOS irányában való kutakodást, inzulinrezisztencia kizárását.

Az adenoma nem nagy, követni érdemes és rendszeresen megnézni az agyalapi hormon szinteket.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fáklya Mónika
Dr. Fáklya Mónika endokrinológus, gyermekgyógyász
Kérdés: 2014. október 22., 13:47; Megválaszolva: 2014. október 23., 22:41
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Adenóma lehetséges?
Kedves Drnő/Úr! Márciusban derült ki különböző hormonvizsgálatok után, hogy PCOS inzulinrezisztenciám van. Azóta szedek is rá...
Hypophisis adenoma
Tisztelt Doktornő! Hypophisis adenomát diagnosztizáltak 3 éve nálam.az adenoma Bromocriptinre nem változik. Időközben kialakult a PCO is. A...
Prolaktin?
Tisztelt Szakértő! 21 hónapos kisfiam 7 hónapig szoptattam, (tehát több mint egy éve már) de azóta is van némi tejcsorgás mindkét mellemből....
hypophysis mikroadenoma
Tisztelt Weborvos! 1995-től 2004-ig hyperprolactinaemia és hypophysis mikroadenoma /4 mm/ miatt. Bromocriptint szedtem. 2008.jun. labor...
TSH érték terhesség alatt
Tisztelt Doktor Nő! A TSH értékem 5,5 volt az elmúlt 10 évben, de mivel minden egyéb érték megfelelő (T3, T4..) és tünetem sem volt nem kaptam...