Clostridium

Tisztelt Doktor Úr! Édesanyám kórházi műtét utáni zinnat (2doboz) kezelést követően nagy mértékű hasmenést kapott. Székletvizsgálat kimutatta a clostridiumot (AB toxin negatív) . kapott rá Vancomicint, 14 napig szedte, de nem használt. Ezt követően a házidr azt ajánlotta (amit a László kórházban dolgozó ismerős is megerősített) , hogy más gyógyszerrel kéne kezelni s a területileg illetékes kórházba utalta. Ott azt a tájékoztatást kaptuk, hogy ismét Vancomicinnel fogják kezelni, mert több hónapos (!) kezelés kell, hogy elmúljon... Kérdésem, hogy szabad-e a Vancomicin-t több hónapig adni egy idős beteg embernek, esetleg érdemes lenne-e hazahozni a kórházból és otthon kezelni más gyógyszerrel, amit a háziorvos vagy szakorvos tudna felírni? Köszönettel Kinga

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pék Tamás válasza Clostridium difficile témában

Tisztelt Kérdező!

A Clostridium difficile okozta hasmenést sajnos gyakran nehéz kezelni, a szóba jöhető gyógyszerek száma csekély. Amennyiben a betegséget visszaesésnek értékelik, akkor szóba jöhet az ismételt kezelés vancomycinnel. Vannak olyan ajánlások, amik elnyújtott adagolást javasolnak, fokozatosan csökkentve az adagot. A szájon keresztül beadott vancomycin nem szívódik fel, így ilyen jellegű mellékhatásra nem kell számítani. Amennyiben az alkalmazott terápia mellett nem lesz javulás, akkor kellene továb lépni.

Ugyanakkor az A+B toxin negatív mikrobiológiai eredmény nem támasztja alá a C. difficile fertőzést, mert csak a toxintermelő baktérium okoz betegséget.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2019. június 13., 15:57; Megválaszolva: 2019. június 25., 21:54
Kérdések és válaszok: Fertőző betegségek
Elég-e a koronavírus elleni...
Tisztelt Dr. Pék Tamás Február végén, március elején alsós tanítóként átestem a koronavírus betegségen. (a + teszt ideje: 02.26) Otthonomban...
3 éve hőemelkedés
Tisztelt Doktor úr Nekem 3 éve van egy beazonosítatlan problémám. Eleinte napi 24 órában hőemelkedés,és alhasi majd egész testre kiterjedő égő...
Sputnyik oltási reakció
Kedves Doktor! Covid oltás utáni reakcióm miatt szeretnék érdeklődni. Április 5.-én 16: 30 kaptam meg az első Sputnyik oltást aminek nagyon...
Covid oltás
Tisztelt Doktor Úr! Március 7-én kaptam meg az első AstraZeneca-oltást mint krónikus beteg. Két héttel később pozitív lett a PCR tesztem, vagyis...
Astra zeneca oltás
Tisztelt Doktor Úr! Ma kaptam astra zeneca oltást, utána olvastam a neten hogy több esetben agyi vérrögképzödést észleltek. Kérdésem tehetek-e ez...