Állandó szájban érző savas íz

Jó napot dr. Plósz János! Egy éve kezdődött a savas íz és mint egy csípődző érzés a számban. Ami előtt még savként jelent meg a nyelőcsövemben. PP gátló gyógyszereket kezdtem szedni mint controloc, pariet stb. Nem történt változás. Majd 3 hónap után kiderült hogy helicobactererem van amire aztán nagyon sokfelé erős gyógyszert kaptam amivel ez elmúlt, de a szájban érezhető csípő érzés és savas íz azóta is megvan. Bármit eszek,de inkább azt vettem észre hogy az édes ételeknél amiben cukor is van. Van amikor még le se ér a falat már érzem. vagy volt hogy fagyit ettem és másnap éreztem a számban. Lehetséges ez? Nagyon sok orvosnál voltam, nagyon sokfelé gyógyszert szedtem. Gyomortukrozesen is jártam, ahol a gyomorszaj zaroizom még zárt, kisebb felmarodasok láthatók. CT-n csak kisebb vesekő figyelhető meg. Most éppen az itopridet és az apo-gfamotidint szedem egy hete egy másik orvos tanácsára. Változást még nem tapasztalok. Vagy ezeknél még korai? Segítséget szeretnék kérni, hogy végre elmuljon ez az érzés. Annyi gyógyszert szedtem és nem hiszem hogy semelyik nem tud segíteni. Lehet ettől a sokféle gyógyszertől további bajom? Köszönöm Zsolt

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza a savanyú szájíz témában

Az Itopride teljes hatása 2-3 hét után várható, a famotidin kb. a PPI szerek savcsökkentő hatásának 1/3-át tudja elérni (ellenben nem lassítják a gyomorürülést). A szájban érzett csípős, savas íz nem feltétlenül reflux eredménye (erre utal, hogy nem változik adekvát savcsökkentő terápia mellett sem). Gyakran ismeretlen okú nyálkahártya atrophia-gyulladás okozza a kellemetlen ízérzést. Érdemes megpróbálni vas, nyomelem- és vitaminpótlást.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. június 09., 23:39; Megválaszolva: 2020. június 12., 19:28
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Emésztőrendszer probléma
Tisztelt doktor nő! Szeretnék érdeklődni egy egészségügyi problémám végett, az általam elfogyasztott étel átmegy rajtam, folyamatosan híg a...
Emésztési zavarok.
Tisztelt doktor úr. Több éve vannak emésztési zavarok ( puffadás,terhelő érzés,) a duspatalint szedem már egy jó féléve ,egy hangyányit jobb is...
Végbél tájékán furcsa erzes
Tisztelt Doktor Úr! Egy hete székrekedésem volt. Székletben vért nem láttam, csak keményebb volt az átlagostól. Utána olyan érzésem volt, mintha...
Gyomor helyreállítása.
Üdvözlöm! Rengeteg fűszer, főleg Cayenne bors okozta gyomor nyálkahártya felmaródást, hogyan lehet visszafordítani? És alkalmazható e a...
Vélemény kérés
Üdv! Gyomorkapszulás vizsgálatom volt, melyből kiderült apróbb fekélyek látszódnak a vékonybél végén. Kaptam egy gyomorsav lekötőt, ami a...