Clostridium difficile

Tisztelt Uram/Asszonyom! Nagymamám clostridium difficile fertőzésen esett át, még jelenleg is szedi a supplint és a normixot. A széklettenyésztéseinek eredményeivel (több tenyésztést készítettek) kapcsolatban lenne kérdésem. Az első ereménye: clostr. diff. antigén poz., A/B toxin negatív. Ekkor még csak a fertőzés gyanúja merült fel. A második eredménye szintén: clostr. diff. antigén poz., A/B toxin negatív. Ekkor viszont már egyértelmű tünetei voltak a fertőzésnek, meg is kezdtük a 10 napos napi 1500 mg metronidazol kezelést. A kezelés befejzeését követően néhány napon belül visszatértek a tünetei, újabb széklettenyésztés lett kérve, melynek eredménye: clostr. diff. antigén poz., A/B toxin poz. Ekkor a metronidazolt kiegészítettük napi 800 mg rifaximinnel. A gyógyszerszedés közben újabb tenyésztés készült: clostr. diff. antigén neg., A/B toxin neg. (Csatolom az utolsó tenyésztés eredményét) . Jelenleg még 5 nap metronidazol, és 7 nap rifaximin szedés van hátra. Az infektológus szerint, az antigén nem lehet negatív, tehát a negyedik tenyésztés eredménye téves, a háziorvos szerint viszont nem az. Kérem, Doktor Urat, szíveskedjen tájékoztatni arról, hogy valóban lehet-e az antigén is negatív egy clostr. diff. fertőzésen átesett betegnek? Válaszát (és esetleges egyéb észrevételeit) előre is köszönöm! Tisztelettel: Zsuzsanna

Dr. Plósz János válasza clostridium difficile témában

Természetesen lehet, ez annyit jelent hogy sem toxintermelő, sem arra nem képes Clostridium-törzs sincs a székletben, tehát tulajdonképpen gyógyult. Javaslom használjanak kombinált pre- és probiotikus készítményeket. Sajnos a clostridium okozta bélhurut kiújulásra hajlamos, ezért érdemes a panaszokat szorosan követni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. június 06., 15:25 ;Megválaszolva: 2013. június 08., 10:05
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Véreredmény-megemelkedett amiláz...
Tisztelt Doktor Úr! Az alábbi probléma megválaszolásában kérném segítségét. Nekem 2 hónappal ezelőtt, egy korábbi antibiotikumos kezelés miatt...
clostridium
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy a 8 éves kislányomnak januárban clostridium d.fertőzése volt, amire kliont kapott öt...
Kellemetlen érzet a lágyékhajlatban
Tisztelt Doktor Úr! Köszönöm korábbi válaszát. Az érdekelne még engem, hogy szorongáson, mozgásszervi, idegrendszeri okon kívül okozhat-e...
Alfa amilaz, lipaz ismet emelkedett
Tisztelt Doktor Ur! Tavaly majusban fordulta Önhöz elöször a kerdesemmel, akkor is emelkedett volt a fent nevezett ket ertekem, akkor a lipaz 109, az alfa...
Fogamzagatló dienille colitis ulcerosa
Kedves Dr! A dienille fogamzásgátló tabletta leírásában szerepel, hogy kockázatot jelent a szedése, amennyiben colitis ulcerosaban szenvedek. Ebben...