Véreredmény-megemelkedett amiláz, lipáz szint

Tisztelt Doktor Úr! Az alábbi probléma megválaszolásában kérném segítségét. Nekem 2 hónappal ezelőtt, egy korábbi antibiotikumos kezelés miatt clostridium difficile fertőzésem lett, melyet székletmintából mutattak ki.Nagyon erős nyákos hasmenésem volt. Bekerültem a kórházba, ahol supplint, és metranidozolt, enterolt kaptam. A kezelőorvosom jelezte, hogy még 2hónapon belül kiújulhat a fertőzésem. Ami meg is történt 2 hónapon belül.2 alkalommal. Akkor supplint kellett elkezdenem, és enterolt. 3 hete már nem újult ki a fertőzés./letelt a 2 hónap/ Elkezdtem szedni probiotikumot/probikum 7 forte inulinnal, illetve vitamint /milgamma/. A hasmenés 3 hete már nem tért vissza.Néha érzékelem, hogy van nyák a székletembe, van hogy több,, van hogy kevesebb, vagy épp egyáltalán nincs. A kezelőorvosom sajnos nem tartotta szükségesnek, hogy vérvételt készítsen illetve további vizsgálatokat, így jobbnak láttam ha elmegyek önszántamból, hogy most ezen állapotomban milyen eredményeim lehetnek.Nincs e maradandó problémám, ami a későbbiekben esetleg gondok okozhat a fertőzés miatt.Nagyfokú eltérés a vérvételemben nem látható. Picit aggasztónak érzem ugyan, viszont azt, hogy az amiláz: 102 28-100 között megfelelő, illetve a lipáz 63 13-60 között megfelő/ értéke, meg van jelölve, továbbá a koleszterin: 6 /2, 6-5, 2 között megfelelő/ és a klorid nevű értékem. A klorid: 108 /98-107 között jó/. Az lenne a kérdésem Önhöz, hogy ezen értékek megemelkedését mi okozhatja, illetve ijjedségre ad e okot.Okozhatja az értékek megemelkédését a korábban történt fertőzés. Mindenképpen szeretnék gasztroenterológust felkeresni. Lisztérzékenységre, laktózérzékenységre, illetve az immunglobilinok nevű érték megnézését is elvégeztettem, melyek eredményére még várok.Tartok attól, hogy a fertőzés miatt, esetleg valamilyen felszívódási zavar, vagy egyéb dolog kialakulhatott. Már elkezdtem kb: 2 hete egyre több mindent enni.Előtte zsírszegény, rostszegény, és fűszerszegény ételeket ettem. Segítségét előre is megköszönve.Üdv: Melike8

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza clostridium difficile témában

A jelzett értékek abszolút nem aggasztóak, nyugodtan kijelenthető, hogy jelentőség nélküliek. A clostridium difficile fertőzés nem okoz maradandó eltéréseket.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. augusztus 15., 18:44; Megválaszolva: 2014. augusztus 17., 10:11
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Fájdalom a jobb felhasban
Kedves Doktor Úr! Refluxos vagyok, folyamatosan szedem a Nexiumot, emellett is vannak eróziók, de ezzel jól vagyok, nélküle gyomorvérzés volt. H...
Savcsökkentő szedése
Tisztelt Doktor úr! Az 1 hónnappal ezelőtti gyomortükrözés után az orvos 2X40mg Esomeprazol Actavis szedését írta fel. 3 hét után a...
Székletürítési problémák...
Tisztelt Doktor Nő / Úr! Édesapám egészsége ügyében írok, mivel egy hónapja gondok vannak a székletével, és a jelenlegi járványügyi...
Epekő bontás
Tisztelt Dr. úr! Az lenne a kérdésem, hogy próbálkozok az epeköveim bontásával Ga..met epesav szedésével. Ugyanakkor olvastam, hogy a fekete retek...
Baba gyógyszer mellett
Kedves Dr Úr! A férjemmel babát szeretnénk, viszont neki imuran gyógyszert kell szednie colitis ulcerose miatt. A gyógyszer miatt le kell mondanunk a...