Clostridium

Tisztelt Doktor Úr! Kérdésem az lenne, hogy kisfiam 4 évesen AB szedését követően clostridium fertőzést kapott, de mivel ez rögtön nem derült ki, rotás gyerekek közé tettek bennünket. Tehát erre a fertőzésre jött rá a rota. Igazából így együtt nem kaptunk kezelést magától gyógyult. Óvakodunk most már az AB szedéstől. Kérdésem az lenne, hogy lehet ha esetleg szükség lenne rá, hogy kapjon nem lenne baja tőle? /Augmentin származékot kapott/Felnőttek esetében hallottam, hogy aki átesett ilyen fertőzésen Klion tablettát kap az Ab mellé, gyerekeknél is lehet ezt alkalmazni? Válaszát előre is köszönöm!

Dr. Pék Tamás válasza Clostridium difficile témában

Tisztelt Kérdező!

A pozitív Clostridium difficile leletet mindig körültekintéssel kell értékelni gyermekkorban. Ez a baktérium egészséges emberek bélflórájában is benne lehet és még akkor sem feltétlenül okoz hasmenést ha ez a törzs toxint is termel. Gyermekeknél egyéb fertőző ok mindig kizárandó. Alapbetegséggel nem rendelkező gyermek legtöbbször kezelés nélkül is meg tudnak gyógyulni. Ugyanakkor a C. difficile okozta hasmenés ki is újulhat, de ez akkor is meg történhet ha kapott rá kezelést a beteg. Hajlamosító tényező lehet persze a megelőző antibakteriális kezelés, ugyanakkor ha tényleg indokolt az antibiotikum adása, akkor nem lehet ennek akadálya a C. difficilétől való félelem. Tünetmentes egyének kezelése (lelet kezelése) szükségtelen.

Tisztelettel:

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2017. november 10., 12:36; Megválaszolva: 2017. november 13., 21:33
Kérdések és válaszok: Fertőző betegségek
Clostridium difficile
Tisztelt Doktor Úr! Kislányom 21 hónapos. Miután betöltötte az 1 évet, Verotixin termelő E. Coli fertőzést mutatták ki nála széklettenyésztés...
Clostridium
Tisztelt Doktor Úr! Édesanyám kórházi műtét utáni zinnat (2doboz) kezelést követően nagy mértékű hasmenést kapott. Székletvizsgálat...
chlostridium
Tisztelt Doktornő! /Doktor Úr! 75 éves édesapám tavaly több hónapot töltött kórházban/szanatóriumban infarktus, tüdőgyulladás miatt, végül...
Clostridium
Tisztelt Doktor Úr! Kislányunknak, 3éves, márciusban Ab szedést követően volt Clostridium difficile fertőzése, kezelést nem kapott, gyógyult. Azt...
Clostridium
Tisztelt Doktor Úr! Kórházban dolgozom jópár éve. A gyermekem nemrégiben clostridium fertőzésen esett át, AB szedését követően, 4...