• Magas pulzus kezelése (95-110) tüdőrák esetén

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt doktornő, Tüdő daganatos édesanyám (78) végül úgy döntött, hogy nem vállalja a mintavételt és az ezt követő kemoterápiát. Sajnos állapota fokozatosan romlik. Néhány hete nagyon gyenge, sokat fogyott, étvágytalan, gyakran van felkar/váll/nyaki/hát fájdalma amin a klasszikus fájdalomcsillapítók csak rövid ideig segítettek. Nagyon gyenge lett a hangja és a nyugalmi pulzusa 95-110 közötti értéket mutat. Magas vérnyomásra továbbra is gyógyszert szed. A tünetek enyhítésre Dolforin tapaszt (25 mikrogramm) és Medidrink Pulmo tápszert kezdett használni. Véroxigén szintje megfelelő (97-98%). Feltételezem, hogy a szervezete a magas pulzussal kompenzálja a problémás oxigén ellátást. Két kérdésem van: 1.Mennyire kell aggódnunk a magas pulzus miatt? Oxigén palack használata segíthet a csökkentésben, vagy a megfelelő szaturáció miatt ez egyelőre nem indokolt? 2.A fájdalomcsillapító tapasz használata mellett, szedhet-e Frontint illetve egyéb fájdalomcsillapítókat? Köszönettel, József

        Dr. Baki Márta válasza a tüdő daganat, magas pulzusszám, fájdalomcsillapítás témában

        Kedves József! A magas pulzusszám több tényezőre vezethető vissza, ezek között Édesanyja esetében talán a főbb okok: 1./ a tüdő folyamat olyan előrehaladott, hogy a szív fokozott igénybevételével tudja csak a megfelelő oxigén ellátást biztosítani (esetleg a tüdő kis ereinek elzáródása – embolia), 2./ vérszegénység, 3./ a magas vérnyomás miatt szívkárosodás kialakulhatott, 4./ felmerül még, hogy az alkalmazott gyógyszerek: pl a Dolforin kezelés során kialakulhat alacsony, de magas szívverés. Talán egy elektrokardiogramm (EKG), esetleg szív ultrahang és laboratóriumi vizsgálat ezeket meg tudja különböztetni. Ezt követően esetleg gyógyszer módosításra is sor kerülhet. Mind a Frontin, mind a Dolforin Alkalmazási előíratában (hatósági előírás) felsorolják, hogy csak a legszükségesebb esetben és a legkisebb dózisok alkalmazása lehetséges, ha a két szert vagy egyéb nyugtatót igényelnek a betegek. Abban az esetben, ha a fájdalmai fokozatosan erősödnek, s a Dolforin segít rajta, akkor a dózis fokozatos növelése javasolt. Egyébként kiegészítő gyógyszerek is alkalmazhatók: pl. tramadol, metamizol, ha egyéb okok (pl. allergia) nem állnak fenn. Tisztelettel: dr.Baki Márta

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. május 01., 10:13; Megválaszolva: 2020. május 02., 06:26

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Egy kis méretű melanómát 2 éve távolítottak el a hajas fejbőrömről, a kimetszés széle már ép szövet volt. Most megjelent két halvány barna pigmentált folt a műtét helyén. Ambuláns sebész szerint egyben a két...
        Tisztelt Doktor úr! Ismerősöm édesapját hasnyálmirigy daganattal mütötték 2éve. A feji részt eltávolitották. Majd kemoterápiát kapott .tumormarkere jol alakult. Volt ct vizsgálaton. Csatolom a leletet.2 hete sajnos nem nagyon tud enni. Ma...
        Tisztelt Doktorúr! A mellékelt CT és MR lelet kiértékelésében kérném a segítségét. A CT május 25-én készült, az MR június 23-án
        Tisztelt Doktornő! Édesanyámnál februárban rosszindulatú tüdődaganatot fedeztek fel. Adenomacarcinoma pleurális áttéttel. Mindez úgy derült ki, hogy véres mellkasi folyadékgyülem alakult ki az egyik oldalon. A folyadék lecsapolása akkor...
        Kedves Doktorno! A nagymamat 4 hete mutottek. A mutet soran eltavolitottak 2 daganatot a vastagbelbol. Szovettanra kuldott anyagok: 1. Colon descendens + sigmabel 2. Sigmabel + rectum A belfodri zsirszovetbol 1 borsonyi tomott nyirokcsomo kerult...
        Tisztelt Főorvosnő! Melanomával és laphámrákkal kapcsolatban szeretnék Öntől kérdezni néhány dolgot. 24 évvel ezelőtt apukám nyakán egy kezdetben diónyi méretű csomó jelent meg egyik napról a másikra, ami igen rövid idő (2 hónap)...
        Tisztelt Főorvosnő! Édesapám betegségével kapcsolatban szeretnék öntől kérdezni, aki sajnos elhunyt. A boncolási jegyzőkönyvben számomra ellentmondásos információk voltak leírva, mintha a múlt és a jelen keveredne. 2015-ben édesapám...
        Tisztelt Főorvosnő! Agydaganattal, illetve agyi cisztával kapcsolatban szeretnék Öntől kérdezni néhány dolgot. Az interneten több cikket is olvastam, amelyben az egyik orvos arról ír, hogy az agyi ciszta egyértelműen jóindulatú elváltozás;...
        Tisztelt Főorvosnő! Azt szeretném megkérdezni, hogy véleménye szerint a sugárkezelés hatására (WBRT) teljesen nyomtalanul eltűnhet-e egy agyi áttétnek vélt elváltozás, és ráadásul oly módon, hogy az hónapokkal később sem újul ki,...
        Tisztelt Doktor Úr! Sajnos volt férjemnél rosszindulatú prosztatarákot állapítottak meg, csontáttétel. Most hormonkezelést kap,hormongyógyszert szed, és kapott hormoninjekciót, de máj. 29-től kemoterápiát. Egy életterős, dolgozó...