• Csokoládé téma

        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        Tejcsokoládé, keserű csokoládé, fehér csokoládé, töltött vagy töltetlen: a csokoládé ma már számos változatban kapható. Gyerekek, felnőttek, fiatalok és idősek hazánkban is évente több kilót esznek meg belőle. Sokak számára a csokoládé fogyasztása jutalmazást, boldogságot jelent.
        Több mint TestŐr
        Ahogy beköszönt a hideg idő, úgy kívánja meg az ember egyre inkább a forró csokit! A klasszikus ízek mellett újakat is érdemes kipróbálni, legyen az liofilizált málnás, narancsos-chilis, sáfrányos, vagy éppen rózsaolajos-pillecukros forró csoki! A lényeg, hogy minőségi alapanyagból készüljön és forrón kerüljön elénk, hogy átmelegedhessen a testünk és a lelkünk is a hidegben!
        Több mint TestŐr
        A csokoládéról nehéz lemondani, hiszen gyermekkorunk óta az élet apró örömei közé tartozik, ráadásul a napi boldogsághormonunkat is biztosítani tudja! Nem mindegy azonban, milyen csokoládét eszünk, hiszen a minőségi csokoládék olyan ízélményt adnak, amiből már kevés is elég ahhoz, hogy jól is érezzük magunkat, és a vonalainkra is vigyázzunk!
        Több mint TestŐr
        Azoknak a csokoládéknak, amiknek a kakaótartalma nagyon magas, a cukortartalma pedig elenyésző, akár vérnyomáscsökkentő hatásuk is lehet. Ide csak a 70 százalék feletti kakaótartalmú csokoládék tartoznak. Ezek növelik a szerotoninszintet, amit a köznyelv csak boldogság hormonnak hív. Ezenkívül gazdagok antioxszidánsokban, amik megkötik a sejteket károsító szabad gyököket, de gazdagok ásványi anyagokban is, például káliumban, cinkben és szelénben. Csökkentik a koleszterinszintet és az agyműködést is serkentik.
        Több mint TestŐr
        Mivel az énekes cukorbeteg, szigorú diétán él. A gyerekei saját maguktól elkezdtek cukor és méz nélkül táplálkozni. A gyerekkorban kialakított egészséges táplálkozással nagymértékben megelőzhető a felnőttkori cukorbetegség kialakulása. A csokoládé habzsolása közben sokan azzal nyugtatják magukat, hogy a csoki egészséges a szervezetre. Ez így is van, abban az esetben, ha magas a kakaótartalma és csak mértékkel fogyaszt belőle az ember. A túl sok csoki viszont a cukorbevitel miatt károsíthatja az ereket és elősegítheti a súlygyarapodást, ezzel pedig számos más betegség rizikófaktora megnő.
        Több mint TestŐr
        A csokoládét már a maják és az aztékok is előszeretettel fogyasztották. Az aztékok fahéjjal, ánizzsal, vaníliával, vagy chilivel és kukoricaliszttel ízesítették a keserű italt, ezenkívül erjesztették is. Ennek köszönhetően sokkal lágyabb állagot és kevésbé keserű ízt értek el. A csokoládé fűszerezése az évezredek során változott, de manapság újra divatba jöttek a különleges fűszerekkel megbolondított csokoládék.
        Több mint TestŐr
        Pamela étkezési tanácsait sokan figyelik, hiszen az anyuka szülése után hamar visszanyerte az eredeti alakját és azóta is tartja az elért testsúlyt. Saját bevallása szerint enni is és főzni is szeret, és sosem volt hajlandó koplalni. Fogyókúrás alapanyagokból olyan finomságokat ajánl, amivel az édesség is kiváltható, de a csinos forma elérését sem kell feladni.
        Több mint TestŐr
        A csokoládé alapvetően egy egészséges étel. A jó csoki (70+%-os) tobzódik a káliumban, cinkben és szelénben és egyéb jótékony hatású ásványi anyagokban. Az étcsokoládé segít visszaállítani az erek rugalmasságát, és megakadályozza, hogy a vérsejtek a véredények falához tapadjanak. Fontos tehát, hogy magas kakaótartalmú csokoládét válasszunk. Emellett érdemes még a cukortartalomra is odafigyelni. Vannak ma már olyan természetes édesítőszerekkel édesített csokoládék, amiknek az élvezeti értéke nem csökken és az édesítőszernek a feldolgozása sem terheli a szervezetet. Ilyen édesítőszer például az eritrit.
        WEBBeteg - K. J., fordító, Lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekgyógyász
        A csokoládé felemás érzéseket kelt bennünk: egyrészt élvezetet nyújt, másrészt pedig egészségtelen és hizlaló. Olykor úgy érezzük, csak a csokoládé képes vigaszt nyújtani, ugyanakkor pattanásokat idézhet elő. December első napjaiban legfőbb ideje, hogy tisztázzuk a csokoládé körül kialakult félreértéseket.
        drportal.hu
        A csokoládé, a kávé talán a legkedveltebb nyalánkságaink közé tartoznak, azonban mivel mindhárom bőséges koffeintartalommal bír, nem árt vigyázni a fogyasztásukkal. A BBC szerint a napi koffeinbevitel optimális határértéke 400 mg, és ez a küszöb várandósság esetén napi 200 mg-ra feleződik. De vajon miből állhat össze ez a napi 400 mg mennyiség?
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!