A térdfájdalom okai

Kedves Doktornő! 2019.12.03-án kaptam a térdembe porcjavító injekciót (Sing Joint) .A térdem akkori állapotában a lépcsőn felfelé menetkor éreztem fájdalmat, jelenleg sima terepen, felkeléskor és lépcsőn lefelé nagy fájdalmam van. Az elvégzett vizsgálatok MRI csak enyhe kopást mutattak a kezelőorvosom szerint. Sajnos az orvosom nem elérhető. Kérem szíves és kedves segítségét. Tisztelettel Bosnyák Pál

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bálint Anita válasza Térdfájás témában

Kedves Uram!

A térdfájdalom oka sokfajta betegség lehet, mint gerincbetegség vagy csípőbetegség is. Általánosságban, ha a lépcsőn lefelé menet jelentkezik a térdfájdalom, űgy az általában a térd elváltozásra hívja fel a figyelmet; míg ha a lépcsőn felfelé menet közben jelentkezik a panasz, az csípőízületi problémát jelezhet. Emellett az ágyéki gerinc betegségei is sugározhatnak a térd irányába, és térdfájós betegnél a csípő mellett a derekat is mindig meg kell vizsgálni.

Érdemes lenne így első körben az ágyéki gerincről és a csípőkről kérni egy RTG felvételt, emellett NSAID gyulladáscsökkentőket (pl. Voltaren, Flector) alkalmazni helyileg és szájon át szedhető formában is. Emellett vannak szájon át szedhető porcpótló gyógyszerek (DONA, GOOL, Chondrosulf) és szájon át szedhető hialuronsav készítmények (Hyal Joint Bioberica) amelyek nyugodtan lehet kúraszeráen alkalmazni, 3 hónapos kúrát 3 hónapos szönet követ.

Emellett térdrögzítő viselése, és ővatos gyógytorna javasolt.

Üdvözlettel:

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. május 08., 17:18; Megválaszolva: 2020. május 11., 11:00
Kérdések és válaszok: Egyéb
Laboratóriumi eredmény
Jó napot kívánok doktornő. Szeretném megkérdezni, hogy a laboratóriumi eredményemben eltérés mutatkozik a Se kálium és az Se alanin...
Lenyeltem!
Részben Lenyeltem a műanyag fogam egy kis darabját lesz e valami bajom? Hogyan tudom én magam kiszedni?
Serum Calcium
Tisztelt Dr. Nő/Úr! Az utolsó vérvételemben emelkedett a calcium szint. Kissé aggódom miatta. Kb két hete kollagén tablettát szedek melynek az...
Vérhigító oltásra
Tisztelt Webbeteg! AstraZeneca oltást követően háziorvosom azt javasolta, hogy a vérrögképződés megelőzésére két hétig szedjek Aspirin protect...
Lehet COVID utóhatás?
Tisztelt Doktornő! Nagyjából három hete pozitív lett a koronavírus tesztem. Igazából nem volt súlyos lefolyású nem volt lázam , csak orrfolyás...