Karjaimban és lábaimban fájnak az izmok, térfogatuk jelentősen csökkent.

T. Címzett! 20 éve szedek (stannin) koleszterin csökkentő gyógyszert. Én nem elfogyasztom, hanem mint kiderült a májam termeli, ezért kell kordában tartani. Olvastam, hogy huzamosabb idő után ezek a gyógyszerek izom szétesést okoznak.Nos, nekem újabban sokat fájnak a karjaimban és a lábaimban az izmok.Fizikai munkát végzek, ennek ellenére izmaim mennyisége, térfogata jelentősen csökkent. Érdeklődnék, hogy ez betudható-e a 20 éve szedett gyógyszernek? Csak megjegyzem vérnyomás csökkentőt is 20 éve kell szednem. Gyógyszer nélkül a koleszterinem 12 fölött volt, a vérnyomásom pedig 160/120! Most a koleszterinem tűréshatáron belül van, a vérnyomásom 120/80 és 140/90 között mozog. A cukrom normális. 119 kilóról sikerült 1 év alatt lefogynom, most 103-107 között mozog a fizikai terhelés függvényében.Sajnos nem mozgok eleget, mert a csípő izületeim teljesen el vannak kopva, folyamatosan fájnak.Időnként eljárok kezeltetni, hónapokig szedem a porcépítőket, de úgy érzem feleslegesen.Igyekszem egészségesen étkezni (zöldség, gyümölcs, tejtermékek, húsokból csak szárnyas és hal, inkább a száraz, sós-sajtos -magvas, teljes kiőrlésű pékárút keresem. Mindennapi italom az ásványvíz.Hirtelenjében ennyi információ jutott eszembe.Várom szíves válaszukat, tisztelettel Zoltán

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Árki Ildikó válasza izomfájdalom témában

Tisztelt Kérdező!

Sztatin kezelés során ritkán előfordulhat izom károsodás, panaszainak azonban más oka is lehet. Laborvizsgálatok és szakorvosi vizsgálatok szükségesek a pontos diagnózis megállapításához, ennek érdekében keresse fel háziorvosát.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Árki Ildikó
Dr. Árki Ildikó Rovatvezető, WEBBeteg vezető orvos szakértő
Kérdés: 2013. július 31., 00:09; Megválaszolva: 2013. július 31., 09:03
Kérdések és válaszok: Egyéb
Lábfájdalom
Egy ideje a jobb combom alsó részén (térd felett 10cm kb.) egyetlen pontban először ritkábban, viszont most már egész nap jelentkező szúró...
Izomrángás, fájdalom, félelelm
Tisztelt Doktornő! Segítséget szeretnék kérni, a panaszaim miatt már teljesen depresziós vagyok. A betegségem kialakulása a következő:...
Diffúz izomfájdalmak
Tisztelt Doktornő! Az alábbi problémával fordulnék Önhöz: körülbelül egy hónapja - akkor úgy gondoltam - ínhüvelygyulladást kaptam, nagyon...
Vírus fertőzés utáni izomfájdalom
Tisztelt Weborvos! Tanácsot szeretnék kérni illetve felvilágosítást esetleges betegségemről. Kb. 1 hónapja elkaptam a bárányhimlőt, pedig már...
Viszket és fáj
szep napot.. szeretnem a segitseget kerni, hogy mi lehet a betegsegem..kb1honapja kijott rajtam1viszketo, fajo folt.nagyon csunyan latszottak a hajszal...