Zsírsavak téma

Érdekességek a kókuszolajról és a pálmaolajról

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Mára már egyértelmű vált, hogy az étkezéseinkkel elfogyasztott zsírok típusa fontosabb, mint a mennyisége. Azonban a számos kutatás és egészségnevelő program ellenére is akadnak fehér foltok a laikus közönség számára a javasolt zsiradékforrásokkal kapcsolatosan. A trópusi olajoknak is nevezett kókusz- és pálmaolaj kiváló példái ennek. Vajon tényleg annyira egészségesek, mint amilyen a hírük?

Érdekességek a zsírsavakról

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

A zsiradékok egy háromágú villához hasonlóan elágazó glicerinből és a hozzá kapcsolódó zsírsavakból épülnek fel. Maguknak a zsírsavaknak az alapját pedig egy zsírsavanként eltérő hosszúságú szénlánc adja, amihez hidrogén és oxigén atomok kapcsolódnak.

Elkerülhetőek-e a transzzsírsavak?

WEBBeteg összeállítás

2015. február 18-tól nem lehet olyan élelmiszert forgalomba hozni Magyarországon, amelynek zsírtartalmában a transz-zsírsavak aránya 2 százalék feletti. A rendelkezés azokra az olajokra, zsírokra, zsíremulziókra terjed ki, amelyeket önmagukban vagy valamely élelmiszer összetevőjeként szánnak a fogyasztónak. De mik is azok a transz-zsírsavak?

Szívelégtelenség esetén is hatásosak az omega-3-zsírsavak

WEBBeteg - Dr. Horváth Balázs, általános orvos

Az omega-3-zsírsavakkal kapcsolatosan megjelent egyre több kedvező eredmény miatt elképzelhető, hogy több szív-és érrendszeri betegség megelőzéséről és kezeléséről szóló irányelvet is átdolgoznak a kardiológiai fórumok.

Megjelent az élelmiszerek transzzsírsavtartalmát szabályozó rendelet

MTI

Kilencven napos türelmi idő után lép hatályba az élelmiszerek transzzsírsavtartalmát szabályozó rendelet, amely a Magyar Közlöny szerdai számában jelent meg. A rendelet lényege, hogy tilos lesz forgalomba hozni olyan élelmiszert, amelynek zsírtartalmában a transzzsírsavak aránya meghaladja a két százalékot.

Egészséges táplálkozás az Omega-3, -6, -9 zsírsavakkal!

Bálint Cseppek

A televízióból, újságokból mindennap halljuk, hogy mennyire fontosak szervezetünk számára a többszörösen telítetlen zsírsavak, és hogy az Omega-3, -6, -9 zsírsavak fontos szerepet játszanak szívünk egészségének megőrzésében. (x)

Tényleg szükségünk van a zsírokra?

MTI

A zsírsavak az emberi szervezet számára elengedhetetlenül fontos tápanyagok. Belőlük nyerjük az energiát - lényegesen többet, mint a szénhidrátokból - energiaszükségletünk 30%-át a táplálékkal elfogyasztott zsíroknak kell fedezni.